Google

מדינת ישראל - ג'מיל בן מוחמד הייב (עוגלה)

פסקי דין על ג'מיל בן מוחמד הייב (עוגלה)

1144/06 בש     06/02/2006




בש 1144/06 מדינת ישראל נ' ג'מיל בן מוחמד הייב (עוגלה)




בעניין:

6



בתי המשפט


בית משפט מחוזי נצרת
בש 001144/06

בתיק עיקרי: פ
001010/06

בפני
:
כב' השופט יצחק כהן
– סגן נשיא

תאריך:
06/02/2006



בעניין
:
מדינת ישראל





המבקשת


נ ג ד




ג'מיל בן מוחמד הייב (עוגלה)





המשיב

נוכחים
:
בשם המבקשת: עו"ד עאסי

בשם המשיב: עו"ד
אושרת מצה
המשיב בעצמו באמצעות הליווי

החלטה

1.
בפני
בקשה למעצר המשיב עד תום ההליכים נגדו כמצוות ס' 21 (א) לחסד"פ (סמכויות אכיפה – מעצרים) ה'תשנ"ו – 1996 (להלן: "חוק המעצרים").


על פי המיוחס למשיב בכתב האישום במועד כלשהו בחודש מרץ 2005 נגנב מקיבוץ כפר הנשיא טרקטורון כמצוין בכתב האישום.


במועד כלשהו עובר ליום 11/1/06 קיבל המשיב את הטרקטורון לידיו והשתמש בו ללא רשות בעליו ונהג בו ללא לוחות רישוי במורדות רמת הגולן, איזור גשר בנות יעקב שם רועה עדרו של סלים בריק.


ביום 11/1/06 בסמוך לצהרי היום, תפס המשיב שני עגלים מעדרו של אותו בריק, כפת את רגליהם באמצעות אזיקונים מתוך מגמה לגנוב אותם, העמיס אחד על הטרקטורון כשהוא אזוק כאמור ואת האחר, הותיר אזוק במקום מתוך מגמה לחזור ולאספו מאוחר יותר.


כל העת, המשיב רעול פנים.


בעוד המשיב נוסע בטרקטורון כשהעגל הכפות עליו, הוּדָע על כך לסלים מאדם שבאקראי הבחין במשיב נוסע עם הטרקטורון ועליו העגל הכפות.


סלים בעל העדר שלח למקום את איברהים אחיינו וכשזה הגיע למקום, הותיר המשיב את העגל במקום ונמלט בנסיעה על הטרקטורון לאיזור דרבשיה ומשם לכיוון עין תינא תוך שהוא נוהג בטרקטורון.


תושב קיבוץ גונן, לוי אשר הודע לו על האירוע יצא למקום בריחת המשיב והחל לדלוק אחריו.


בנוסף הגיע לאזור עין תינא, קודם למשיב, מתנדב משטרה בשם אמיר רון שהחל רודף אחר המשיב הנוהג בטרקטורון זאת, כאשר ברכבו שוטר בשם יוני יוסף, אליהם הצטרף גם ג'יפ משטרתי עם שני שוטרים נוספים בכוונה לסגור את איזור עין תינא וללכוד את המשיב.


המשיב התקרב למקום בו היו שני כלי הרכב הללו, השוטר יוני ירד מרכבו של אמיר, מתנדב המשטרה, ומהג'יפ המשטרתי ירד השוטר דקל, המשיב הבחין בכלי הרכב, סובב את הטרקטורון מתוך מגמה להימלט, שני כלי הרכב פתחו במדרף אחריו, המשיב נמלט, הרכב המשטרתי הפעיל פנסים מהבהבים כחולים וסירנה אך המשיב המשיך בשלו ואף סובב את הטרקטורון לכיוונו של השוטר יוני.


בהיות המשיב כ – 15 מטר מהשוטר יוני, ירה זה באוויר שני כדורים באמצעות נשקו והורה לו לעצור, המשיב לא שעה גם לקריאה זו, המשיך ונסע לכיוונו של יוני, זה כיוון הפעם את הנשק לעבר המשיב, קרא לו לעצור ואם לא יעצור – ירה.

בהיות המשיב במצב של כמעט עצירה, האיץ לפתע המשיב את הטרקטורון, יוני ניסה להמלט מהדריסה, ירה לעבר גלגלי הטרקטורון, המשיב פגע ביוני בחלקו הקדמי של הטרקורון, יוני נפגע כתוצאה מהמכה והמשיב נמלט בנסיעה מהירה.


המתנדב אמיר המשיך לדלוק אחר המשיב, המשיב חמק ממחסום נוסף באזור קיבוץ להבות הבשן, נמלט גם מרכב מג"ב שניסה לחסום את דרכו כאשר בגגו של רכב זה פנס כחול מהבהב ורק כאשר אמיר התנגש ברכבו בטרקטורון, נעצר זה, החל לרוץ רגלית ורק משירה אמיר באוויר, נעצר המשיב.


כל אותה עת ועד שנתפס היה המשיב רעול פנים.


כתוצאה מדריסת יוני ע"י המשיב, נחבל זה בצלעות, ברגל ימין, בידו השמאלית ונזקק לטיפול.


על כל אלה, מייחסת המאשימה למשיב חבלה בכוונה מחמירה, גניבת בקר, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, קבלת נכסים שהושגו בפשע, עבירות שבל"ר, מעשה פזיזות ורשלנות, הסתייעות ברכב לביצוע פשע ועבירה של איסור התעללות.

2.
המבקשת בבקשתה למעצר המשיב כאמור, מפנה לעובדות כתב האישום כמפורט, לחומרה היתרה ממסכת ההתרחשות המפורטת לעיל.


חוזרת ומציינת את עובדת היות המשיב רעול פנים, את הפגיעה בשוטר, את הנסיעה הפראית, ההתחמקות ממחסומים, מרכבים משטרתיים מזוהים, משוטרים שקראו לעברו ובעובדה שגניבת בקר בכלל הפכה למכת מדינה.


ב"כ המבקשת מפנה לתיק החקירה אשר מקיים לטעמו ראיות לכאורה, מפנה לעובדה שהמשיב ניסה להסתיר את כובע הגרב ואת הכפפות בתחנת המשטרה לאחר מעצרו, נתפסו אזיקונים בתיק שהיה על הטרקטורון שתאמו לאזיקונים בהם נכפתו העגלים, תפיסת שיער הנחזה כשיער בקר על הטרקטורון ובכפפות המשיב, תעודה רפואית נשוא הפגיעה בשוטר, גרסתו הלא סבירה של המשיב לפיה רכב על סוס, פגש במאן דהוא שאינו מכירו, קיבל ממנו את הטרקטורון והאחר לקח את הסוס.


עוד מפנה ב"כ המבקשת לעדויות עדי הראיה, לאורח המרדף, לחרמונית הירוקה שלבש המשיב, כובע הצמר השחור, גרסתו התמוהה, סמיכות הזמנים, הודעות שוורץ רימון ולוי בנוסף לעדות השוטר יוני אשר נפגע.


מפנה לחזקת המסוכנות לאור אופי העבירות, נסיבותיהן, מעשי המשיב החמורים כמתואר לעיל, קיום עילות מעצר ובנוסף לכל אלה, עברו המכביד של המשיב, 11 הרשעות קודמות ב - 20 עבירות רכוש וסמים.


מנגד, טוען הסניגור המלומד כי אין בפני
נו ראיות לכאורה, מחלק את האירוע לראשון בו נצפה הטרקטורון ע"י מדריכי טיולים, בוצע מרדף, אחד מהמדריכים אפילו לא חשד במשיב ורועי רימון לא דיווח כי ראה עגלה קשורה.


לטענתו אין קשר ראייתי בין האירוע הראשון לבין המרדף המאוחר יותר, הסיירים לבשו מדים אזרחיים, עדויות הסיירים סותרות, השוטרים לא ציינו עגלה על הטרקטורון (כבר כאן ועכשיו נזכיר כי משהגיע אותו איברהים, הותיר המשיב את העגלה בשטח ונמלט), לטעמו של הסניגור הרי כאשר נעצר המשיב לא היתה ברשותו העגלה, הטרקטורון נגנב במרץ 2005, בתקופה שהמשיב לא היה בארץ, השוטר דקל קסלסי לא מזכיר את הירי שביצע השוטר יוני, קיימת אי התאמה בעדויות עובר לפגיעה בשוטר יוני ולירי, לא יכול להיות שהתבצעה דריסה על פי מקום הפגיעה בצד הטרקטורון, המשיב נעצר ללא התנגדות, הוכה במקום, מטיל ספק בגרסת הדריסה, לטעמו דו"ח בית החולים אינו מראה חבלה כלל ועיקר, המשיב לא ידע כי הרודפים אחריו (בשלב השני על פי גרסתו) הנם שוטרים, כובע הגרב לא הוסתר אלא הושאר כי הסייר אמיר רון לקח אותו ממנו.


מדובר בכל מקרה בעבירות רכוש, אין חובה למעצר עד תום ההליכים, אין ראיות לגניבה, אין מקום למעצר, הראיות גבוליות ואינן קשיחות בלשונו, מדובר במשיב ללא עבר בעבירות רכוש וניתן לשחררו בתנאים מגבילים ומציע כחלופת מעצר, מעצר בית באילת אצל בן משפחה.

3.
ראיות לכאורה – הכלל:


חזרנו ושנינו כי כאשר מדברים אנו בלשון "ראיות לכאורה" מדובר בראיות שדי בהן על פניהן לקיים פוטנציאל גלום להרשעה.


מדובר בבדיקת הראיות ובחינתן על פניהן ולא אחרת, די שבשלב זה יהא טמון בראיות ככאלה פוטצינל עתידי להרשעה (ראה ההלכה הידועה כהלכת זדא, בש"פ 8087/95, פד"י נ (2), עמ' 133).


בשלב זה לא נבחנת התשתית הראייתית כחד משמעית, צריכים אנו לראיות לכאורה הקושרות את המשיב למיוחס לו, מדובר בשלב של ראיות לכאורה ולא אחרת (ראה בש"פ 6786/95 ראה ב"ש 2589/03 מחוזי נצרת).


לא למותר לציין כי יש לבחון את ראיות המשיב וההגנה באותה אמת מידה (ראה ב"ש 322/80 פד"י ל"ה (1), עמ' 359 והמפורט שם).


עוד נציין כי בית המשפט העליון אמר את דברו גם לענין עבירות רכוש, ראה בש"פ 5571/98, 5431/98, פד"י נ"ב (4), עמ' 268 באשר לעבירות רכוש בכלל וראה בש"פ 3565/05, 3647/05 באשר לעבירות בבעלי חיים וראה ב"ש 1707/05 נצרת.

4.
אל הפרט:


נבחן להלן את עיקר הראיות לכאורה:

ג'מיל הייב (עוגלה) – החשוד:
הודעה מיום 11.1.2006, שעה 20:00:
בשעה 10 בבוקר, לקחתי את סוסי מטובא וירדתי לכיוון הירדן לטייל. באמצע הטיול, פגשתי כמה ילדים מטיילים עם טרקטורונים. היו הרבה אנשים מטיילים שם עם ג'יפים. אז, ילד אחד רצה לרכוב על הסוס ואני על הטרקטורון. לא התנגדתי, התחלפנו והסתובבתי עם הטרקטורון מהירדן לכיוון רמת הגולן למעלה.


הסתובבתי שם, היה שם המון טיולי ג'יפים, ואז רציתי לרדת מרמת הגולן לכיוון הירדן להחזיר את הטרקטורון, שם פתאום ראיתי מישהו עם נשק שלוף שירה עלי כדור אחד ופוצץ לי את הגלגל הקדמי, אני ברחתי משם והתרחקתי ממנו עד שבסוף מישהו נכנס בטרקטורון שלי עם טנדר אסוזו ארנה, וכל זה תוך כדי מרדף. אז, התהפכתי והבחור ירד מהאוטו ועצרו אותי.

הייתי לבוש חרמונית בצבע ירוק זית.

לא היה איתי עוד מישהו עם הסוס. זו לא הפעם הראשונה שאני רואה את הילד הזה אלכס, הוא רוסי, נראה כבן 22, כבד, שיער בלונדיני, לבש חרמונית כחולה והיה איתו עוד טרקטורונים וחברים. אין לי שם משפחה או פלאפון שלו.

התחלפנו למרות שאין לי את הפלאפון שלו כיוון שקבענו לחזור לאותו מקום. הסיפור הזה נראה לי אמיתי.

ברחתי משם ולא ידעתי שזה שוטרים והכול התרחש ללא ידיעתי.

לא ראיתי רכבים משטרתיים ואף משטרה לא עשתה לי מחסום. היו אזורים שעשו לי מחסום ואנשים של כבישים ושל ביטחון.

לא
היה לי משהו על הפנים.

לא
הייתי עם כובע גרב.

לא
הייתי עם כפפות.

כשראיתי מישהו שיורה עלי, ברחתי ממנו כי הוא ירה עלי. לא דרסתי אף אחד ושום שוטר, רציתי רק לברוח משם.

לא פגעתי באף אחד, לא פגעתי בשוטר בטרקטורון כשניסה לעצור אותי, ומי שצריך טיפול זה אני. אני מבקש טיפול רפואי.

לא נכון, לא גנבתי עגל היום ברמת הגולן ולא ברחתי לשוטרים.

לא
הייתי עם כפפות וכובע גרב. פשוט שמעתי יריות, ברחתי משם, ירה עליי פעמים. לא פגעתי מהאדם שירה בי אלא ברחתי ממנו. אחר כך, היה אחרי מרדף עם אסוזו אפור וכל הרכבים שרדפו אחרי, אחד מהם נכנס בי, הפך אותי עם האוטו שלו וירה בנשק.

כאשר אתה שואל אותי איך זה שנעצרתי היום כשנסעתי בטרקטורון שהיה חשוד בגניבת עגלים, אני עונה שאולי הבחור שלקחתי ממנו את הטרקטורון גנב עגלים.

בערך בשעה 10 בבוקר
, לקחתי מאלכס את הטרקטורון.
כאשר אתה שואל אותי מדוע ברחתי כאשר שוטרים נסו לעצור אותי, אני עונה כי היום הותקפתי ע"י בן אדם שלא שוטר. אני מבקש טיפול רפואי , עכשיו כבר 8 וחצי.

כובע הגרב והכפפות עם בוץ שאתה מציג לי היו על הטרקטורון של הבן אדם, שמתי את זה על הראש ועל הידיים ולא אמרתי את זה בעדותי לפני כי החבאתי אותם בשירותים ולא רציתי יותר מדי שאלות ואני מצטער שהחבאתי את זה, אבל, זה בכלל לא משנה. החבאתי את זה סתם וזה לא משנה.
הודעה מיום 17.1.2006 שעה 8:50:
הבנתי על מה אני נחקר, מסרתי עדות לחוקר דרור, אין לי מה להוסיף יותר.


רק דבר אחד, אני התחננתי בפני
השוטרים אז שנלך ביחד לאותו אלכס בעל הטרקטורון שהשארתי לו את הסוסה לסיבוב, לא הייתה שום התייחסות מהשוטרים והם לקחו זאת בצחוק.

נכון שהחבאתי את הכובע והכפפות בשירותים.

באותו יום מעצבן (11.1.2006), נגעתי בעגלים.. אכלתי אותם בבית.

אני מתעסק בבעלי חיים בדרך כלל, יש לנו כמה עגלים ואני מטפל בהם מדי פעם. ובאותו יום, שנעצרתי בצהריים, התעסקתי בבוקר בבעלי חיים, אבל, כשיצאתי מהבית בסביבות השעה 10 או 10:30 בבוקר עד שעצרה אותה המשטרה, לא נגעתי בבעלי חיים חוץ מהסוס.
(ההדגשות שלי – י.כ.).

אברהים בריק:
הודעה מיום 11.1.2006, שעה 15:40:
היום, הייתי במיכלאה בעבודה, התקשר אלי אבי ומסר כי מטיילי ג'יפים דיווחו לו על טרקטורון שנוסע בשטח עם
עגל
על הטרקטורון.

יצאתי מייד למקום כדי לבדוק, אז פגשתי את מטיילי הגיפים אשר כיוונו אותי למקום בו ראו את הטרקטורון.

נסעתי לכיוון בריכת הקצינים הגלבינה והבחנתי בטרקטורון אדום מאחורי הבריכה. כאשר הוא הבחין בטנדר שהייתי בו, התחיל בנסיעה כאשר אני נסעתי אחריו, ואז הבחנתי בעגלה קשורה מונחת על הכביש. עצרתי ליד העגלה שהייתה קשורה עם אזיקונים פלסטיק בצבע לבן, העמסתי אותה על הטנדר והבאתי אותה לכיוון העדר ושם שחררתי אותה וחזרתי למיכלאה.

אינני מכיר את הנהג של הטרקטורון.

המרחק ביני לבין הטרקטורון היה יחסית גדול כך שלא יכולתי לזהות בוודאות מה הנהג לבש, אבל, צבע הטרקטורון האדום כן זיהיתי.

את העגלה מצאתי במקום שבו ראיתי את הטרקטורון עומד וכאשר הוא הבחין בי ותחיל לנסוע. כאשר הגעתי למקום בו עמד הטרקטורון, כ- 3 או 4 מטר מצאתי את העגלה כשהיא קשורה.

אינני מכיר את מטיילי הג'יפים.

אני בטוח שהעגלה שייכת לנו, אני מזהה אותה כשייכת לנו בוודאות וגם כאשר חזרתי אחרי ששחררתי אותה עם העדר, מצאתי אותה עם אימה.
הודעה מיום 13.1.2006, שעה 8:15
: לנו יש בקר ועדר הרועה באזור רמת הגולן, בעדר יש לנו עגלים גדולים וקטנים.


אנו קיבלנו דיווח מאבא להגיע לשטח כי יש טרקטורון , אני הייתי בבקתה –שזה נמצא דקה או שתיים מהבקתה. נסעתי בטנדר מזדה שלי לכיוון העדר. שם, פגשתי מטיילי ג'יפים שכיוונו אותי לנסוע למקום בשביל מעל הבקתה ואמרו לי כי הטרקטורון נסע לשם עכשיו.

נסעתי במהירות, הגעתי לשטח וראיתי את הטרקטורון עומד בוואדי. זיהיתי טרקטורון אדום עומד ולא נוסע, אך כשראה אותי, התחיל לנסוע במהירות, הכוונה שהוא הבחין בי.

הוא ירד ישר לוואדי, אז היה קשה לי לראות והוא חצה את הוואדי. אני נסעתי למקום ואיך שבאתי למקום בו הוא עמד, מצאתי עגלה קשורה עם אזיקונים - אזיקון אחד קשור ביד קדמית ואחורית ביחד, זו עגלה קטנה בצבע חום אדום. זה היה בשטח המרעה שלנו ולא בוואדי, והפרות בזמן הזה רעו באזור של הבקתה.

אין
מצב שהעגלה תעזוב את אימה ותרוץ לבד לוואדי.

העגלה הייתה קשורה באזיקונים לבנים כמו שאתה מציג לי.

סלים בריק:
הודעה מיום 11.1.2006, שעה 15:20:
היום, סמוך לשעה 13:30, התקשר אליי אחי עלי ואמר לי כי אחייני איברהים רדף אחרי טרקטורון בשטח באזור בריכת הקצינים גלבינה, שהיה עמוס עם עגלה השייכת לי.


מיד, התקשרתי לאיברהים ושאלתי מה קרה, הוא אמר לי שמטיילים מטיולי ג'יפים מסרו לו שטרקטורון רדף אחרי עגלים, העמיס עגל על הטרקטורון ונסע לכיוון בריכת הקצינים דרדבה, והוא יצא למקום, כאשר נהג הטרקטורון הבחין בו, קפץ על הטרקטורון והחל לברוח. תוך כדי נסיעה, העגל נפל מהטרקטורון ואיברהים לקח אותו והחזירו לעדר.

יצרתי קשר עם אילן מאס –סייר של המועצה- כדי להודיע לו על הגניבה, הוא אמר שהוא יודע ויש מרדף אחרי הטרקטורון והנהג כבר נתפס, אילן הודיע לי כי צריך להביא את העגלה אשר הייתה קשורה למיכלאה כדי לקחת דוגמה משערותיה.

יצאתי עם איבראהים לשטח כדי להביא את הפרה למיכלאה, תוך כדי כך, מצאנו עוד עגל קשור עם אזיקים פלסטיק בצבע לבן וסימנים של טרקטורון, מיד הודעתי לאילן והוא אמר לי לא לגעת בעגל עד שיבוא לצלמו. ואז חיכיתי עד שבאתם.

אני מזהה בוודאות את העגל הקשור כשייך לי.

הודעה מיום 11.1.2006, שעה 19:15
: לי ולאחי יש עדר בקר אשר יש בו עגלים קטנים.


בשעה 12:30 בצהריים, קיבלתי טלפון מאחי שמסר לי כי מטיילים מסרו לו כי טרקטורון גנב עגל. הייתי בעבודה באזור בית המכס, ישר הרמתי טלפון לאחייני אברהים שאמר לי כי רדף אחרי הטרקטורון באזור שהצביעו עליו מטיילי הג'יפים ועל הדרך מצא עגלה קשורה באזיקים. הטרקטורון ברח לו ואברהים החזיר את העגלה לאימה.

לאחר מכן, יצרתי קשר עם אילן מס אשר הסביר לי על האירוע וביקש להכניס את העגלה שהייתה קשורה למכלאה כדי לקחת ממנה שערות.

יצאתי לשטח עם איברהים ושם ראינו עגל קטן קשור עם אזיקונים. התקשרתי לאילן, אשר הגיע, צילם את העגל ושחררנו אותו.

לא ראיתי את הטרקטורון, בבדיקה שעשיתי בשטח ומצאתי סימנים של טרקטורון.

שני העגלים במדשאות שלנו והאזיקונים אצל צפריר.

נגרם נזק לעגלים ויש צורך בווטרינר.


ערך שני העגלים הוא 6,000 ₪ ומשקלם 100 קילו.

יוני יוסף:

דו"ח פעולה מיום 11.1.2006, שעה 12:00-14:00:
ביום ובשעה הנ"ל, אני והשוטרים דקל קסלסי, צפריר יצחקי ואמיר רון קיבלנו דיווח על טרקטורון אדום שגנב עגלים ברמת הגולן והוא נוסע לכיוון דרום (טובא). אני והשוטרים הנ"ל, נסענו בירדן ההררי כדי לנסות להיתקל בטרקטורון, קיבלנו בקשר כי הוא נמצא באזור עין טינה, כאשר נפגשנו עם אמיר רון, עברתי לרכבו והצטרפתי אליו.

כאשר הגענו לעין טינה, התמקדנו ואז שמעתי את הטרקטורון מתקרב לכיווננו, יצאתי מהרכב, לקחתי נשק אחד מסוג 16
m
מקודד שנמצא אצל אמיר און. כאשר הטרקטורון הגיע זיהיתי טרקטורון אדום עם נהג שלובש חרמונית בצבע זית, רעול פנים עם כובע גרב שחור.

כאשר
החשוד זיהה אותנו, הסתובב וניסה לברוח. אמיר רדף אחריו עם רכבו טנדר אסוזו ובנוסף צפריר יצחקי ברכב ג'יפ משטרתי, שניהם רדפו אחריו.

אני הייתי ברגל ביציאה לכיוון הכביש סמוך לנחל. החשוד החל לנסוע במהירות לכיווני כאשר היה בערך 15 מטר ממני. ביצעתי ירי באוויר והחשוד המשיך בנסיעתו, כיוונתי לעברו את הנשק ואז צעקתי עצור והוא האט ואמר אני עוצר אל תירה, כאשר הוא האט ירדתי לעבר הטרקטורון כדי להשתלט עליו, ואז, הוא המשיך בנסיעתו ופגע בי. אז, ביצעתי ירי לעבר גלגלי הטרקטורון הימנים מכיוון שלא היה לי דרך להימלט מניסיון הדריסה.

בסך הכול, יריתי באירוע 6 כדורים בנשקו של אמיר רון שמספרו 6063951.

הודעה מיום 16.1.2006, שעה 13:30
:

הנני משרת
כרכז מודיעין
מזה שנה, ומגויס ליחידת ארז משנת 2000.


ביום 11.1.2006, בתחנת ראש פינה, יחד עם צפריר יצחקי, דקל קסלסי ושני שוטרים מיחידת ארז, יצאנו בעקבות דיווח על טרקטורון אדום שגנב עגלים באזור רמת הגולן ונמלט לאזור טובא.

הגענו יחד לירדן ההררי בג'יפ סופה משטרתי של מגב מסומן ב- ב'. באזור ירדן ההררי נפגשנו עם בחור בשם אמיר רון שהינו סייר שדות בקר של נכס הנשיא. בשלב זה, עברתי לרכב של אמיר וישבתי לידו כשהוא נוהג (לציין שכבר היינו בשעות הצהריים – בערך 12:00).

כשהגענו לאזור "עין טינה", ותוך כדי נסיעה, קיבלתי דיווח בקשר כי הטרקטורון מגיע לעין טינה. אז, שמעתי נסיעה של טרקטורון ויצאנו מהרכב, לקחתי מהרכב של אמיר נשק מסוג 16
m
, זאת כיוון שהיו שני נשקים ברכבו של אמיר ולא רציתי להפקיר נשק בזמן שהיינו צריכים ללכת ברגל.

זיהיתי ממרחק 150 מטר בערך, טרקטורון אדום נוסע ומתקרב לכיווננו, אז ראה את הרכבים, הסתובב וניסה לברוח כשצפריר ואמיר בעקבותיו.

בשלב זה, נשארתי בעין טינה ללא רכב. הטרקטורון הסתובב וחזר לכיווני בנסיעה מהירה –ברצוני לציין שעוד בהתחלה כשראיתי את הנהג, הבחנתי כי היה לבוש חרמונית בצבע זית, רעול פנים עם כובע גרב שחור- הטרקטורון התחיל לנסוע במהירות לכיווני כשאמיר וצפריר בעקבותיו, ואז, במרחק של 15 מטר, יריתי שני כדרים באוויר מנשק 16
m
, והחשוד לא עצר, כיוונתי את הנשק לעברו וצעקתי לו "עצור", ואז הטרקטורון האט והחשוד אמר "אני עוצר אל תירה", והגיע כמעט למצב של עצירה.
בשלב זה, במרחק קצר מאוד ממני
, רצתי לעברו בכדי להשתלט על הנהג ולעצרו, ולפתע האיץ ופגע בי בחלק הקדמי של הטרקטורון.

יריתי לעבר גלגלי הטרקטורון הימניים כי נפלתי בצידו הימני, המשכתי בירי לכיוון גלגלי הטרקטורון בחלקו הימני מצד הנהג. הרגשתי שאין דרך אחרת, הטרקטורון ראה שנפלתי ונחבלתי, המשיך בנסיעה מהירה כשהוא בורח.

הרגשתי כאבים בכל הגוף, בצלעות, ברגל וביד והיה לי קשה לקום על רגליי.
ברגע שהטרקטורון פגע בי ונפלתי, לא בוצע יותר ירי.

נהג הטרקטורון היה רעול פנים, ורק בשלב מאוחר יותר, כשנתפס, הבחנתי בו בשטח כשהגעתי לנקודה בה נעצר. זיהיתי בוודאיות את הטרקטורון האדום ואת החשוד אשר היה ללא כובע גרב, ראיתי שמדובר בבחור בשם ג'מיל עוקלא מטובא אשר מוכר לי מזה שנים מעבודתי כשוטר ביחידת ארז ומהנסיעה שלי לכפר טובא.
לציין כי החשוד גמיל מכיר אותי ויודע שאני שוטר
.

ראה, תעודת חדר מיון מבית חולים צפת מיום- 11/1/06, על האבחנות בה נפיחויות, שריטות, פגיעה בצלעות וכמפורט שם.

אסף מסר:


הודעה מיום 15.1.2006, שעה 10:00
: לפני מספר חודשים, נגנב לי מהקיבוץ טרקטורון
אדום
מסוג בומבריידר, שהיה צמוד אליי על-יד הבית וקשור ע"י שרשרת ומנעול.


הטרקטורון שאתה מציג בפני
י הינו הטרקטורון שלי אשר נגנב ממני, חוץ מהבדל אחד שלא הייתה עליו שום שריטה, והיה עליו ארגז שהיה קשור אחורה, ועכשיו אני רואה עליו חבל שחור שאינו שלי.

אינני מזהה בכלל את התיק השחור שיש בו כלים ואזיקונים שאתה מציג לי, זה לא שלי ולא היה לי תיק כזה או דומה על הטרקטורון כשנגנב.

טרקטורון כזה חדש עולה בערך 42,000 ₪.

עופר שוורץ:

הודעה מיום 13.1.2006, שעה 10:30
: הנני מדריך טיולים ומתנדב במגב במתמיד.


ביום 11.1.2006, בשעות הצהריים בערך, הייתי ברמת הגולן בטיול ג'יפים. הייתי הג'יפ האחרון, נסעתי לאט מאוד כי היינו מטיילים. נסענו לכיוון סככות של בריק וסככות של הבקר, ואז ראיתי פעמיים טרקטורון אדום, פעם אחת ראיתי אותו חונה באזור הטרטור שמקולקל שם ונוסע בתוך השדה ושם המרעה של בריק ויש בו פרות. הוא נסע הלוך חזור בתוך השטח הסלעי, חשבתי שהוא סוחר מעובדי הבקר.

מדובר בטרקטורון אדום עם רוכב עם כובע גרב על כל פניו שלא ניתן לראות את פניו. אינני יודע בדיוק מה היה במרחק ממנו. ואז, שוב פעם ראיתי את הטרקטורון הזה עם אותו רוכב עם כובע גרב על פניו, היה עם הגב אליי וזה היה בשטח המרעה של בריק בציר התחתון, בשטח היו המון פרות.

לא דיווחתי על כך שאף אחד כי נדמה לי שהוא היה אחד העובדים בבקר.
אני יכול לזהות את הטרקטורון.

הטרקטורון האדום שאתה מציג לי, לפי דעתי, זה הטרקטורון שראיתי בשטח עם הבחור עם כובע גרב על הפנים.

המרחק שלי מהטרקטורון היה יחסית קצר, היה עם הגב אליי והיה בלי מספרים, היה נוסע לכיוון בו נמצאות הפרות ואני ראיתי שהוא ממש הסתובב שם בין הפרות, אבל לא ראיתי אותו יורד מהטרקטורון.


רועי רימון:

הודעה מיום 13.1.2006, שעה 9:20
: הנני עובד כמדריך טיולי ג'יפים באזור הצפון, מכיר טוב מאוד את השטח ואת שטחי הרמה והגליל.


אני מכיר טוב את סלים בריק, יש לנו קשר של שלום שלום ואני מכיר את המקום בו רועה העדר שלו ברמה. יש לי הסכם איתו שאני יכול לעמוד בסככה כשיש גשם, בסככה שלו בשטח המרעה עם המטיילים.

ביום 11.1.2006, הייתי עם קבוצת תיירים אמריקאיים בטיול ג'יפים, עם 8 ג'יפים. היינו באזור של הגולן "טל ביינה". היינו בנסיעה עם הג'יפ ומטיילים באזור בו רועות הפרות של סלים, נסענו במהירות נמוכה מאוד בהילוך ראשון . הבחנתי בטרקטורון אדום עם עגל חום שמועמס עליו מקדימה שחתך אותנו ואת כל השיירה, ראיתי כי הנהג עם חרמונית ירוקה וכובע גרב שחור על כל הפנים, רק שלא ראיתי את פניו. המרחק ביני לבינו היה 5-10 מטר בערך . היה קצת לפני הצהריים.

הדבר נראה לי חשוד, אז התקשרתי לסלים בריק, ואז הבן שלו אברהים הגיע במהירות ונסע לכיוון הטרקטורון . אני המשכתי לטייל עם השיירה שלי להדריך אותה ולא ראיתי יותר את הטרקטורון.

הטרקטורון שאתה מציג בפני
י הינו אותו טרקטורון שראיתי באותו יום עם עגל קטן עליו בצבע חום שהיה מקדימה.

כובע הצמר השחור שאתה מציג לי הינו בדיוק
כמו שהיה על הראש עם חורים לעיניים שהיה על פני אותו בחור.


יעל לוי:
הודעה מיום 13.1.2006, שעה 7:30
: ביום 11.1.2006, קיבלתי דיווח מבחור בשם פוקסי שהינו מרכז בקר, אשר אמר לי כי אילן מס
דיווח
לו על טרקטורון הגונב עגלים ובורח צפונה.


יצאנו אני ופוקסי לשטח, אני ברכב טיוטה הילקס, כשברכב יש לי מכשיר "שניר" שזה השם של הבוקרים וגם צבאית.

אמרו לי לעלות צפונה, ואני עליתי לכיוון מקום שנקרא דרבשייה באזור השטחים של הגולן. שם, נתקלתי בטרקטורון אדום מסוג בומבריידר עם אדם שנוהג עליו עם חרמונית ירוקה ועם כובע גרב על פניו, ז"א רעול פנים.

נתקלתי בו במרחק קצר בהתחלה, הוא לא ראה אותי כי היה בנסיעה כבר. הוא הסתכל
שמאלה, ואז ימינה וראה אותי. התחיל לברוח ואני רודף אחריו, דיווחתי בקשר שהוא מתחיל לברוח ונתתי מקום שלו כל הזמן. דיווחתי שהוא יורד לאזור "עין טינה". זה נסיעה מאזור גבוה לאזור נמוך.

כל הזמן הייתי בקשר עין
עם הטרקטורון ומתצפת לאן הוא נוסע ומדווח.

דיווחתי לאמיר רון שהטרקטורון נוסע לכיוון עין טינה שימתין לו שם.

אחרי שהבן-אדם נתפס והובא לתחנה, הגענו למקום בו נתפס הטרקטורון. זיהיתי בוודאות את הטרקטורון שזה היה הטרקטורון שברח, אני גררתי אותו לתחנת המשטרה כי הגיע "שגריר" ולא רצה לגרור את הטרקטורון.

אני מכיר את השטח בו רדפתי, ואני גר בגולן מאז שנולדתי.

אני מכיר את העדר של סלים בריק.
המרחק בין המקום בו ראיתי את הטרקטורון לעד של סלים בריק הינו בסביבות 3-4 קילומטרים, מרחק הנסיעה כאשר נוהגים בטרקטורון בנסיעה הזאת הינו תיק תק.

נתן ברק:

הודעה מיום 21.3.2005, שעה 7:48:
אני רב"ש כפר הנשיא.

היום בשעה 7:00 בבוקר, הודיע לי אסף על גניבת טרקטורון הפרדס בכפר הנשיא אשר מצוי ברשותו. מדובר בטרקטורון בומבדיה 330, בצבע אדם, שנת ייצור 2004, מס' 3473924.

הטרקטורון נמצא בשטח ביתו כשאר היה קשור בשרשרת ברזל ומנעול רב בריח לעץ ליד הבית.

פעם אחרונה שראה את הטרקטורון היה בשעה 21:00. והיום בבוקר כשקם, ראה כי הטרקטורון איננו וכי שברו את המנעול.

לא חושדים במישהו ספציפי.

יש ביטוח לטרקטורון, חיפשנו בכל הכפר ולא נמצא הטרקטורון.

אילן מס:

הודעה מיום 11.1.2006, שעה 19:45:
היום, בסביבות השעה 12:00, התקשר אלי עלי בריק ומסר שקיבל דיווח מרכב מבנו שנמצא בשטח המרעה שכמה מטיילים הבחינו בטרקטורון שבחלקו הקדמי מונח עגל ונע צפונה, מבריכת הקצינים צפונה.

הזהרתי בטלפון ובקשר את כל הבוקרים מהאזור המדובר וביקשתי לבצע תצפיות, דיווחתי לצפריר מיחידת ארז ונעתי לכיוון. בהמשך, דיווח לי עלי שמדובר בטרקטורון אדום מסוג בומבריידר והעגל נפל ממנו בזמן הנסיעה. אברהים הגיע לעגל , שחרר אותו מהאזיקונים והחזירו לאימו.

לא נתקלתי בטרקטורון. צילמתי את העגל השני שנמצא בעדר במצלמה פרטית, וגם את העגל שאברהים מצא.

התבקשתי ע"י צפריר עכשיו להיכנס לשירותים בתחנת ירדן בכדי לצלם כובע צמר.

אמיר רון:

הודעה מיום 11.1.2006, שעה 18:18:
הנני משמש כרכז העדה של קיבוץ כפר הנשיא, כמתוודה ומפקד יחידת חילוץ גולן.

היום בסביבות השעה 11:50, הגעתי לבית חברי "מודי רובנשטיין" המשרת יחד איתי באותה יחידת מילואים ששמה "איתן פצני". לקחתי ממנו את נשקו מסוג 16
m
מקודד על מנת לאספנו בחטמ"ר 474 לרגל נסיעתו לחו"ל היום.

בשעה 12:00, התקשר אליי צפריר יצחקי –רכז מודיעין של יחידת ארז- ודיווח לי כי התקבלה אצלו הודעה על טרקטורון בורח עכשיו מהאזור של סלים בריק ברמת הגולן עם עגל עליו. באותו זמן, הייתי בראש פינה, צפריר ביקש ממני לנסוע מצומת מחניים לכיוון הירדן ההררי על מנת לראות אם הגיע טרקטורון אדום –חשוד- מהכיוון הזה.

הייתי לבד ברכב, היו שני נשקים ארוכים מסוג 16
m
מקודד, אחד שאספתי ממודי ואחד
שצמוד אליי.

בדרך, התקשרתי לרכז המתמידים של רמת הגולן "יורם אלגרבלי", מסרתי לו את
ההודעה
של צפריר וביקשתי ממנו שיכתוב את זה ויציין אותי ביומן המתמידים.
המשכתי בנסיעה לכיוון הירדן ההררי. בכניסה לירדן ההררי, פגשתי ג'יפ מגב שבו היו רכזי המודיעין של י"מ ארז: צפריר, דקל ויוני.

יוני עבר לרכבי מסוג אסוזו טנדר. ברשת הקשר של רמות הגולן שיש לי ברכב, שמענו שהטרקטורון האדום שעליו ישב בחור עם כובע גרב שחור, רעול פנים וחרמונית בצבע זית (כמו צבאית) נמצא באזור עין טינה ומתחיל לרדת לכיוון המעיין.

נסענו במהירות למקום, אני ראשון עם יוני יוסף בטנדר ומאחורי בג'יפ צפריר ודקל.
כשהגענו לכניסת עין טינה –נחל ברמת הגולן, קיבלתי דיווח ברשת הקשר שהטרקטורון מתקרב אלינו.אני ודקל ירדנו מהרכבים, ויוני וצפריר נשארו כל אחד ברכבו.

הטרקטורון הגיע לכיווננו, כשזיהה אותנו, הסתובב וניסה לברוח בנסיעה ללא אורות,
נסיעה פרועה ומהירה.

על הטרקטורון ישב בן-אדם רעול פנים בעזרת כובע צמר שחור עם חרמונית בצבע זית.
לציין, כי כשיוני יצא מהרכב, הוא לקח איתו –ברשותי ובידיעתי- את הנשק מסוג 16
m
של חברי מודי על מנת שלא יישאר נשק מופקר ומוזנח ברכב.
אני וצפריר המשכנו לנסוע אחריו במרדף במטרה לעצרו.

קראנו לו לעצור
בצד, אך הוא המשיך בנסיעה ולא עצר. הוא הצליח לחמוק עם הטרקטורון ונסע לכיוון של יוני, ז"א הטרקטורון עשה סיבוב ואנו בעקבותיו לכיוון שלח יוני.

ראיתי את הטרקטורון מגיע לכיוון יוני, לאחר מכן ראיתי שיוני ירה יריות באוויר אל הטרקטורון המשיך בנסיעה אליו, וראיתי שהטרקטורון פוגע ביוני ומעיף אותו ויוני נופל. ואז, ראיתי שיוני ביצע כמה יריות לכיוון גלגלי הטרקטורון כדי לעצור אותו , והטרקטורון המשיך בנסיעה לכיוון כביש. אנו היינו במרחק, ראינו את הדריסה של יוני ואחר כך המשכנו לרדוף אחרי הטרקטורון כי הוא יצא לכביש גזית גולן, חצה את הכביש והמשיך לברוח לכיוון צפון מערב לשטחים חקלאיים. רדפנו אחריו מספר דקות צמוד אליו ובקשר עין רצוף איתו, הגיע הטרקטורון לדרך כורכר המובילה מצפון לדרום צמוד לתעלת הירדן, עלה עליה ונסע צפונה והמשיך בנסיעה בשטחים חקלאיים עד שחזר שוב להבות הבשן, חצה על הכביש את גשר להבות הבשן ואח"כ פנה צפונה על דרך כורכר הנוסעת מצפון לדרום בצידו המערבי של הירדן. נסע דרומה והצליח להתחמק מחסימה נוספת של בוקרים מלהבת הבשן -גיא קולר וטונא נעמדו על הכביש לרוחב עם טנדר טיוטה- אני ראיתי שהוא הצליח לברוח.

בשלב זה, ראיתי רב"ש קיבוץ גולן אשר הצטרף למעקב אחרי הטרקטורון, הוא היה בג'יפ
לבן.

נסענו כולנו אחרי הטרקטורון כשאני ראשון, כל הזמן היינו בקשר עין רצוף איתו.

לאחר מספר דקות, נכנס טנדר טויטה של מגב לציר הדרך, ניסה לעצור את הטרקטורון
אך הוא התחמק והמשיך בנסיעה. אני המשכתי במרדף אחרי הטרקטורון, ואחרי מספר מטרים פגעתי בטרקטורון בחלקו האחורי, הנהג החל לברוח רגלית מהטרקטורון. אני פרקתי מהרכב, יחד שם הנשק 16
m
ב' 60 בכדי לעצור את רעול הפנים. אחרי ריצה של בערך 50 מטר, עצר החשוד והרים את ידיו באוויר ונשכב על הקרקע.

לציין, כי בכל הקטע היה איתנו רב"ש גולן שזה גל שרון, ובכל זמן המעקב דיווחתי בקשר
מהרכב שלי לשאר היחידות.

כאשר הן אדם שכב על הרצפה על בטנו, היה עדיין רעול פנים.

אני וגל הגענו אליו, הורדתי את כובע הגרב והבאנו אותו לנקודה בה עצרנו את הרכבים.
אינני מכיר את אותו בחור, והוא לא ענה כאשר שאלתי אותו על שמו ואמר שאין לא תעודה מזהה. גם כשנשאל למי הטרקטורון ענה שהוא לא יודע. העברתי אותו לכוחות משטרה שהיו במקום.

מדובר בבחור שחום, גבוה, עם זיפים, בן מיעוטים.

הנשק שלי הוא 16
m
מקודד מספר 4958843, והנשק שהיה עם יוני מס' 5065951.

הבחור לא נפגע ולא היה שום שימוש בכוח, והוא הלך בכוחו תעצמו.

הייתי חבוש בכובע זיהוי משטרתי
.

שרון גל:

הודעה מיום 11.1.2006, שעה 19:30:
הנני רב"ש היישוב גולן, והיום מרכז הבקר של גולן.

היום, בצהריים, התקשר אליי ואמר לי על הטרקטורון שברח לכיוון להבות צפון. יצאתי עם ג'יפ לשטח, נתקלתי באזור גשר להבות הבשן בטרקטורון ובטיוטה של בקר להבות ובאסוזו. נסעתי אחריהם, ראיתי שהטרקטורון חומק ועוקף את הטיוטה של אלגרבלי ואמיר רון ואני אחריהם.

ואז, הטרקטורון פנה ימינה לכיוון מחסום, אמיר סגר עליו ופגע בו ואז הבחור התחיל לרוץ, אחרי 50 מטר הוא נעצר, אמיר צעק וירה יריות באוויר, הוא נעצר, שכב על הרצפה ונעצר על ידינו.

האדם היה עם כובע גרב, רעול פנים, עם חרמונית ירוקה וכפפות על הידיים. אינני מכיר את הבחור, מדובר בבחור קצת גבוה, שחום, בן מיעוט – דיבר בערבית.

הבחור לא אמר את שמו ואמר כי מצא את הטרקטורון והחרמונית הייתה מלאה בוץ.
כל זמן המעקב הייתה בקשר עין עם הטרקטורון
.


מזכרים:

מזכר מאת רס"ל יערית עמר מיום 21.3.2005:
היום, התקבלה תלונה בגין גניבת טרקטורון. המתלונן הינו ראש כפר הנשיא מוסר כי הטרקטורון השייך לכפר נמצא אצל בחור בשם אסף ונגנב מליד ביתו אמש בשעה 21:00. הגנבים פרצו את המנעול שאליו היה קשור הטרקטורון.




רס"ר דרור סבגי:

מזכר מיום 12.1.2006
: היום, כשחקרתי את ג'מיל עוקלא, הצגתי בפני
ו את הכפפות עם כובע הגרב שנתפסו ע"י יעקב בשירותים בתחנת ירדן.


החשוד ג'מיל עוגלה לבוש חרמונית בצבע ירוק זית.


מזכר מיום 13.1.2006: היום, פתחתי את התיק שנתפס ע"י צפריר יצחקי מהטרקטורון
שנתפס עם החשוד ג'מיל עוקלא הייב. מהתיק, הוצאתי אזיקונים לבנים והבחנתי כי חלקם מאותו גודל ועובי של האזיקון שנתפס ע"י יורם אלגרבלי בו היה אזוק העגל שניסו לגנוב.


מזכר מיום 13.1.2006: רועי רימון מסר לי כי בחור נוסף בשם עופר שוורץ ראה טרקטורון אדום מסתובב והעביר חי את מספרו של עופר.

מזכר מיום 15.1.2006:
היום, דיברתי עם יעל לוי אשר מסר לי כי הבחין בטרקטורון שגנב
עגלים, מדובר בטרקטורון על דגל ישראל עליו מסוג ימאהה, הוא רשום על שמו של יעל והיה בשימוש עם חברו שחל אברהם.


דיברתי עם שחל אברהם והוא מסר לי כי הוא נהג בטרקטורון ועובד בסילוק עגורים באזור
הירדן מטעם חברה מסוימת. נהג בטרקטורון מסוג ימאהה עם דגל ישראל עליו, והבחין בטרקטורון שעקף אותנו עם אדם רעול פנים עליו ואחריו מתבצע מרדף צמוד.

מזכר מיום 15.1.2006:
היום, דיברתי עם אמיר רון, והוא אמר לי כי לא הבחין בשום סוס לאורך כל המרדף, והבחין בטרקטורון במהלך המרדף. מדובר בטרקטורון על דגל ישראל גדול .

יוסף אמיר טוען כי כשהגיע הטרקטורון עם החשוד רעול הפנים, הוא הבחין בו כאילו מאט ועוצר אך פתאום נהג לכיוונו של יוני ופגע בו.

מזכר מיום 17.1.2006:
היום, הכנסתי לשקית כובע גרב + כפפות שנתפסו אצל חשוד
ג'מיל עוקלא הייב.

שאלתי את אמיר מה המרחק בין דרבשייה לבין ראש טינה, והוא אמר לי כי זה בערך זמן נסיעה של דקה עד שתיים. מדובר באזור המפגש עם הטרקטורון.

ראה- תעודת חדר מיון מיום 11/1/06 מביה"ח צפת באשר לפגיעה בשוטר יוני.


יורם אלגרבלי :

דו"ח פעולה מיום 11.1.2006, שעה 12:15:
היום, בהיותי במשרד בעין זיוון, התקשר אלי אמיר רון ומסר לי כי צפריר מיחידת ארז התקשר אליו והודיע לו על גניבת עגל באזור רמת הגולן. כמובן, יצאתי מייד לרכב, הדלקתי את מכשיר השניר והבנתי שמתנהלות סגירות סביב אותו טרקטורון .

דיברתי עם אילן מאס – הסייר של מועצה אזורית גולן, הוא הכווין את הכוחות למקום האירוע, אילן ביקש ממני להגיע סמוך לגשר להבות, תוך כדי נסיעה נמסר לי שוב ע"י רון לחזור לכיוון להבות ולפנות לכיוון שמיר. אז, הבחנתי בטרקטורון ושני רכבים נוסעים אחריו. הייתי עם אורות דולקים –פנסים כחולים ומהבהבים- סימנו לטרקטורון לעצור והתחלתי לסגור לו את הכביש. החשוד התחיל להאט ואז עקף אותי מצד שמאל והמשיך בנסיעה מהירה .

הנהג היה עם כובע שחור על פניו.
הרכבים המשיכו בנסיעה אחר הטרקטורון ואני ביצעתי פרסה וגם הצטרפתי לשיירה. כאשר הם פנו לכיוון הגשר, אני נכנסתי לכביש השני ונסעתי במקביל אליהם. כאשר הגיעו לפניה שמאלה שלהם, אני פניתי ימינה. הטרקטורון נסע מולי. ניסיתי שוב לעצור אותו, אך הטרקטורון עקף אותי שוב.

כאשר הרכבים אחרי, ביצעתי פרסה ואז ראיתי את הטרקטורון והרכב של אמיר צמוד אליו, אמיר וגל שרון רודפים אחרי החשוד ברגל. תוך מרחק קצר, החשוד נעצר והובא לכיוון הרכבים.

העצור הועבר לצוות שיטור כפר גליל, רס"ר שחר מזור לקח אותו לתחנה.

צפריר יצחקי
:

דו"ח פעולה מיום 11.1.2006, שעה 12:00:

היו, בתאריך ובשעה הנ"ל, קיבלתי טלפון מסייר רמת הגולן בשם אילן מס, שהודיע שישנו טרקטורון אדום עם רעול פנים גונב עגלים בשטח של סלים ועלי בריק ברמת הגולן.

נסעתי לכיוון, יחד עם יוני יוסף ודקל קסלסי, התחלנו לסרוק את ציר ירדן הררי לכיוון גשר בנות יעקב, ביקשתי בטלפון מסייר כפר הנשיא שיסרוק עבורי את כביש מחניים גדות וייפגש עימי בגשר בנות יעקב. לאחר כרבע שעה, נפגשנו בגשר ושם יוני עבר לרכב של אמיר רון – סייר כפר הנשיא + מתנדב רמת הגולן- מכיוון שברכבו יש קשר רשת שניר, ובכדי שיהיה לנו קשר עם סיירים אחרים שסורקים את השטח.

קיבלנו שהטרקטורון נוסע צפונה לכיוון עין טינה, הגענו למקום וסגרנו את היציאה, יוני ודקל הלכו ברגל, ואני ואמיר כל אחד ברכבו נכנסים לתוך השטח.

לפתע, הגיע לכיווננו טרקטורון אדום עם אדם רעול פנים בכובע שחור וחרמונית ירוקה. ברגע שהבחין בנו החל במנוסה, נסענו אחריו (לציין שהייתי עם רכב משטרתי מסוג ג'יפ מג"ב עם פנסים כחולים וסירנה), ביקשנו מנהג הטרקטורון לעצור אך הוא המשיך בנסיעתו הפרועה, לאחר מספר רגעים נכבה לי הג'יפ, ירדתי מהרכב כדי לנסו להבין מה התקלה, שמעתי ירי מכיוון הכניסה, רצתי לכיוון המקום ויוני נשאר במקום וצעק לי כי הוא נפגע מהטרקטורון, ואילו אמיר ודקל המשיכו בנסיעה אחר הטרקטורון.

לאחר מס' רגעים, הצלחתי לתקן את התקלה, אספתי את יוני וביקשתי להזמין לי אמבולנס כי יוני נפגע ומתלונן על כאבים בכל הגוף.

הגעתי לכיוון להבות הבשן ואז אמרו לי בטלפון שהטרקטורון נתפס. כיוונו אותי לדרך שעוברת סמוך לירדן, הגעתי למקום, ראיתי שיורם עצר את החשוד ותופס את הטרקטורון יחד עם אמיר.

לאחר מכן, הגיע האמבולנס לכניסה לדרך, ביקשתי מבועז ודקל לפנות את יוני לקבלת טיפול רפואי.

לקחתי את העצור לתחנת ראש פינה (ירדן), את הטרקטורון ביקשתי שיגררו לתחנת ירדן, לציין כי על הטרקטורון היה תיק שחור ובתוכו אזיקונים בצבע לבן, חבלים שחורים, וכלי עבודה, את התיק לקחתי והעברתי לחוקר דרור סבגי וזאת לאחר שסימנתי אותו בראשי תיבות שמי.

ברצוני לציין שכאשר הגעתי וראיתי את החשוד ולאחר שהורידו לו את כובע הגרב השחור מראשו, ראיתי שזה ג'מיל עוגלה מכפר טובא, אני מכיר אותו במסגרת עבודתי כרכז מודיעין של כפר טובא
.

לפני שגררו את הטרקטורון, לקחתי דגימות של שיער שהיה על החלק בקדמי שלו, שמתי במעטפה והעברתי לחוקר לאחרק שסימנתי בראשי תיבות שמי. לאחר מכן, נסעתי לשטח מרעה של סלים בריק, ויחד עם אילן מס – סייר רמת הגולן- צילמנו את העגל הקשור שנשאר במקום.


דקל קסלסי:

דו"ח פעולה מיום 11.1.2006, שעה 12:00-14:00:

בתאריך ובשעה הנ"ל, אני והשוטרים יוני יוסף וצפריר יצחקי, קיבלנו דיווח על טרקטורון אדום אשר נראה מעמיס עליו עגל ככל הנראה גנוב, ונוסע מכיוון ראש פינה לכיוון כפר טובא.

פנינו לעבר הירדן ההררי, ונסענו לכיוון גשר בנות יעקב ע"מ לאתר את הטרקטורון. כאשר הגענו אל גשר בנות יעקב, חברנו עם סייר שדות בשם אמיר רון והנ"ל קיבל דיווח כי הטרקטורון שעליו בחור זרק את העגל בדרך וברח לכיוון צפון כללי.

בשלב זה, עבר יוני יוסף לרכבו של אמיר רון.

אני וצפריר נסענו אחרי הרכב של אמיר רון עד לאזור המכונה "עין טינה", המתנו במקום להגעתו של הטרקטור. כאשר הטרקטור זיהה את הג'יפ המשטרתי ואת הרכב של אמיר רון.

פרקתי רגלי מהג'יפ המשטרתי ויוני דרך מהרכב של אמיר רון.

הג'יפ והרכב החלו לרדוף אחר הטרקטורון, ואני ויוני רצנו לכיוונו.

במהלך המרדף, נסע הטרקטורון במקביל, ואז הגיע מצב שהוא היה מול יוני, אז יוני צעק

לו לעצור כאשר הוא מכוון את נשקו אל הטרקטורון.

הנהג שהיה על הטרקטורון היה לבוש חרמונית בצבע חום צבאי ורעול פנים עם כובע גרב שחור. הוא צעק אני עוצר, ואז כאשר יוני התקרב אל הטרקטורון, הנהג פתח בנסיעה מהירה, ואז ראיתי את יוני נופל על הרצפה ושמעתי קולות של ירי.

ניגשתי לראות מה קורה עם יוני, הטרקטורון ברח ואחריו רדף אמיר רון.

לאחר מכן, הגיע למקום טנדר ששייך גם כן לבחור שאינני יודע בוודאות את שמו, עליתי איתו לרכב בכדי לבצע חסימות. ברצוני לציין כי לבחור היה ברכב מכשיר קשר, הוא דיבר עם אמיר רון שרדף אחרי הטרקטורון.

לאחר כחצי שעה, התקבל דיווח מאמיר רון כי תפס את הטרקטורון ועליו החשוד. הגעתי למקום עם הבחור שאיתו עליתי לרכב, זיהיתי במקום מספר ניידות של משמר הגבול ובחור עם חרמונית בצבע חום-צבאי וכובע גרב בצבע שחור. זיהיתי את הבחור כג'מיל עוגלה תושב כפר טובא המוכר מעבודתי כרכז מודיעין באזור הכפר.

כאשר הגעתי, החשוד היה אזוק.

5.
א.
בניגוד גמור לנטען ע"י הסניגור האמור לעיל מלמד על ראיות לכאורה של ממש.

מדובר בראיות לכאורה של ממש החוברות ככאלה, לעבירות מעבר לעבירות הרכוש ככאלה.

המשיב
נתפס לאחר מרדף כאשר קיימת שרשרת שרירה ראייתית לאורך כל המרדף, הן קשר עין, הן תצפיות עוקבות והן קשר אלחוטי.

המשיב אשר נצפה על הטרקטורון הגנוב, טרקטורון בצבע אדום, לבש סרבל בצבע זית ורעול פנים נתפס וזוהה בוודאות (ראה לעיל הודעות קסלסי ויוני).

ב.
בלשון המעטה, גרסת המשיב גם לשלב זה תמוהה וחסרת הגיון.

לא ראינו במקום כלשהוא את סוסו הנטען של המשיב נדרש וכך גם כך אותו "אלכס" מסתורי לא התייצב בענין הטרקטורון.

גם אם תאמר כי אלכס לא התייצב מאחר ומדובר בטרקטורון גנוב והמשיב, ידו לא הייתה בעצם הגניבה, הרי מה לו אלכס המחזיק בטרקטורון גנוב כי יתן אותו לשימושו של אחר להחלפה לסוס כנטען (ואם לא היה גנוב או רכש אותו בתום לב אז בוודאי היה מתייצב גם מתייצב לדרוש אותו מהמשטרה).

מעבר לכך, אין ולו בדל ראיה, לבד מדברי המשיב, באשר לחלופין הנטענים, מה קל יותר היה למשיב מאשר להצביע על הסוס הנטען ולתת בו סימנים כאלה
ואחרים.

הראיות לכאורה מצביעות על העדר הסוס הנטען ולא אחרת.

אמור עוד, מס' הטרקטורון היה חסר "בלי מספרים", הודעת שוורץ ועוד ובדגש, המשיב משנשאל באשר לטקרטורון השיב פעם כי "איני יודע" לרון, הודעה מיום– 11/1/06 ואחר לגל, כי "מצא את הטרקטורון" (11/1/06).

הוסף לתמיהה באשר לעצם סיפור מעשה החילופין, 3 גרסאות המשיב מפיו ודי בכך, לשלב זה.

כפי המובהר, בראיות לכאורה לעיל כפי שיובהר להלן, מעבר לכל האמור לעיל, גם אם אניח לטובת המשיב גרסתו כי החליף את הסוס בטרקטורון, אין (!) הדבר מייתר המיוחס לו בביצוע העבירות עם הטרקטורון.

משמע, גם אם ארחיק לכת לגרסתו התמוהה של המשיב באשר לחלופין, אין בכך כדי לייתר ההתרחשויות העברייניות המיוחסות לו בנשוא הגניבה, חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, קבלת נכסים שהושגו בפשע, מעשי פזיזות ורשלנות, הסתייעות ברכב לביצוע פשע ועבירה של איסור התעללות.

לאמור, אם נקבל את גרסת המשיב לכל היותר ניתן לטעון לענין עבירת השבל"ר.

ג.
בחינת הראיות הלכאוריות מלמדת כי המשיב נתפס כאשר הוא לובש חרמונית בצבע ירוק זית כפי שזוהה, עם טרקטורון בצבע אדום כפי שנצפה ונעקב ועד לתפיסת המשיב, בניגוד לנטען ע"י המשיב, היו גם רכבים מזוהים לרבות עם סירנה ופנס מהבהב, הזיהוי באמצעות כובע משטרתי ויש היכרות קודמת בין השוטר יוני למשיב עצמו.

ראה רון, "חבש כובע משטרתי" , 11/1/06, ראה אלגרבלי "אורות כחולים מהבהבים" 11/1/06 ודקל "אורות וכן סירנה"- הודעה מיום 11/1/06 זאת, בתשובה לטענת המשיב כי לא ידע כי מדובר בשוטרים, הנסתרת ע"י הודעת אלגרבלי לפיה נסעו עם פנסים כחולים מהבהבים, סימנו לטרקטורון, חבשו כובע כחול משטרתי, כך גם הודעת צפריר יצחקי, ג'יפ מג"ב עם פנסים כחולים וסירנה וראה בעדות קסלסי:

"כאשר הטרקטור זיהה את הג'יפ המשטרתי"
הודעה מיום 11/1/06 לרבות באשר לפגיעה בשוטר יוני.

ראה ההתחמקות של המשיב בכל פעם שהבחינו בו, לרבות עקיפת מחסומים בפראות וכמפורט לעיל.

המשיב עצמו בהודעתו מיום 11/1/06 מציין כי אכן ראה מחסומים, הכחיש בתחילה כי היה עם כובע גרב וכפפות אך לאחר מכן, בסוף עדותו, מאשר כי הסתיר אותם בשירותים והנו מביע צער על ההסתרה ועוד הוסיף כי אלה היו בטרקטורון.

כך גם בהודעתו מיום 17/1/06, הסתיר את הכובע והכפפות בשירותים ולא אחרת.

ד.
בניגוד לדברי הסניגור המלומד, הראיות לכאורה מצביעות בצורה ממשית על המיוחס למשיב, לא מדובר בעדויות סותרות, בוודאי לא כאשר בשלב זה אין בוחנים מהימנות אלא ראיות לכאוריות בהן פוטנציאל גלום להרשעה וכאלה יש גם יש.

כמבואר, המשיב נצפה ונעקב על טרקטורון אדום, לבוש זית ורעול פנים, עקף מחסומים ועד לתפיסת המשיב
וזיהויו כמי שנהג רעול פנים על טרקטורון אדום וחרמונית בצבע זית, מנסה לברוח ממחסומים, המשיב מאשר זאת למעשה בהודעתו, המרדף בוצע גם ע"י ג'יפ משטרתי, עדותו של השוטר יוני חד משמעית וברורה, המשיב ניסה לפגוע בו לאחר שקודם האט ואז לפתע פתח בנסיעה מהירה, הודעת השוטר יוני יוסף מדברת בעד עצמה לרבות לגבי הפגיעה והירי:

"ואז הטרקטורון האט והחשוד אמר: "אני עוצר אל תירה והגיע כמעט למצב של עצירה. בשלב זה, במרחק קצר מאוד ממני רצתי לעברו בכדי להשתלט על הנהג ולעוצרו, לפתע האיץ ופגע בי בחלק הקדמי של הטרקטורון. יריתי לעבר גלגלי הטרקטורון הימניים כי נפלתי בצידו הימני, המשכתי בירי לכיוון גלגלי הטרקטורון בחלקו הימני מצד הנהג, הרגשתי שאין דרך אחרת, הטרקטורון ראה שנפלתי ונחבלתי, המשיך בנסיעה מהירה כשהוא בורח"
– הודעת השוטר יוני, רכז מודיעין, זאת מיום 16/1/06.

לא בכדי צוין כי מדובר ברכז מודיעין שכן, הנו מכיר היטב את המשיב:

"...הבחנתי בו בשטח כשהגעתי לנקודה בה נעצר, זיהיתי בוודאות את הטרקטורון האדום ואת החשוד אשר היה ללא כובע גרב, ראיתי שמדובר בבחור בשם ג'מיל עוגלה מטובא אשר מוכר לי מזה שנים מעבודתי כשוטר ביחידת "ארז" ומהנסיעה שלי לכפר טובא. לציין שהחשוד ג'מיל מכיר אותי ויודע שאני שוטר".

ראה זיהוי
בוודאות
ע"י קסלסי.

ראה הודעות עוקבות של מדריך הטיולים עופר שוורץ כמצוטט לעיל, רועי רימון, לרבות הטרקטורון, העגל, הלבוש, האזיקונים הדומים, כובע הגרב וכמפורט לעיל.

כך גם יעל לוי, לרבות קשר עין רצוף.

ראה הודעתו המפורטת של אמיר רון מיום 11/1/06, זיהוי ודאי, הפגיעה בשוטר, עדות מפורטת וברורה בוודאי לשלב זה, לשונו:

"ראיתי שהטרקטורון פוגע ביוני ומעיף אותו ויוני נופל", דיווח רצוף בכל עת המרדף, קשר עין רצוף, קשר אלחוטי רצוף, אמיר רון הגיע יחד עם גל למשיב כאשר נעצר והיה עדין רעול פנים, הסיר מעליו את כובע הגרב וכמבואר בהודעת יוני, זוהה כמשיב ולא אחרת, כך גם הודעת גל ועוד יותר מכך, דו"ח הפעולה של צפריר יצחקי מיום 11/1/06 בלשון חד משמעית הן לגבי הפגיעה ביוני, הן לגבי המרדף ובצורה חד משמעית:

"ברצוני לציין שכאשר הגעתי וראיתי את החשוד ולאחר שהורידו לו את כובע הגרב השחור מראשו, ראיתי שזה ג'מיל עוגלה מכפר טובא, אני מכיר אותו במסגרת עבודתי כרכז המודיעין של כפר טובא"
.

שמיעת קולות הירי, בניגוד לדברי הסניגור, הן בהודעת קסלסי, שגם הוא זיהה את המשיב בצורה חד משמעית וראה, קסלסי "שמעתי יריות" והן הודעה מיום 11/1/06 ע"י רון "יריות ע"י יוני" הודעה מיום 11/1/06.

מכל אלה אמור, בפני
נו ראיות לכאורה של ממש אשר עונות גם עונות על הנדרש והצריך לפי חוק המעצרים וההלכה הפסוקה.

6.
המיוחס לנאשם מקיים חזקת מסוכנות.


המפורט בכתב האישום כפי המיוחס למשיב אף אם נתעלם מהעבירות המוגדרות כעבירות רכוש, די בהם כדי לקיים חזקת מסוכנות.


המשיב
על פי הראיות לכאורה ניסה בכוונת מכוון לפגוע בשוטר אשר ביקש לעוצרו, גילה במעשים המיוחסים לו מסוכנות ולמעלה מכך.

למעלה מן הצריך נוסיף כאן, כי לא למותר לציין כי בשלב זה של בחינת ראיות לכאורה ציין בית המשפט העליון:


"...ניתן לסווג ראיה כראיה בעלת פוטנציאל ראייתי...גם מקום שיש סתירות בגרסאות עדים, או מקום שעולות שאלות שהעדויות אינן משיבות עליהן ואפילו מעלות הן שאלות העשויות לעורר ספק סביר באשמת הנאשם. קיומו של ספק סביר עכשוי אינו שולל מהראיות את אופין הלכאורי...".
בש"פ 9878/01 ת"ע 2001 (4), עמ' 781 וראה ב"ש 1097/06 מחוזי נצרת.


כאן, בדגש, קל וחומר בראיות לכאורה ממשיות ולא אחרת.


לכך יש להוסיף את עברו המכביד של המשיב.

(11 הרשעות קודמות ב-20 סעיפים, עבירות עלל פקודת הסמים ועבירות רכוש, מאסרים לרבות מע"ת בת"פ 1463/03 צפת).


האמור לעיל, מקיים עילות מעצר על פי הנדרש, על פי מצוות המחוקק – ס' 21 א (ג) (3) לחוק המעצרים.

לאחר קביעתי באשר לראיות לכאורה ומידתן כמידה ראויה ולאור הבחינה של התמונה הכוללת לפיה לא מדובר בראיות פריכות אלא בראיות לכאורה של ממש, השאלה הניצבת בפני
הנה האם מתקיים במשיב יסוד סביר לחשש ששחרורו או אי מעצרו יגרום לשיבוש הליכי משפט, התחמקות מלעמוד לדין או לריצוי עונשו, השפעה על עדים, פגיעה בתקינות ההליך הפלילי בכלל, סיכון בטחון אדם או בטחון הציבור (ס' 21 א' (1) (א) (ב) לחוק המעצרים).

עוד עלינו לבחון האם לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של שחרור בערובה בתנאי שחרור שפגיעתם בחירותו של הנאשם פחותה (ס' 21 (ב) (1) לחוק המעצרים).

בבחינת החלופה האפשרית לאמור יש לשקול את הפגיעה בחרות המשיב ומידתה בשלב זה, טרם הורשע כמובן לאחר ליבון ראייתי צריך ונדרש זאת מול האינטרס הציבורי ותקינות ההליך הפלילי כמפורט לעיל.

יש לבחון חלופות מעצר וכאן כמוצע, מעצר בית מלא באילת.

כאן, שעה שהנחתי על כפות המאזנים מחד את האינטרס הציבורי וכנגזר, שלום הציבור ומאידך, את הפגיעה בחרות הנאשם, מכרעת הכף לטובת האינטרס הציבורי.

מעבר לחומרה המיוחסת למשיב, כאן, למשיב 11 הרשעות קודמות, מדובר בלמעלה מ – 20 עבירות שונות הן על פקודת הסמים המסוכנים ובניגוד לנטען גם עבירות רכוש.

המשיב למרות שריצה כבר מאסרים בפועל וכן מאסר בדרך של ריצוי עבודות שרות, חזר על פי הראיות הלכאוריות לסורו וגם מאסר על תנאי (ת.פ. 1463/03) אשר תלוי מעל לראשו לא גרם להרתעתו.

מדובר במשיב המהווה סיכון ממשי לציבור ולתקינות ההליך הפלילי.

מי, אשר על פי המיוחס לו בכתב האישום, רמס לכאורה ברגל גסה את שלטון החוק כדי בריחה משוטרים מזוהים והוסיף ופגע באחד מהם ו/או אם תרצה להקל עמו, ניסה לפגוע (התיעוד הרפואי באשר לשוטר יוני מדבר בעד עצמו ויבחן בבוא היום), משיב אשר גם ירי באוויר לא גרם להרתעתו ורק ירי מכוון גרם לעצירתו וכבילתו מעיד כי אין לתת בו אמון ואין תרופה לו בחלופות מעצר.

כדי להסיר ספק, קביעתי הנה כי לא ניתן לאיין את מסוכנות המשיב אשר בפני
בחלופות מעצר ואין עסקינן בקביעה כי החלופה המוצעת אינה מתאימה, אין במשיב שבפני
רווח והצלה בחלופות מעצר.

גם מתוך מבט חוזר לדנ"פ 2316/95 פד"י מ"ט (4), עמ' 586, אין מקום לשחרור המשיב בחלופת מעצר, המשיב בפני
נו הוא בגדר הנאמר על ידי בית המשפט העליון וקביעת המחוקק כי נשקפת הימנו סכנה היה ויתהלך חופשי, מדובר בסכנה ממש לאינטרס הציבורי, לשלום הציבור ולפגיעה בתקינות ההליך הפלילי.

סוף דבר, אני קובע כי הראיות הלכאוריות כפי שהוצגו בפני
עונות על הנדרש כפי מצוות המחוקק על פי ס' 21 א' לחוק המעצרים, במיוחס למשיב מתקיימים מסוכנות ועילות מעצר, אין חלופה למעצרו של המשיב כמצוות ס' 21 ב (1) לחוק המעצרים, יד האינטרס הציבורי, שלום הציבור ותקינות ההליך הפלילי גוברים ומכל אלה, אני מורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים נגדו.


ניתנה היום ח' בשבט, תשס"ו (6 בפברואר 2006) במעמד ב"כ המבקשת, ב"כ המשיב והמשיב בעצמו.


יצחק כהן
– שופט

סגן נשיא


001144/06בש 054 עדן ונדר






בש בית משפט מחוזי 1144/06 מדינת ישראל נ' ג'מיל בן מוחמד הייב (עוגלה) (פורסם ב-ֽ 06/02/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים