Google

כפר יהושע מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ - יעקב ברוק, טל שדה, מינהל מקרקעי ישראל

פסקי דין על כפר יהושע מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ | פסקי דין על יעקב ברוק | פסקי דין על טל שדה | פסקי דין על מינהל מקרקעי ישראל |

1119/06 בשא     30/01/2006




בשא 1119/06 כפר יהושע מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ נ' יעקב ברוק, טל שדה, מינהל מקרקעי ישראל




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט מחוזי נצרת
בשא001119/06

בתיק עיקרי: א
000733/03

בפני
:
כב' השופט בנימין ארבל
תאריך:
30/01/2006




בעניין
:
כפר יהושע מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
ע. אטיאס ואח'

המבקש
(הנתבע)


נ
ג
ד




1. יעקב ברוק
2. טל שדה

ע"י עו"ד דן שפריר ואח'

3. מינהל מקרקעי ישראל








המשיבים
(התובעים)


החלטה


1.
שמיעת הראיות בתיק זה תמה ביום 2.11.05. במועד זה ניתנה החלטה באשר להגשת סיכומים בכתב. התובע הגיש את סיכומיו ביום 26.12.05. רק ביום 17.1.06 הוגשה בקשה זו שלפני, ובה מבקש הנתבע להגיש ראיה נוספת, שהינה אישור הועדה המקומית לתכנון ולבניה, לפיו לא התקבלה בועדה כל בקשה להיתר בניה שהגיש התובע, בניגוד לעדותו.

2.
במהלך הדיון המשפטי שנערך ביום 2.11.05, נשאל התובע על ידי ב"כ המבקשת האם קיבל היתר בניה לביצוע העבודות שביצע על המקרקעין נשוא התביעה, והשיב כי הגיש בקשה, אולם טרם קיבל תשובה.

התובע אף זכר אימתי הגיש את הבקשה והתחייב להמציא העתק הימנה (עמ' 19 לפרוטוקול). משלא הומצא העתק הבקשה, פנה הנתבע מיוזמתו לועדה. תשובת הועדה הינה נשוא הבקשה דידן.

3.
ב"כ התובע מתנגד לקבלת הבקשה, אשר הוגשה תוך שיהוי בלתי סביר, ולאחר שכבר הגיש את סיכומיו בכתב. לחילופין, ביקש לקיים דיון בבקשה, תוך חקירת המצהיר מטעם המבקש, וכן לזמן לעדות את עורכת הראיה הנוספת ולהתיר למשיבים להמציא ראיות נוספות מטעמם.
התובע אף הגדיל עשות וצירף לתגובתו חוות דעת של מומחה, אף זאת, ללא נטילת רשות.

4.
לאחר בחינת טיעוני ב"כ שני הצדדים, סבורני כי אין מקום להעתר לבקשה. הנתבע ידע זה מכבר על ביצוע העבודות על ידי התובע. בנסיבות אלה יכול היה המבקש להצטייד זה מכבר באישור הולם, ולהמציאו מבעוד מועד, קודם לשמיעת הראיות בתיק, או למצער, מיד לאחר מכן, ובטרם הוגשו סיכומי התביעה בתיק.

5.
יתר על כן: הראיה המבוקשת אינה נוגעת לפלוגתאות העיקריות בתיק שלפנינו, אלא נוגעת לשאלת אמינותו של התובע. כידוע, כלל הוא, כי בית המשפט לא יתיר הבאת ראיות בעניינים צדדיים (ר' הרנון, דיני ראיות, א', הוצאת הדפוס האקדמי תשל"ז-1977, בעמ' 116) .

בנסיבות אלה, איני רואה מקום להצגת ראיה זו, שאינה באה אלא במענה לתשובות התובע בחקירה נגדית ולמען קביעת ממצאי מהימנות.

לו אכן הפלוגתא שהועמדה בפני
בית המשפט היתה נוגעת להעדרו של היתר הבניה, או הגשת הבקשה לקבלת היתר זה, הרי משנמנע התובע מלהמציא ראיות הנוגעות לו, יש להניח כי ראיות כאמור אינן בנמצא.

6.
לנוכח האמור, אני מחליט לדחות את הבקשה.

הואיל והתובע עצמו צירף לתגובתו ראיה שאינה קבילה, אני מחליט שלא לעשות צו להוצאות.

ניתנה היום א' בשבט, תשס"ו (30 בינואר 2006) בהעדר הצדדים.


__________________

בנימין ארבל
, שופט



לבנה






בשא בית משפט מחוזי 1119/06 כפר יהושע מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ נ' יעקב ברוק, טל שדה, מינהל מקרקעי ישראל (פורסם ב-ֽ 30/01/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים