Google

מיכאל בן גיגי - מדינת ישראל

פסקי דין על מיכאל בן גיגי |

1486/06 בש     28/02/2006




בש 1486/06 מיכאל בן גיגי נ' מדינת ישראל




בעניין:

6



בתי המשפט



בית משפט מחוזי חיפה
בש 001486/06


בפני
:
כב' השופטת ברכה בר-זיו
תאריך:
28/02/2006




בעניין
:
מיכאל בן גיגי
ת"ז
05821331



ע"י ב"כ עו"ד
ב. פלאח

העורר

נ
ג
ד


מדינת ישראל






המשיבה

נוכחים:
ב"כ העורר - עו"ד שאדי דבאח
ב"כ המשיבה - עו"ד בן עזרא
העורר - באמצעות הליווי

החלטה


1.
ערר על החלטת בית משפט השלום בעכו (כבוד השופט זיאד סאלח

) מיום 6.2.06, בב"ש 1160/06, לפיה נעצר העורר עד תום ההליכים נגדו בת"פ 3733/05.

2.
נגד העורר הוגש כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירה של סחר בסם מסוכן. בכתב האישום נטען כי ביום 27.7.05 מכר העורר (ביחד עם אחר בשם אורי (להלן "אורי") ) לסוכן משטרתי, סם מסוכן מסוג חשיש במשקל של 98 גרם נטו, במחיר של 1,400 ₪.

3.
בד בבד עם הגשת כתב האישום הגישה המשיבה בקשה לעצור את העורר עד תום ההליכים. המשיבה טענה כי בידה ראיות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות לעורר – עדות הסוכן המשטרתי, הנתמכת בקלטות חזותיות וקלטות שמע, זיהוי העורר על ידי הסוכן, מזכרי השוטרים ותפיסת הסם. עוד טענה המשיבה לעובדה כי העורר לא שיתף פעולה עם חוקריו ולעברו המכביד.

4.
בהחלטה מיום 6.2.06 קבע בית משפט קמא כי חומר החקירה מצביע על כך כי אכן קיימות ראיות לכאורה שבהן פוטנציאל סביר ואף גבוה להרשעת העורר בעבירה המיוחסת לו – דהיינו עדות הסוכן , הנתמכת לכל אורכה בקלטות וידאו ואודיאו בהן נראים מסירת הכסף על ידי הסוכן לאורי, הישיבה בסלון ועישון סמים, מסירת כסף מאורי לעורר וקבלת חבילה מהעורר לידי אורי. מעבר לכך קיימים מזכרי השוטרים על פיהם בחבילה שנמסרה להם על ידי הסוכן נמצאו סמים וכן הודעתו של אורי שמכר סמים לסוכן. בית משפט קמא לקח בחשבון גם את שקריו של העורר (במיוחד לטענתו כי הסוכן כלל לא היה בביתו). בית משפט קמא לקח בחשבון את עברו המכביד של העורר והעובדה שמתנהל נגדו משפט פלילי נוסף בגין שתי עבירות של סחר בסמים. בסופו של יום הורה בית משפט קמא על מעצרו של העורר עד תום ההליכים נגדו , כאשר הוא קובע כי לא ניתן לאיין את מסוכנותו בחלופת מעצר (בית משפט קמא לקח בחשבון את העובדה כי במסגרת הליך אחר שוחרר העורר למעצר בית בבית חמותו – לאור תסקיר שירות המבחן).

5.
החלטה זו היא נשוא הערר שבפני
כאשר העורר חולק על קיומן של ראיות לכאורה להוכחת אשמתו ולחילופין הוא טוען כי בחומר הראיות בקיעים רציניים ובלתי מוסברים המצדיקים שחרור לחלופת מעצר. הוא הוסיף וטען כי הראיות הינן נסיבתיות ונסתרות בעדותו של אורי. העורר הפנה לתסקיר קודם שנערך בעניינו וטען כי הוכיח שניתן לסמוך עליו ויש לשחררו. העורר הוסיף וטען כי יש לגזור דין שווה בינו ובין אורי, ששוחרר לחלופת מעצר.

6.
המשיבה מתנגדת לבקשה וטענה כי הראיות שבתיק החקירה מבססות לכאורה את אשמתו של העורר וכי העורר אינו ראוי לאמון נוסף. המשיבה הוסיפה וטענה כי אין מקום להתחשב באמור בתסקיר שנערך לצורך דיון אחר.

7.
בחנתי את תיק החקירה ואני סבורה כי צדק בית משפט קמא בקביעתו כי יש בחומר הראיות הוכחה לכאורה לאשמתו של העורר. אמנם בקלטות לא נראית מסירת הסם וחלק מהראיות הן נסיבתיות – אך עוצמת הראיות הקיימת – עדות הסוכן, עישון הסמים בדירת העורר, מסירת הכסף מאורי לעורר (הכל כפי שפורט בהרחבה בהחלטת בית משפט קמא) ביחד עם שקרי העורר שטען כי כלל לא נפגש עם הסוכן – די בה כדי לענות על דרישת החוק בשלב זה של הדיון.
8.
יחד עם זאת, אני סבורה כי בנסיבות הענין יש לשחרר את העורר בחלופת מעצר , כפי שהוריתי בעניינו בדיון קודם (ב"ש 6445/05). העבירה המיוחסת לעורר הינה מיום 27.7.05 ולעומת זאת העבירות הנוספות שיוחסו לעורר – שתי מכירת סם לסוכן משטרתי בוצעו בחודש אוגוסט 2005 . בגין העבירות הנוספות הוגש, כאמור – כתב אישום ובמסגרת בקשת מעצר הוריתי על שחרור העורר לחלופת מעצר לאור תסקיר שירות המבחן מחודש דצמבר 2005 ובהתאם לנימוקים שפורטו בהחלטתי. מאז שחרורו לא הפר העורר את תנאי מעצרו ולא מעל באמון שניתן לו ואני סבורה גם כאן כי ניתן לאיין את מסוכנות העורר (שהינה מסוכנות זהה לזו שהיתה בענין הנ"ל) על ידי החלופה הנ"ל. לכך יש להוסיף את העובדה שגם מי שנטען שהיה שותפו של העורר – אורי – שוחרר בחלופת מעצר.

9.
אשר על כן אני מקבלת את הערר ומורה על שחרורו של העורר למעצר בית מלא בבית חמתו, גב' אנית אוחיון, ברחוב פינסקר 9 עכו, בתנאים שנקבעו בב"ש 6445/05.

ניתנה היום ל' בשבט, תשס"ו (28 בפברואר 2006) בנוכחות הצדדים.

ב. בר-זיו, שופטת
עו"ד בן עזרא
:
אבקש עיכוב ביצוע לשם הגשת ערר.

עו"ד דבאח:
אני מתנגד, לחילופין, אבקש לקבוע מועד קצר.
החלטה


אני מורה על עיכוב ביצוע ההחלטה למשך 48 שעות.

ניתנה היום ל' בשבט, תשס"ו (28 בפברואר 2006) במעמד הצדדים





ב. בר-זיו, שופטת
קלדנית – עדי שיטרית






בש בית משפט מחוזי 1486/06 מיכאל בן גיגי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 28/02/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים