Google

בן שלום אלמוג, בן שלום מאיר - דראל רם בע"מ

פסקי דין על בן שלום אלמוג | פסקי דין על בן שלום מאיר | פסקי דין על דראל רם בע"מ

16040/05 בשא     18/01/2006




בשא 16040/05 בן שלום אלמוג, בן שלום מאיר נ' דראל רם בע"מ




בעניין:
8



בתי המשפט


בית משפט השלום חיפה
בשא016040/05


בפני
:
כב' הרשמת ג. ספרא - ברנע
תאריך:
18/01/2006




בעניין
:
1.
בן שלום אלמוג

2.
בן שלום מאיר



ע"י ב"כ עו"ד
לביא איתן

המבקשים



- נ
ג ד -


דראל רם בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
עצמון מיכאל

המשיבה


החלטה


בפני
י התקיים דיון בהתנגדות לביצוע שטר. בין הצדדים נחתם הסכם שכירות רכב. להבטחת החיובים על פי ההסכם ניתן שטר חוב בגובה כל דמי השכירות הבסיסיים נומינלית, והוא הוגש לביצוע על סכום מופחת, אשר נקבע ע"י המשיבה עפ"י מכתב גמר חשבון שנערך על ידה.

אין חולק כי הרכב ששכר המבקש מס' 1 בערבות המבקש מס' 2 הוחזר למשיבה ביום 12.12.04.

המבקש טען כי החזרת הרכב נעשתה ע"י עובד שלו ללא הרשאה, וכי

גילה זאת בדיעבד, ואז כשפנה אל המשיבה, הודיעה לו האחרונה כי הרכב נמכר ועל כן ההסכם עמו לא יימשך.
המבקש טוען כי המשיבה פעלה שלא כדין, כאשר לא נתנה לו אפשרות להמשיך בחוזה.

בחקירה הנגדית טען המבקש טענות חדשות, שלא מצא לנכון לפרט בתצהיר, ואשר מפריכות חלק ניכר מהגנתו. כך טען כי לא פיטר את אותו אלעד שפעל ללא הרשאה, לא הגיש נגדו תלונה ולא תביעה, הוא אף עדיין קשור לאותה חברה שניהל בזמן שהוחזר הרכב, ושלשימושה מסר את הרכב נשוא התביעה. המבקש סתר את עצמו מספר פעמים כאשר פעם טען כי "לא הייתי בחברה" בהתייחס למועד החזרת הרכב (12.12.04) ופעם כי הוא היה שותף בחברה "ואני בהליכי יציאה" בהתייחס לזמן הדיון, שנה ויותר לאחר המועד הקודם.

גם טענת המבקש כי הוא לא הפר את ההסכם (פרוטוקול, עמ' 2, שורה שלישית מהסוף) נסתרת הן מתוך הבקשה, ממנה עולה כי כבר בשנת 2003 הפר את ההסכם, והגיע להסכם פשרה לצורך קבלת הרכב, והן בדיון כאשר בא כחו אישר כי טרם החזרת הרכב היתה יתרת חוב של שני תשלומים לפחות (פרוטוקול, עמ' 4, פסקה אחת לפני הסוף).

לסתירה בגרסאות העובדתיות המהותיות מצטרפת העובדה שהמבקש לא הצליח להציג כל מכתב שלטענתו שלח למשיבה אודות טענותיו נגדה להפרת ההסכם, וגם טענה זו עלתה רק בתשובה לשאלת ב"כ המשיבה. כמו כן לא הגיש נגדה תלונה או תביעה בגין מכירת הרכב.

תשובותיו של המבקש היו מתחמקות בשאלה האם אביו קיבל את מכתב גמר החשבון או האזהרה, אבל ידע כי זה היה מזמן. המנעות המבקש מס' 2 מלהגיש תצהיר, מהווה, לפי תשובות המצהיר, התחמקות מלהעמידו לחקירה נגדית.

גם הסכם הפשרה שאושר והוגש (מש/3) מחזק את זכותה של המשיבה להסתמך על כך שהחזרת הרכב השכור ע"י המבקש, בצירוף הפיגור המצטבר בתשלומים, מהווה הסכמה שלו לביטול ההסכם. אם שכר המבקש את הרכב באופן אישי ונתן אותו לשימוש אחר, באופן שגרם לכך שבמשך שבועיים לא ידע בכלל שהרכב הוחזר למשיבה, הרי
האחריות לכך מוטלת על המבקש ולא על המשיבה. אין המבקש יכול לצפות מהמשיבה לדעת כי הוא מסוכסך עם שותפו.

כל האמור לעיל מביא אותי לקבוע כי הגנת המבקש לגופו של עניין נחלשה עד מאוד, וטענותיו הן קלושות. רק מהסיבה שאיני מוסמכת בשלב זה לדחות התנגדות משיקולי מהימנות, אמנע מלעשות כן, וההתנגדות תתקבל בתנאי הפקדה.

בבואי לקבוע את סכום ההפקדה אני מייחסת לפיצוי המוסכם וחוב דמי השכירות כסכום מינימלי. אין חולק כי בהסכם נקבע כי השטר ניתן להבטחת כל חוב, וחובת המבקש, המחזיר את הרכב לאחר שהפר את ההסכם לשלם למצער את סכום דמי השכירות החודשית, אינה יכולה להיות שנויה במחלוקת. אני דוחה את הטענה כי השטר ניתן להבטחת דמי השכירות בלבד, שנוגדת את החוזה, וממילא גם הפיצוי המוסכם הינו על בסיס דמי השכירות.
החיוב בגין דמי השכירות תואם אף הוא את ההסכם.

התיקונים ברכב הינם בהחלט נתונים במחלוקת אמיתית, ואף אם היתה נדחית טענת ההגנה בעניין הפרת הסכם ע"י המשיבה או הגשת השטר שלא כדין, בשל אי מתן התראה לקיים את ההסכם, תעמוד למבקשים הטענה כי לא כל העבודות נשוא החשבונית חלות עליהם.

מכל האמור לעיל, אני קובעת כי תינתן למבקשים רשות להתגונן בפני
התביעה השטרית רק אם יפקידו בקופת בית המשפט, תוך 30 יום, ערבות בנקאית או מזומן בסך 20,000 ש"ח. הסכום נמוך מחיבור הסכומים של חוב דמי שכירות ופיצוי מסוכם בגין יתרת דמי השכירות.

בנוסף אני מחייבת את המבקש, בלי קשר לתוצאות המשפט לשלם למשיבה הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 1,200 ש"ח בגין איחור בן שעה וחצי לדיון ללא סיבה מוצדקת. לו לא היה מסכים ב"כ המשיבה להמתין היתה ההתנגדות נדחית ועל כן עליו לפצות את המשיבה לפחות בגין הזמן האבוד.

לפנים משורת הדין איני עושה צו להוצאות לטובת אוצר המדינה.

לא יופקד הסכום שנקבע כתנאי לקבלת הבקשה במועד, תדחה ההתנגדות כולה, ללא התראה נוספת, ותינתן החלטה סופית בעניין הוצאות המשפט.

אם יופקד הסכום במועד, יועבר התיק לסדר דין מהיר.

המזכירות תשלח את ההחלטה לב"כ הצדדים ותעלה את התיק לעיוני לא יאוחר מיום 28.2.06.

ניתנה היום י"ח בטבת, תשס"ו (18 בינואר 2006) בהעדר הצדדים.

ג. ספרא-ברנע, רשמת

016040/05בשא110 גילה






בשא בית משפט שלום 16040/05 בן שלום אלמוג, בן שלום מאיר נ' דראל רם בע"מ (פורסם ב-ֽ 18/01/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים