Google

דמיטרי בן איליה סקליאר - מדינת ישראל

פסקי דין על דמיטרי בן איליה סקליאר |

3444/06 בש     11/10/2006




בש 3444/06 דמיטרי בן איליה סקליאר נ' מדינת ישראל




בעניין:

4



בתי המשפט



בית משפט מחוזי חיפה
בש 003444/06


בפני
:
כב' השופט י. אלרון
תאריך:
11/10/2006




בעניין
:
דמיטרי בן איליה סקליאר
ת"ז 328664594
יליד 3/9/1967





העורר

נ
ג
ד


מדינת ישראל






המשיבה


החלטה


כנגד העורר הוגש כתב אישום בעבירות עבירות לפי סעיפים 382(ג), 192, 452, 382(ב)(1), 382(ב)(2), 368(ב)(א) סיפא לחוק העונשין התשל"ז-1977. דהיינו, תקיפה הגורמת חבלה ממש – בן זוג – איומים, היזק לרכוש במזיד תקיפה סתם – בן זוג, תקיפה סתם, קטין על ידי אחראי ותקיפת אחראי על קטין וגרימת חבלה ממש.

בתמצית בלבד, אציין, כי, על פי הנטען בכתב האישום במועדים הרלוונטיים היו הנאשם וילנה סקליאר זוג נשוי להם ילד משותף בן 7 והתגוררה עימם ביתה של המתלוננת מנישואיה הראשונים א.ס. ילידת 1990.

בתאריך 4/3/06 על פי הנטען תקף הנאשם את המתלוננת שלא כדין באופן שלפת את צוואה בשתי ידיו בחוזקה וחנק אותה עד אשר נגרמו לה חבלות של ממש.

כמו כן איים עליה כי יהורגה זאת בכוונה להפחידה.

א.ס. אשר נזעקה למקום למשמע צעקות המתלוננת, הותקפה אף היא על יד הנאשם. בכתב האישום פורטו אירועים נוספים בהם נקט העורר אלימות כלפי המתלוננת וא.ס.

כבוד השופטת ר. חוזה אשר דנה בבקשה במעצר עד תום ההליכים שהוגשה כנגד העורר החליטה ביום 11/4/06
להורות על מעצרו עד לתום ההליכים הפלילים נגדו.

על החלטת כב' השופטת חוזה הוגש ערר אשר נדון בפני
(כב' השופטת ב. בר-זיו) בב"ש 2217/06
אשר בסיומו הוחלט להורות לבימ"ש קמא על עריכת תסקיר מעצר שיונח בפני
בית משפט קמא בעניינו של העורר.

בעקבות האמור לעיל ניתנה החלטה על ידי כב' השופטת חוזה ביום 30/5/06 לשחרר את העורר למעצר בית מלא ולהצמיד לגופו אזיק אלקטרוני.

ביום 10/9/06 הונחה בפני
בית המשפט קמא בקשה לעיון חוזר בה עתר העורר להקל בתנאיו,
בתום דיון שהתקיים ביום 19/9/06 נקבע כי תבחן שוב מידת מסוכנותו ולצורך כך יתבקש תסקיר מעצר משלים והדיון נדחה ליום 9/10/06.

בדיון שהתקיים ביום 9/10/06 הונח בפני
בית המשפט תסקיר משלים בו ציין קצין מבחן בכיר למעצרים מר זאב פפר כי לא עלה בידו ליצור קשר עם המתלוננת ומסיבה זו אין באפשרותו להעריך את רמת הסיכון להישנות התנהגותו האלימה של העורר כלפיה במידה ויבוטלו התנאים המגבילים אשר הוטלו עליו.

יחד עם זאת ציין מר פפר כי יש מקום לשקול אפשרות שינוי של מקום החלופה והעברתו לחלופת מעצר בית בבית אמו. דבר שלא יעלה את רמת הסיכון.

כב' השופטת חוזה בהחלטה מיום 9/10/06 הורתה על שינוי תנאי מעצר הבית של העורר כך שיותר לו לשהות בבית אמו וזאת בתנאים כפי שיתקיימו במעצר הבית בו שהה עד אותה עת.

כמו כן ציינה כב' השופטת חוזה כי לא מצאה כי חל שינוי בנתונים המתקיימים בעניינו המאפשרים את ניתוקו מהאיזוק האלקטרוני ויציאתו את הבית תוך שהדגישה את העובדה כי המתלוננת טרם העידה ואף שירות המבחן לא הצליח ליצור עימה קשר כדי לברר אם חל שינוי לעניין מסוכנותו כפי שנקבע מלכתחילה.

על החלטתה האחרונה של כב' השופטת חוזה הוגש הערר שבפני
.

ב"כ העורר מדגיש את עובדת היותו אדם נורמטיבי שמעולם לא היה מעורב בפלילים וכן את העובדה כי שירות המבחן לא הצליח ליצור קשר עם המתלוננת והפנה לפרק הזמן בן 4 החודשים בו נמצא העורר בתנאים של מעצר בית מלא.

בקשת ב"כ העורר הינה להקל בתנאי שחרורו ולאפשר את יציאתו ממעצר הבית המלא ולו לפרק זמן קצר.

ב"כ המשיבה התנגדה לבקשה והפנתה להעדרה של הערכת מסוכנותו של העורר למתלוננת כעולה מתסקיר המעצר האחרון וזאת מאחר ולא ניתן היה ליצור קשר עימו. לשאלתי השיבה כי נעשה ניסיון ליצור קשר איתה עד עתה ללא הצלחה.

זאת ועוד, הדגישה באת כוח המשיבה כי המשך שמיעת הראיות בתיק קבועה ליום 26/10/06 מועד בו אמורה המתלוננת ובתה ליתן עדות.

אני סבור כי דין הערר להידחות.

המסכת העובדתית המפורטת בכתב האישום ואשר לחלקה התייחסתי בתמצית לעיל, הינה מסכת עובדתית חמורה ביותר אשר היא כשלעצמה מלמדת על מסוכנותו של העורר.

לא בכדי בתי המשפט אשר דנו בעניינו של העורר נהגו משני זהירות בסוגית שחרורו ונהגו בדרך הביניים של שחרורו לתנאי מעצר בית מלא באופן של פגיעה בחרותו הפחותה ממעצר מאחורי סורג ובריח.

איני מתעלם מפרק הזמן בו מצוי העורר בתנאי מעצר בית מלא וזאת בהמשך לתקופה נוספת בה היה עצור ממש בבית המעצר קישון.

אני סבור כי נכון עשתה כב' השופטת קמא משהחליטה כי בשלב זה לא נכון יהא להקל את תנאי מעצר הבית המלא בו הוא נתון וקיבלה חלקית את המלצת שירות המבחן באשר להעברתו לבית אמו וזאת בהעדרה של הערכת מסוכנות עדכנית.

יחד עם האמור לעיל לנוכח העובדה כי שמיעת הראיות בתיק מתוכננת בעתיד הקרוב ביותר (פחות משבועיים ימים) מן הראוי לאפשר את העדתן של המתלוננת ובתה מבלי חשש ומבלי מורא של העורר, ולבקש לאחר מכן את שירות המבחן להשלים את תסקירו וליתן הערכת מסוכנות מעודכנת.

יוצא מן האמור לעיל כי לא סברתי שיש להתערב בהחלטתה של כב' השופטת קמא ואני מותיר החלטה זו על כנה.

סיכומו של דבר הערר נדחה.

ניתנה היום י"ט בתשרי, תשס"ז (11 באוקטובר 2006) בהעדר הצדדים.
יוסף אלרון, שופט



קלדנית ליליאן






בש בית משפט מחוזי 3444/06 דמיטרי בן איליה סקליאר נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 11/10/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים