Google

מדינת ישראל - חיים עמוס

פסקי דין על חיים עמוס

21060/08 בש     01/06/2008




בש 21060/08 מדינת ישראל נ' חיים עמוס




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי באר שבע
בש 021060/08


בפני
:
כבוד השופט ברוך אזולאי
-ס.נשיא
תאריך:
01/06/2008



בעניין:
מדינת ישראל






העוררת

נגד



חיים עמוס






המשיב


נוכחים:
ב"כ העוררת עו"ד שטרית
המשיב וב"כ עו"ד ברגר


החלטה



מדובר בערר על החלטת בית משפט השלום בבאר שבע (השופט אבו טהה) בב"ש 4692/08 מיום 28.5.08, לפיה התקבלה בקשתו של המשיב במסגרת בקשה לעיון חוזר לשחררו, והוא שוחרר בתנאי מעצר בית מלא, הפקדה בסך 5,000 ₪, ערבות עצמית ע"ס 20,000 ₪ וערבות צד ג' של כל אחת משלוש המפקחות עליו ע"ס 10,000 ₪.

בכתב האישום הואשם המשיב במספר עבירות של תקיפת בת זוג, בעבירה של פגיעה בפרטיות של בת זוגו ובשלוש עבירות של איומים.
ביום 3.4.08 הורה בית משפט השלום על מעצרו של המבקש עד תום ההליכים.
ביום 28.5.08 הורה בית משפט השלום על שחרורו לחלופת מעצר, שמצא ראויה, בבית בת דודתו של המשיב בכפר סבא, בהיותה מרוחקת מהמתלוננת שבדימונה, ובהתחשב בהתרשמותו לטובה משלוש הערבות והמפקחות שהוצעו, בהתארכות ההליך העיקרי ובתגובתה של המתלוננת, וזאת בהעדר תסקיר שירות המבחן במועד מתן ההחלטה על רקע של עיצומים.

בערר טענה העוררת, כי לא היה מקום לשחרר את המשיב לחלופת מעצר, שכן תסקירי שירות המבחן הצביעו על מסוכנות גבוהה ולא המליצו על כך ושללו בעיקר את פיקוחה של אמו בשל ספקנות רבה בנוגע למסוגלותה להציב גבולות ברורים בפני
המשיב ולהתמיד בתפקיד ההשגחה. כמו כן נטען, כי יש להבין את דברי המתלוננת בנוגע למשיב נוכח "תסמונת האישה המוכה", וכן קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט בטרם עדותה בהליך העיקרי, אם ישוחרר המשיב לחלופת מעצר. כמו כן נטען, כי יש להתחשב בעברו הפלילי של המשיב, הכולל שמונה הרשעות בעבירות דומות לאלה שבענייננו, בין היתר כלפי בת זוג קודמת, כך שהשימוש באלימות כלפי בנות זוג אינו זר למשיב, דבר המעיד על מסוכנותו הגבוהה. כמו כן נכתב בחוות הדעת הפסיכיאטרית, כי קיימת נטייה להתפרצויות והתנהגות תוקפנית.

בדיון מיום 29.5.08 הוסיפה ב"כ העוררת, כי המתלוננת רואה עצמה כגורם לבעיות, במקום כקורבן, כי התסקירים מתייחסים לאלימות, לסמים ולאלכוהול, כי בין המשיב למתלוננת קיימת מערכת יחסים אלימה מתמשכת מיום נישואיהם, כי המשיב מצר את צעדיה ואינו מאפשר לה אפילו ללכת לרופא ולצאת ללא רשותו. נטען כי הריחוק הגיאוגרפי לא ימנע מהמשיב בעת התקף זעם להגיע למתלוננת באשר היא, בפרט כאשר המתלוננת מתגוררת בבית הורי המשיב, דבר המגביר גם את החשש לשיבוש הליכים.

ב"כ המשיב טען, כי הצעת חלופת המעצר כוללת פיקוח מלא של אחת משלוש ערבות שנבחנו על ידי בית המשפט ונמצאו מתאימות, ואכן לפי הפסיקה כאשר שירות המבחן נמצא בשביתה, יבדוק בית המשפט את החלופות בעצמו. למשיב שמונה הרשעות קודמות, אך האחרונה שבהן היא משנת 2003.

דיון
נראה לי שמסוכנותו של המשיב כלפי המתלוננת היא גבוהה, במידה שאין בחלופת המעצר כדי לאיינה. בכתב האישום הואשם המשיב בכך שהחל משנת 2003, עת הייתה המתלוננת בהריון, ועד מועד מעצרו ביום 15.2.08, תקף המשיב את המתלוננת מספר רב של פעמים, משך בשערותיה, בעט וסטר לה בהיותו שתוי. באחת הפעמים התגוננה המתלוננת מפניו באמצעות אולר, במועדים אחרים איים המשיב על המתלוננת ועל אחותה, ואמר לה "אם את חושבת שאני אחזיר את אחותך אליכם – רק על אלונקה את תקבלי את אחותך", ו"אני אחזיר לכם אותה גמורה עם כל מה שאני נותן לה, אתם תקבלו אותה גמורה". כמו כן לא נמנע המשיב לכאורה מתקיפת המתלוננת, פיזית ומילולית, לעיני אחרים, אם בקופת חולים ואם במהלך נסיעה במונית.
בתסקירי שירות המבחן צוין, כי רמת הסיכון העולה מהתנהגותו היא גבוהה, כי מדובר באדם המכחיש את התנהגותו האלימה, כאשר ברקע היו בעיות נוספות של סמים ואלכוהול, ובאשר למתלוננת צוין, כי היא אישה עם כוחות דלים להתמודד עם התנהגותו של בעלה ולשבור את מעגל האלימות בו היא נמצאת, ובין היתר ביקשה פעמים רבות לצאת למקלט לנשים מוכות, נקלטה במעון, אך שבה לביתה.
גם מחוות הדעת הפסיכיאטרית עולה התנהגותו התוקפנית של המשיב, שבאה לידי ביטוי בעבר, לפי הרשעות קודמות, אם כלפי שוטר ואם כלפי בת זוג קודמת.
בנסיבות אלה יש ליתן משקל מועט לדברי המתלוננת שאינה חוששת מבעלה ולבקשתה לשחררו.
נראה לי, כי מסוכנותו של המשיב כלפי המתלוננת גוברת בנסיבות העניין על השיקולים של התארכות ההליך העיקרי, תגובת המתלוננת, התרשמותו החיובית של בית משפט קמא מהערבות וריחוק חלופת המעצר ממקום מגוריה של המתלוננת אצל הורי המשיב, שלכאורה לא ימנע מהמשיב להגיע אל המתלוננת בעת זעם, בפרט כאשר מדובר בבית הוריו.
לאור האמור, אני מקבל את הערר ומורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים.

ניתנה היום כ"ז באייר, תשס"ח (1 ביוני 2008) במעמד הצדדים



ברוך אזולאי
, שופט

ס. נשיא








בש בית משפט מחוזי 21060/08 מדינת ישראל נ' חיים עמוס (פורסם ב-ֽ 01/06/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים