Google

רות צרויה, עידן חדש בתיירות בע"מ - מגוון אירועים בע"מ

פסקי דין על רות צרויה | פסקי דין על עידן חדש בתיירות | פסקי דין על מגוון אירועים בע"מ

10041/07 בשא     10/02/2008




בשא 10041/07 רות צרויה, עידן חדש בתיירות בע"מ נ' מגוון אירועים בע"מ




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בית דין א.לעבודה ת"א
בשא010041/07
(עב 1258/03)

בפני
:
כב' השופטת דוידוב-מוטולה סיגל
תאריך:
10/02/2008




בעניין
:
1. רות צרויה

2. עידן חדש בתיירות בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
גדעון רובין
המבקשות


נ
ג
ד



מגוון אירועים בע"מ



ע"י ב"כ עו"ד
ניר נחשון

המשיבה
החלטה
1.
בפני
נו בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין שניתן בתיק זה ביום 9.11.07.

במסגרת פסק הדין התקבלה בחלקה תביעת התובעת (המשיבה), והנתבעות (המבקשות) חויבו לשלם לה יחד ולחוד סך כולל של 132,860 ₪, בצירוף ריבית כדין והפרשי הצמדה מיום 1.1.03 ועד התשלום בפועל. בנוסף התקבלה בחלקה התביעה שכנגד שהגישה הנתבעת 1, ונקבע כי על התובעת לשלם לה הפרשי פדיון חופשה בסך של 20,375 ₪, בצירוף ריבית כדין והפרשי הצמדה מיום 15.7.02 ועד התשלום בפועל. בהתחשב בתוצאה, חויבו הנתבעות יחד ולחוד לשלם לתובעת הוצאות חלקיות בסך 5,000 ₪ בצירוף מע"מ.

2.
הנתבעות הגישו בקשה לעיכוב ביצועו של פסק הדין, מהנימוקים הבאים:

א.
בפסק הדין נפלו טעויות במספר רבדים עיקריים, וכן אינו מבוסס על ממצאי מהימנות, ולכן סיכויי הערעור טובים.
ב.
הנזק שייגרם לנתבעות כתוצאה מביצוע פסק הדין עולה לאין שיעור על הנזק שייגרם לתובעת כתוצאה מעיכוב ביצועו, בהתחשב בכך שהתובעת אינה פעילה עוד, ואף הודתה במסגרת הליך ההוכחות כי קרסה כלכלית.
ג.
לחלופין, ככל שביצוע פסק הדין לא יעוכב במלואו, יש להורות לנתבעות להפקיד את הסכום שנפסק בקופת בית הדין, ולחלופי חלופין להורות על הצבת בטוחות מתאימות מצד התובעת להשבת החיובים הכספיים ככל שיתקבל הערעור.

3.
התובעת הודיעה כי היא מתנגדת לבקשה, "הן בשל חומרת מעשיהן של הנתבעות כלפיה אשר הביאו למצבה והן בשל ההלכות הפסוקות בעניין זה". לחלופין, הציעה כי הסכומים שנפסקו לטובתה – למעט שכר טרחת עורך הדין – יופקדו אצל בא כוחה עד ההכרעה בערעור.

4.
הצדדים התבקשו לשוחח ביניהם על מנת להגיע להבנות, אך ללא הצלחה.
5.
כבר נקבע כי "כלל יסודי הוא כי מי שזכה בדינו זכאי לממש את פרי זכייתו ועיכוב ביצועו של

פסק דין
הוא בבחינת החריג. הסעד של עיכוב ביצוע

פסק דין
יוענק בכפוף לכך שיתקיימו שני תנאים מצטברים ועיקרם באלה: שסיכויי הערעור להתקבל אינם משוללי יסוד ושהערכת הנזק היחסי שייגרם למערער – המבקש ממתן הצו או אי נתינתו, גדול מן הנזק הצפוי למשיב אם יעוכב הביצוע והערעור בסופו של עניין יידחה" (בש"א 191/03 מרכז הספורט הלאומי תל אביב בע"מ – נחום רז, עבודה ארצי כרך לג ()8) 37).

7.
במקרה שלפנינו, הגם שפסקנו לפי מיטב הבנתנו ושיפוטנו, על סמך כל חומר הראיות שהביאו הצדדים וניתוחו המשפטי – מדובר בסוגיות מורכבות שייתכנו לגביהן מסקנות שונות, ולכן איננו סבורים כי ניתן לומר כי הערעור הוא משולל יסוד.


בנוסף, התובעת הודתה למעשה, הן במהלך דיון ההוכחות והן בתשובתה לבקשה לעיכוב ביצוע, כי "קרסה" מבחינה כלכלית ולמעשה אינה פעילה עוד, כאשר נובע מכך כי ככל שהערעור יתקבל, כולו או בחלקו – קיים סיכון ממשי כי לא תוכל להשיב לנתבעות את הכספים שקיבלה מכוח פסק הדין.

8.
לאור האמור לעיל, אנו סבורים כי איזון אינטרסים ראוי הוא כי הבקשה לעיכוב ביצוע תידחה, כפוף להמצאת ערובה על ידי התובעת להבטחת החזר הסכומים שישולמו לה, ככל שיתקבל הערעור. ככל שהתובעת לא תמציא ערובה כאמור – ביצוע פסק הדין יעוכב עד להכרעת בית הדין הארצי בערעור שהוגש.

9.
סוף דבר - התובעת תמציא לנתבעות ערבות בנקאית בגובה סכום פסק הדין (לאחר הפחתת הסכום שנפסק לטובת הנתבעת 1), צמודה למדד, או לחלופין
שעבוד זכויות התובעת בנכס ששוויו אינו נמוך מסכום פסק הדין כאמור. ככל שתעשה כן, הבקשה לעיכוב ביצוע תידחה. ככל שלא תעשה כן, הבקשה לעיכוב ביצוע תתקבל כמפורט לעיל. התובעת תודיע תוך 30 יום אם יש באפשרותה להמציא את הבטוחות כאמור וככל שכן – הצדדים יתאמו ביניהם את העברת הבטוחות כנגד תשלום פסק הדין. אין צו להוצאות בבקשה זו.

ניתן היום ד' ב אדר א, תשס"ח (10 בפברואר 2008) בהעדר הצדדים





נ.צ.–(ע) יוסף פרלמן (מע)



דוידוב מוטולה סיגל, שופטת – אב"ד

ק:נעמי ט.






בשא בית דין אזורי לעבודה 10041/07 רות צרויה, עידן חדש בתיירות בע"מ נ' מגוון אירועים בע"מ (פורסם ב-ֽ 10/02/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים