Google

פורום ענק הבנייה בע"מ - אהרון עופר

פסקי דין על פורום ענק הבנייה בע"מ | פסקי דין על אהרון עופר

1193/05 בשא     16/02/2006




בשא 1193/05 פורום ענק הבנייה בע"מ נ' אהרון עופר




בעניין:

1



בתי המשפט


בבית משפט השלום

בבית – שמש

בשא001193/05

בפני
:
כב' השופט שמעון שטיין
תאריך:
16/02/2006




בעניין
:
פורום ענק הבנייה בע"מ





המבקשת


נ
ג
ד


אהרון עופר





המשיב

החלטה

1.
זוהי בקשת רשות להתגונן מפני ביצועם של הליכי הוצל"פ בגין חמישה שטרות - שיקים בסך כולל של 33,500 ש"ח, שנמשכו על ידי המבקשת לטובת המשיב הזוכה.

2.
כעולה מתצהיר עובדה של המבקשת, מר שמעון שטרית, הרי שהשיקים הנדונים הינם מסדרת אחד עשר שיקים בסך כולל של 50,300 ש"ח, אשר נמסרו לזוכה בגין התחשבנות כוללת בהקשר לחלקי חילוף שנרכשו על ידי המבקשת מהזוכה. חלקם של השיקים נפרעו והשיקים הנותרים, אלה שבגינם הוגשה הבקשה, היו אמורים להיות מופקדים במשמרת אצל הזוכה, כאשר נציג החייבת הודיע לזוכה על קשיים בפרעונם, ובשל כך התחייב להעביר אליו שיקים של לקוחות לכיסוי יתרת החוב. לדברי המצהיר, העבירה המבקשת לזוכה בתאריך 3.11.2003 שיק ע"ס 18,810 ש"ח

, של לקוחה, כאשר שיק זה נפרע על ידי הזוכה ובמועד מאוחר יותר, בתאריך 7.12.2003, העבירה החייבת לזוכה במזומן הסך של 14,000 ש"ח, כך שיתרת חובה לזוכה הינו אך הסכום של 690 ש"ח.

לחייבת אישורים - קבלות של התשלומים האמורים מטעם הזוכה.

בחקירתו של שמעון שטרית, שהציג עצמו כעובדה של המבקשת, נטען כי הסכומים האמורים שולמו על חשבון אותם שיקים ולא בגין חוב אחר כלשהו, שכן אין למבקשת חובות אחרים או נוספים לזוכה.

3.
ב"כ המשיב סבור כי יש לדחות הבקשה בהיותה הגנת בדים. הוא הפנה לתצהיר עדות ראשית אותו הגיש אותו שמעון שטרית בתביעה אזרחית אישית שהוגשה כנגדו בהקשר לאותו חוב, כאשר בתצהירו זה מציע המצהיר לאותם תובעים לנקוט בהליכי הוצל"פ בביצועם של אותם שיקים כנגד החברה.
עוד מפנה ב"כ המשיב לעובדה כי המבקשת לא המציאה מסמכים מספרי הנהלת החשבונות אותו היא מנהלת, המוכיחים שהתשלומים שבגינם הוא מעלה את טענת ה"פרעתי" אכן מתייחסים לאותם שיקים - נשוא הבקשה דנן.

4.
אני סבור כי המבקשת העלתה טענת הגנה לכאורית שיש בה כדי לעבור את המחסום הנדרש לקבלת רשות להתגונן. לו תתקבל טענתה שאותם תשלומים ששילמה לזוכה מתייחסים לשיקים נשוא הבקשה, הרי שיש בכך כדי לבסס את טענת ה"פרעתי" אותה העלתה.

לעניין האמור בתצהירו של שמעון שטרית, בהתייחס לתביעה האישית שהוגשה כנגדו, הרי שאין בדברים אותם ציטט ב"כ הזוכה כדי להמעיט מטענת המבקשת דנן. שם כאמור עיקר הגנתו של המצהיר - שמעון שטרית, כי הוא אינו הנתבע הנכון בהיותו אישיות משפטית נפרדת מהתאגיד אשר יצר החוב שבגינו הוגשה אותה תביעה. אין בהמלצתו שם כי הזוכה יפנה להוצל"פ משום השמטת עילת הבקשה של המבקשת דנן לטענת פרעתי אותה היה מעלה.

ובאשר לעובדה שהמבקשת לא צירפה מסמכים מספרי הנהלת חשבונותיה שיהא בהם כדי להוכיח קשר בין התשלומים ששילמה לזוכה ובין השיקים נשוא הבקשה, הרי שעניין זה יבורר במסגרת דיון בתביעה עצמה לאחר שתינתן הרשות להתגונן.

5.
בנסיבות אלה, אני נעתר לבקשה ומאפשר למבקשת להתגונן מפני ביצועם של השיקים.

6.
המזכירות תפתח תיק אזרחי.

התצהיר שהוגש מטעם המבקשת, ישמש ככתב הגנתה. באפשרות המבקשת לצרף תצהירי עדות ראשית נוספים מטעמה בתוך 30 יום, ובכל מקרה, גם אם לא תעשה כן, על המשיב הזוכה להגיש תצהירי עדות ראשית מטעמו בתוך 60 יום.

7.
קובע התיק העיקרי להוכחות ליום 7.5.2006 בשעה 12:00.

ניתנה היום י"ח בשבט, תשס"ו (16 בפברואר 2006) בהיעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק לצדדים.


שמעון שטיין
, שופט







בשא בית משפט שלום 1193/05 פורום ענק הבנייה בע"מ נ' אהרון עופר (פורסם ב-ֽ 16/02/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים