Google

אדוארד מילינבסקי - הסתדרות עובדי מלונאות ארוח ותיירות, מועצת פועלים אזורית ערד, קלריס ויניג מההסתדרות בערד

פסקי דין על אדוארד מילינבסקי | פסקי דין על הסתדרות עובדי מלונאות ארוח ותיירות | פסקי דין על מועצת פועלים אזורית ערד | פסקי דין על קלריס ויניג מההסתדרות בערד |

3284/06 עב     31/05/2007




עב 3284/06 אדוארד מילינבסקי נ' הסתדרות עובדי מלונאות ארוח ותיירות, מועצת פועלים אזורית ערד, קלריס ויניג מההסתדרות בערד




בעניין:

1




בתי המשפט


בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע
עב 003284/06

בפני
:
כב' השופטת יעל אנגלברג-שהם
תאריך:
31.5.2007




בעניין
:
אדוארד מילינבסקי






התובע


נ
ג
ד



1 . הסתדרות עובדי מלונאות ארוח ותיירות

2 . מועצת פועלים אזורית ערד


ע"י ב"כ
קלריס ויניג מההסתדרות בערד
יו"ר המרחב נגב יוסי הובר
הנתבעות


נוכחים:
התובע בעצמו
ב"כ הנתבעות

פרוטוקול


התובע:
אני תובע כספים שמגיע לי מהמלון. הגשתי תביעה נגד המעביד וחברת שחק חברת כוח אדם וגם במקביל תביעה כנגד ההסתדרות. הייתי עובד שחק במשך שנתיים וחצי היא לא העסיקה אותנו במסגרת הסכם קיבוצי. ההסתדרות גבתה את דמי החבר בשיתוף מלא עם חברת שחק. ההסתדרות לא סיפקה לי תנאים של הסכם קיבוצי כלל. אני יודע שההסתדרות לא משלמת אלא המעביד. אבל המעביד לא שילם גם. פניתי במשך שנה וחצי למועצת פועלים וגם להסתדרות בתל אביב למשרד הראשי ולא קיבלתי שום עזרה, שום טיפול בתלונות שלי. יש לי על כך הוכחות. רק יחס כזה משפיל ולא יותר מזה.

ב"כ הנתבעות:
אני עובדת במועצת פועלים בערד 18 שנה. מייצגת עובדים. התובע הגיע אלינו להסתדרות וטען שיש לו בעיה עם חברת שחק שלא משלמים לו בהתאם להסכם איך אנו מאפשרים דבר כזה. אמרתי לו שאנו לא מעסיקים את חברת שחק במידה והוא חושב שלא משלמים לו את מה שמגיע לו מכוח חוק והסכם שיגיע אלינו למועצה עם כל התלושים שלו ואני אבדוק אותם באופן אישי ומטפלת לשביעות רצון בכל עובדי המלון ואת אותו טפול רציתי להעניק לתובע. התובע לא הסכים להקשיב לתשובה שלי וכעס שאני משתפת איתם פעולה. אמרתי שאם יביא תלושים יהיה לי קל לדאוג. הוא לא בא עם החומר על מנת שאשלח מכתב.

התובע:
זה לא נכון מה שחברתי טוענת. ב-10.10.04 מסרתי למזכירה של מועצת הפועלים לבדיקה כפי שאמרה חברתי צילומים של 5 תלושים ו-5 דפי שעות. עד עכשיו הבדיקה לא הסתיימה שום תגובה. חמישה רישומים ראשוניים הספקתי לקבל מהמעביד שלי שחק. התביעה כנגד שחק עדיין מתנהלת. כבר היה דיון ראשוני בתיק. אני לא מיוצג בתביעה. יש מספר עובדות שאנו ביקשנו לא להעביר כסף להסתדרות דרך המעביד במשך חודשיים שחק לא העבירה דמי חבר לאחר חודשיים זה חודש. אני לא רוצה להיות חבר הסתדרות. גם עכשיו אני לא רוצה להיות חבר בהסתדרות. אני רוצה החזר דמי החברה על כל התקופה.

ב"כ הנתבעות:
אנו לא יכולים להחזיר לו את הכספים. חברת שחק לא מעבירה כספים ויש על כך תביעה. היא גם לא מעבירה ולא יודעים על מי היא מנכה ועל מה היא מנכה. כל מה שהתובע שילם דרך שחק אין בעיה לבקש ולהחזיר לו את הכספים. אבקש שהתובע יבין, אני מבצעת עשרות תביעות נגד חברת שחק בגין כספים שלא משלמים לעובדים. אני בקשתי מהתובע שאם הוא הולך לפקידה ושיביא את כל התלושים ואשב איתו בצורה מסודרת לראות אם יש מקום להגיש תביעה. הוא רוצה רק את התנאים שלו. אני צריכה לבדוק תלושים. כל הכספים שהוא שילם דרך חברת שחק אין בעיה להחזיר לו.

התובע:
מנהל סניף דרום של שחק אמר שהם לא יכולים לא להעביר כספים להסתדרות כי ההסתדרות מאיימת עליהם במשפט אם לא מעבירים אליהם כספים.

ב"כ הנתבעות:
שחק לא מעבירה כספים אלינו. אני יכולה להתחייב להעביר פירוט לבית הדין על העברת הכספים לגבי התובע דרך שחק. אם התובע ימשיך לעבוד באיזור בתי המלון ויעבוד דרך בית המלון. יש הסכם קיבוצי אנו יושבים ומסייעים גם אם הוא לא רואה אותנו באופן פורמלי. אם יש בעיה אני פותרת. יש לנו זכות לנכות מכוח ההסכם לנכות 0.8%. יש לו הזכות לא להיות חבר ב-0.5%. דמי טפול הוא ישלם כי זה הסכם קיבוצי שהוא נהנה ממנו.

התובע:
אני מבין את דברי ב"כ הנתבעות. לא קיבלתי טיפול כלשהו. אני רוצה עזרה לגבי התביעה שלי נגד חברת שחק אך אני ספק אם אקבל מהם עזרה. אבקש שההסתדרות תטפל בעניין שלי אך תחת השגחה של בית הדין. שתהא החלטה רשמית שהיא חייבת לטפל בי.
לאחר שבית הדין הסביר את מהות התביעה וסיכוייה אני מבקש למחוק את התביעה כנגד ההסתדרות אך מבקש שהגב' ויניג תסייע לי בתביעתי כנגד חברת שחק שמתנהלת בבית הדין.
אני עובד במסגרת הסכם קיבוצי ואני משלם דמי חבר כך לפחות מנכים משכרי.

ב"כ הנתבעות:
אנו נעמיד לרשות התובע במידה והוא חבר הסתדרות את עורך הדין אלקנה רובין היועץ המשפטי של ההסתדרות על מנת שיסייע לו בתביעתו כנגד חברת שחק. אנו נזמין את התובע לפגוש את עורך הדין בתחילת שבוע הבא.

פסק דין

בהסכמת הצדדים התביעה תמחק ללא צו להוצאות.

הצדדים יפעלו על פי הודעת הנתבעת.

ניתן היום י"ד בסיון, תשס"ז (31 במאי 2007) במעמד הצדדים.




יעל אנגלברג-שהם
שופטת

003284/06עב 734 גלית אלירן






עב בית דין אזורי לעבודה 3284/06 אדוארד מילינבסקי נ' הסתדרות עובדי מלונאות ארוח ותיירות, מועצת פועלים אזורית ערד, קלריס ויניג מההסתדרות בערד (פורסם ב-ֽ 31/05/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים