Google

יוסף אפללו, מרגריט אפללו, ויקטוריה אפללו - bishnu prasad timalsina

פסקי דין על יוסף אפללו | פסקי דין על מרגריט אפללו | פסקי דין על ויקטוריה אפללו | פסקי דין על bishnu prasad timalsina

8179/07 בשא     22/10/2007




בשא 8179/07 יוסף אפללו, מרגריט אפללו, ויקטוריה אפללו נ' bishnu prasad timalsina




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה

בית דין א.לעבודה ת"א
בשא008179/07

עב 9460/06

בפני
:
כבוד הרשמת מוניקה מרגלית
תאריך:
22/10/2007




בעניין
:
1. יוסף אפללו

2. מרגריט אפללו
3. ויקטוריה אפללו


ע"י ב"כ עו"ד
נ. רף
המבקשים

נ
ג
ד


bishnu prasad timalsina



ע"י ב"כ עו"ד
א. יוגב
המשיב

החלטה

1.
בפני
בקשה להפקדת ערובה להבטחת הוצאות המבקשים.

נימוקיה:

המשיב – התובע עובד זר מנפאל, אשר הועסק כמטפל ע"י המבקשת 2 עד להפסקת עבודתו בנסיבות הגשת כתב אישום כנגדו בגין תקיפת חסר ישע, לא פירט את כתובת מגוריו. מטענותיו בכתב תביעה מתוקן עולה כי הינו חסר כל פרוטה ואם תפסקנה כנגדו הוצאות לא יוכל לשלמן.

עוד נטען כי התביעה מופרכת על פניה וסיכוייה קלושים.

ב"כ המשיב בתגובתו טען כי עצם קיומו של כתב אישום אין בו ללמד על סיכויי התביעה. עוד הוסיף וציין כי בית המשפט התייחס בחשדנות לתלונה שהוגשה כנגד התובע במשטרת כפר סבא, בה משמש אחיו של מבקש 1 כשוטר מלווה עצורים, כפי שמעידים תנאי שחרורו של התובע בערבות. לתובע אין לטענתו, כוונה להסתלק מהארץ.

2.
מדובר בתביעה לתשלום זכויות סוציאליות, בין היתר, השלמה לשכר המינימום ופיצויי פיטורים בסך כולל של 171,245 ש"ח בגין עבודתו של התובע כמטפל סיעודי במשיבה 2 ועובד משק בית בביתה מיום 9/1/05 עד 29/6/06 במשך 13.5 שעות ביום, בחלק מהתקופה ללא מנוחה שבועית, בשכר של 550 ש"ח לחודש, כנטען בכתב תביעה מתוקן. לטענת התובע, דרישתו לשיפור תנאי עבודתו, אשר הביאוהו לאפיסת כוחות, גרמה להפסקה מיידית של עבודתו בנסיבות מבישות בהן נעצר ע"י משטרת כפר סבא.

המבקשים-הנתבעים בכתב ההגנה המתוקן טענו בין היתר, כי התובע ביצע בפועל רק חלק מהמטלות שהיה אמור לבצע וכי שכרו של התובע שולם במלואו כפי שתואם בין משפחתה של המטופלת, מעסיקתו היחידה של התובע כנטען, לבין "חברת גיא" בהתאם להסכם להבאת עובד זר בינה לבין הנתבעת.

תמורת עבודתו של התובע ביום המנוחה השבועית קבל תוספת של 200$ לחודש. התובע עבר למתכונת עבודה של 7 ימים בשבוע מרצונו ובהסכמתו, וקבל את מלוא זכויותיו בגין חופשה והבראה אשר הגיעו לו כדין.

התובע נעצר לאחר שתקף את הנתבעת 2, בלית ברירה נאלצו הנתבעים להפסיק את עבודתו באופן מיידי.

3.
הפסיקה קבעה כי הטלת ערובה איננה הכלל. המדיניות הנהוגה בבתי הדין לעבודה לגבי עובדים זרים היא – חיובם בהפקדת ערובה אם הושתו עליהם הוצאות משפט בעבר או חיובים אחרים אשר לא נפרעו, או שתביעתם מופרכת על פניה. יש לבחון בכל מקרה על פי נסיבותיו ולדרוש מהעובד הוכחה ראשונית לכאורה, ולו ראשית ראיה שאין מדובר בהליך סרק, (ע"ע 1424/02 אבו נסאר – סנט פטר גליקנטי, מיום 6/7/03).

4.
לאחר שבחנתי את הבקשה ועיינתי בתיק העיקרי, בשים לב לאמות המידה שהותוו בפסיקה ותוך איזון האינטרסים, ובהתחשב בתכליתה של הערובה להבטיח את זכות המבקש – הנתבע להפרע מן המשיב – התובע במידה ויפסיד בדינו בגין הוצאות משפט שהוציא, מצד אחד; וכן הפגיעה בגין הטלת הערובה בזכותו הקניינית של התובע להמשיך בהליכים משפטיים להגשמת זכויותיו, זכות חוקתית אותה הוא מבקש לממש בתביעתו בביה"ד, מהצד האחר – מצאתי לנכון שאין להעתר לבקשה.

דינו של התובע כדין עובד זר הראוי להגנת בית הדין על זכויותיו כפרט חלש.

לא נטען כי הוצאות שנפסקו לא שולמו. נהפוך הוא. בקשת התובע לדחיית תשלום אגרה התקבלה בהתאם להחלטת בית הדין.

מכתבי הטענות כשלעצמם, חרף התיקונים בכתב התביעה, לא ניתן להתרשם בשלב לכאורי זה כי התביעה מופרכת על פניה. התובע מיוצג ע"י עו"ד, אשר כתובת משרדו היא הכתובת להמצאת מסמכי בית דין.

אשר לשאלות המשפטיות והעובדתיות בעניין זכאות התובע לתשלומים מהמבקשים לאור המחלוקת בשאלת השכר הקובע; תנאי עבודתו ונסיבות סיומה - אלה תתבררנה במשפט.


אוסיף ואציין כי יש לייחס משקל מיוחד לעניין הציבורי בתביעה למימוש זכויות מתחום משפט העבודה, במסגרתה נוטה בית הדין לעבודה שלא להכביד על התובע, וכן לפער הכוחות בין עובד זר לבין מעסיקיו והקשיים הניצבים בדרכו לממש את זכויותיו בבית הדין. בנסיבות אלה, הענות לבקשה עלולה להטיל על התובע מעמסה ומחסום למימוש זכויותיו באשר היא עלולה לגרום לסילוק התביעה בטרם הוכרעה.

5.
לסיום, לאור כל האמור, אני קובעת כי אין לחייב את המשיב בהפקדת ערובה להבטחת הוצאות המבקשים בתביעה שהוגשה כנגדם, בודאי אין מקום להורות על מתן התחייבות "קו לעובד" לתשלום, כמבוקש לחילופין, כמי שנשאה בהוצאות שנפסקו כנגד התובע בגין תיקון תביעתו, בלא שצורפה כצד לבקשה.

התוצאה היא שהבקשה נדחית.

כל צד ישא בהוצאותיו.

העתק מהחלטה זו יישלח לב"כ הצדדים ע"י מזכירות ביה"ד.


ניתנה היום י' בחשון, תשס"ח (22 באוקטובר 2007) בהעדר הצדדים.


מוניקה מרגלית
, רשמת


קלדנית: תשובה חן.






בשא בית דין אזורי לעבודה 8179/07 יוסף אפללו, מרגריט אפללו, ויקטוריה אפללו נ' bishnu prasad timalsina (פורסם ב-ֽ 22/10/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים