Google

קלוש נעמי, קלוש בן ציון - אברהם לביא חברה לבניין ופיתוח בע"מ

פסקי דין על קלוש נעמי | פסקי דין על קלוש בן ציון | פסקי דין על אברהם לביא חברה לבניין ופיתוח בע"מ

1941/98 א     29/10/2002




א 1941/98 קלוש נעמי, קלוש בן ציון נ' אברהם לביא חברה לבניין ופיתוח בע"מ




בעניין:

19



בתי המשפט


בית משפט השלום חדרה
א
001941/98


בפני
:
כב' השופט שאול מנהיים





בעניין
:
1. קלוש נעמי

2. קלוש בן ציון




התובעים

נ ג ד


אברהם לביא חברה לבניין ופיתוח בע"מ





הנתבעת

החלטה


1.
התובעים עתרו לכך שחלקה של הנתבעת בשכר המומחה, אשר שולם על ידם, יוחזר להם מתוך הכספים שהופקדו, בשלב קודם של ההתדינות בתיק זה, בנאמנות. ביום 9.9.02 הוריתי כי ב"כ הנתבעת יגיב לבקשה זו, אך עד עצם היום הזה לא נתקבלה תגובה.

2.
במישור המהותי צודקים התובעים: הם זכאים לקבל מהנתבעת את החלק שהיה על הנתבעת לשלם עבור שכר המומחה, ושולם ע"י התובעים רק כדי שחווה"ד תינתן. כיוון שישנם כספים שהם הפקידו בנאמנות (כנגד יתרת תמורת הדירה שהיה עליהם לשלם לנתבעת), נראה שזכותם להיפרע בגין מה ששילמו במקום הנתבעת מכספים אלה.

3.
הקושי הוא שחשבון הנאמנות נפתח על שמם של ב"כ התובעים ושל עו"ד רן לוין, שייצג אז את הנתבעת (המיוצגת כיום ע"י עו"ד אחר). חוששני שאינני יכול להועיל במאומה כל עוד לא יצורף עו"ד רן לוין, הרשום כאחד מ"בעלי" חשבון הנאמנות, כצד להליך שענינו אותו חשבון. קיוויתי שב"כ הנוכחי של הנתבעת יצליח להשיג את הסכמתו של עו"ד לוין, אך משלא הגיב אין דרך להתערב כעת.

4.
על התובעים - אם רצונם בכך - לנקוט הליך מתאים ולא "בקשה" (שהוגשה שלא בדרך של בש"א) ולצרף אליו כצד (ולו פורמלי) גם את עו"ד לוין בעצמו, כדי שניתן יהיה לתת הוראות לגבי חשבון הנאמנות. אם תתקבל הסכמה בכתב לכך מעו"ד לוין, ניתן יהיה לחסוך שלב זה ולפנות שוב לביהמ"ש למתן הוראות מתאימות (ככל שיהיה בהן צורך).

5.
מכל מקום, אני מחייב בזה את הנתבעת, ללא קשר לתוצאות ההליך, לשלם לתובעים הוצאות בסך של 2,944 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מים 18.9.02 ועד התשלום בפועל.

6.
קדם משפט נוסף ואחרון בתיק נקבע בזה ליום 28.11.02 בשעה 13:30.

מכח תקנה 147 לתקסד"א, התשמ"ד - 1984, אני מחייב בזאת את התובעים להתיצב אישית לדיון האמור, אולם רשאי להתיצב רק אחד מהם ובלבד שיהיה בעל מידע מלא וסמכויות מלאות לקבל כל החלטה שהיא על אתר גם בשם מי שלא התיצב בעצמו. תשומת הלב מופנית לתקנה 147(ב) בדבר תוצאות אי התיצבות כאמור, וכן לתקנה 143 ו- 146 לתקנות האמורות.

ב"כ הנתבעת יתיצב לדיון כשבידיו סמכויות מלאות להתפשר על אתר ו/או להסמיך על אתר את ביהמ"ש להכריע בתיק על דרך הפשרה. אם לא יוכל לקבל סמכויות כאלה, חייב בהתיצבות אישית גם האדם המוסמך לקבל החלטות כאלה אצל הנתבעת.

ניתנה היום 29 באוקטובר, 2002 (כ"ג בחשון תשס"ג) בהעדר הצדדים.

שאול מנהיים
,
שופט
ה.ז.






א בית משפט שלום 1941/98 קלוש נעמי, קלוש בן ציון נ' אברהם לביא חברה לבניין ופיתוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/10/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים