Google

מדינת ישראל - אברהים גנאם

פסקי דין על אברהים גנאם

5275/02 פ     23/02/2003




פ 5275/02 מדינת ישראל נ' אברהים גנאם





בתי המשפט
בית משפט השלום ירושלים
פ 005275/02


בפני
:
כבוד השופט, אריה רומנוב


23/02/2003

בעניין:
מדינת ישראל





המאשימה


נ ג ד




1. אברהים גנאם

2. סאמי עפלקאה




הנאשמים
ב"כ המאשימה: עו"ד שדה

ב"כ הנאשמים: עו"ד פראג'
גזר דין ביחס לנאשם מס' 2

1. הנאשם הינו תושב יהודה והשומרון. הוא אינו מורשה להכנס לתחומי מדינת ישראל
. הוא הורשע על פי הודאתו בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו בתיק זה, בעבירה של פריצה לדירה, לפי סעיף 406 (ב) לחוק העונשין תשל"ז-1977, בעבירה של גניבה, לפי סעיף 384 לחוק האמור, וכן בעבירה של שהייה בלתי חוקית בישראל, לפי סעיף 12 (1) לחוק הכניסה לישראל תשי"ב 1952. זאת בשל כך שביום 27.11.02 סמוך לשעה 11:00, ברחוב החרמון במבשרת ציון הוא התפרץ, ביחד עם נאשם מס' 1, לדירת משפחת וינינגר וביצע גניבה. שני הנאשמים נכנסו לבית, חיטטו במגרות הבית וגנבו מבעלי הבית סכום של 300 דולר ותכשיטים. באותן נסיבות שהה הנאשם בישראל ללא היתר.

2. 2. הנאשם הינו כבן 32. הוא נשוי ואב ל-4 ילדים. בנו הבכור הוא כבן 11. לטענת הנאשם, בשל המצוקה הכלכלית בה שרויה המשפחה, עובד הבן כדי לפרנס את אימו ואחיו, והוא משתכר סכום של 20 ש"ח ליום. אשתו וילדיו של הנאשם גרים בתנאי צפיפות, עוני ומצוקה. לדברי הנאשם, משפחתו מתגוררת בשכירות, ובשל חוסר יכולתה לשלם את דמי השכירות דורש בעל הבית מהמשפחה לפנות את הדירה. לטענת הנאשם, אין לו מקום עבודה קבוע. לדבריו, בשל המצב הבטחוני השורר בשנתיים האחרונות והידוק מדיניות הסגר, הוא הפסיק את עבודתו כטייח בתחומי מדינת ישראל
, ובזמן האחרון כל שיש באפשרותו לעשות הוא לעבוד בעבודות מזדמנות לתקופות לא ארוכות. במהלך הדיון בפני
ניתן היה להתרשם שהנאשם מבטא כאב רב על מצבו ועל מצב משפחתו.

3. בגליון הרישום הפלילי של הנאשם שתי הרשעות קודמות בעבירות דומות לאלה שהורשע בהן בתיק זה; ביום 9.10.97 נדון הנאשם לתקופת מאסר של שנה אחת בעקבות הרשעתו בשתי עבירות של התפרצות ובשתי עבירות של שהייה בלתי חוקית בישראל. ביום 12.10.99 נדון הנאשם לעונש של שנה אחת בעקבות הרשעתו בעבירות של פריצה, החזקת נכס החשוד כגנוב ושהייה בלתי חוקית.

4. עמדת המאשימה היא, כי מדובר בעבירות רכוש מהחמורות בספר החוקים, באשר יש בהן אלמנט של פגיעה בפרטיות ובתחושת הבטחון של הציבור. לטענת ב"כ המאשימה, מעשיו של הנאשם מעידים על תעוזה רבה ומסוכנות, ועל כן יש להטיל עליו עונש של מאסר בפועל לתקופה ממושכת, ובנוסף, יש להטיל עליו עונש מאסר על תנאי בגין כל עבירת רכוש ושהיה בלתי חוקית בישראל.

5. ב"כ הנאשם מבקש שיוטל על הנאשם עונש מאסר לתקופה לא ממושכת. בטיעוניו טען ב"כ הנאשם, כי תקופת מאסר לא ממושכת עשויה בנסיבות העניין להשיג את מטרת הענישה ולהרתיע את הנאשם מפני מעשים אלה, וזאת בהתחשב בכך שהוא מבטא חרטה וכאב רב על מעשיו. ב"כ הנאשם מסכים כי מדובר בעבירות חמורות, ואולם הוא עמד על כך שבפועל לא נגרם נזק כלכלי לבעלי הדירה שנפרצה, שכן הרכוש שנגנב מהם נתפש והוחזר להם.

6. בשים לב לכך שמדובר בהרשעתו השלישית של הנאשם ובהתחשב בכך שמאחוריו שתי תקופות מאסר בפועל אותן הוא ריצה, ניתן היה לצפות, לכאורה, כי העונש שיוטל על הנאשם הפעם, לא יהיה קל מזה שהוטל עליו בעבר, ואף חמור מזה. אם בחרתי שלא להחמיר עם הנאשם הרי זאת משני טעמים; הטעם האחד הוא, שבית המשפט סבור כי יש לתת משקל רב לטענת הנאשם כי הוא ביצע את העבירה הנוכחית לא בשל חמדנות, אלא בשל מצוקת הפרנסה השוררת ביהודה והשומרון בעקבות המצב השורר אצלנו זה למעלה משנתיים. ושנית, בית המשפט חס על אשתו של הנאשם ועל ילדיו הקטנים, והוא חושש כי מאסר ממושך ימנע מן הנאשם את האפשרות לנסות ולהשתכר כדי שיהא בידו לשלם את שכר הדירה הנדרש ממנו, ובכך ולמנוע את סילוקה של המשפחה מהדירה.

7. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, אני מחליט להטיל על הנאשם, בגין עבירות הרכוש שעבר, עונש של 18 חודשי מאסר, מהם 10 חודשי מאסר לריצוי בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי. התנאי הוא שהנאשם לא יעבור כל עבירת רכוש מסוג פשע תוך שנתיים ימים. תחילת המאסר ביום מעצרו של הנאשם - 27.11.02. בגין עבירה השב"ח שעבר הנאשם אני מטיל עליו עונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור תוך שנתיים ימים עבירה דומה.

7. זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום.

ניתן היום 23 בפברואר, 2003 (כ"א ב אדר א תשס"ג) במעמד הצדדים.

אריה רומנוב
, שופט









פ בית משפט שלום 5275/02 מדינת ישראל נ' אברהים גנאם (פורסם ב-ֽ 23/02/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים