Google

דרור ימין - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על דרור ימין | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

1437/05 בל     10/01/2006




בל 1437/05 דרור ימין נ' המוסד לביטוח לאומי




בעניין:
2



בתי הדין לעבודה



בית הדין האזורי לעבודה
ב ב א ר – ש ב ע
בל 001437/05

בפני
:
כבוד השופט אילן סופר
תאריך:
10/01/2006




בעניין
:
דרור ימין







התובע

נ
ג
ד


המוסד לביטוח לאומי


ע"י ב"כ
עו"ד ילנה צ'וקלר

הנתבע


פרוטוקול


ב"כ הנתבע:
השביתה הסתיימה ב- 31.1.04. היה לו את כל הזמן שבעולם להגיש את התביעה. נכון שהייתה שביתה ארוכה, אבל היא הסתיימה ב- 31.1.04. בדקנו את זה כאשר הכנו את כתב ההגנה. העיצומים היו מאוגוסט 2003 עד 31.1.04. לא צריך להאשים את המוסד בכל דבר. הוא היה צריך להגיש את התביעה עד יולי 2004.

התובע:
אני לא ידעתי שיש לי שנה להגיש את התביעה, שהם גמרו את השביתה אבדו לי כל המסמכים, הגעתי לביטוח לאומי לפני שעברה שנה והיו חסרים לי חתימות, אישרו לי את התביעה ואת הכסף, הם ביקשו ממני רק מספר חשבון ואז קיבלתי מכתב מביטוח לאומי בגלל שאיחרתי בחודש. משהשתחררתי מהצבא הייתי גם שכיר,גם עצמאי.

ב"כ הנתבע:
בדקתי את זה, ונאמר לי שזה לא משנה כל עוד אין לנו שיקול דעת, אי אפשר לשלם לו את החודש הזה.

התובע:
אם לא הייתה שביתה, היו לי כל המסמכים ביד. הסניף שלנו בקריית מלאכי, אני עובד שכיר, יש לי בעיה להגיע, כל הזמן הייתי לוקח חופש, אם הם היו בשביתה חצי שנה הם צריכים לבוא לקראת הציבור. אני חושב שזה מגיע לי, יש לי שלושה ילדים בבית, זה בסביבות ה- 5000 ש"ח. יש לי פגיעה בעצב. אני לא מבין בכל הנושאים האלה. אני חושב שהם צריכים לבוא לקראתי, גם אני בנאדם, והלך לי לאיבוד כל הניירת, והיה חסר לי עוד מסמך, צריך להמתין שעתיים בתור, צריך לשחזר את כל המסמכים, את החתימה המקורית.

ב"כ הנתבע:
התובע הגיש תביעה ומיד טיפלו בתביעה. ב- 25.8 יצא מסמך שאין אפשרות להעביר כספים לחשבון הבנק, אין שום מסמך. מקבלים את התביעה, ואז אם חסר משהו אנחנו שולחים מכתב. גם בתקופת השביתה, תיבת הדואר עובדת, בכל הסניפים החבילות היו בחוץ.

התובע:
אני קודם כל ניגשתי לביטוח לאומי, אני לא יודע מה התהליך. היו לי אילוצים משלי. אני חושב שאם הייתי רושם בתביעה את המספר חשבון הם
היו שולחים לי את הכסף. יש לי שתי מכתבים מכתב אחד לא שמרתי אותו שאני זכאי לקבל את הכסף ובגלל שלא רשמתי את המספר חשבון לא קיבלתי את הכסף. אני לא ידעתי שיש לי שנה. יש לי עבודה, אני לא עובד במקום עבודה גדול, אני לא ידעתי שזה שנה, אני לא מכיר את החוק הזה.

פסק-דין

1.
התובע הגיש תביעה כנגד הנתבע עקב דחיית תביעתו לקבלת דמי פגיעה, עקב תאונת עבודה מיום 3.7.03.

2.
התובע נפגע בתאונת עבודה ביום 3.7.03, במהלך עבודתו כנגר בנגרייה בקריית מלאכי.

3.
כתוצאה מהתאונה, התובע לא עבד במשך חודש ימים מיום 3.7.03 ועד 3.8.03.

4.
התובע הגיש את תביעתו לתשלום דמי פגיעה ביום 3.8.04.

5.
בהתאם לסעיף 296 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) תשנ"ה- 1995, יש להגיש את התביעה תוך 12 חודשים מהיום שבו נוצרה עילת התביעה, ובמידה והתביעה הוגשה לאחר מועד זה, לא תשולם הגמלה בעד התקופה העולה על 12 חודשים שקדמו לחודש בו הוגשה התביעה.

6.
איתרע מזלו של התובע, והתביעה הוגשה בחלוף 13 חודשים מיום שנפגע בעבודה ובהתחשב בכך, כי רק חודש אחד היה באי כושר, תביעתו נדחתה.

7.
שמענו את טענות התובע היום, ואין בידינו לקבלן: העובדה שהנתבע היה בשביתה במשך כשלושה חודשים, לא מנע מהתובע בתום השביתה, דהיינו בינואר 2004, להגיש את התביעה ולפחות לעשות כן בכל מועד שהיה בשבעה חודשים שלאחר מכן. בנוסף, גם בתקופת השביתה התובע יכול היה להגיש את התביעה לתיבת השירות. גם העובדה, שהתובע טוען כי לא הכיר את החוק אין בה כדי לשנות מהתוצאה כי הנתבע משלם את גמלאותיו על פי הוראות החוק ולא ניתן לסטות מהן.

8.
אשר על כן, התביעה נדחית.

9.
יחד עם זאת, יצוין כי הנתבע הכיר בתביעה אולם רק דחה את התביעה לדמי פגיעה. על כן, התובע זכאי להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות, ובמידה ותיקבע לו דרגת נכות מתאימה יתכן ויהיה זכאי לגמלאות או לפיצוי חד פעמי מהנתבע.

ניתן היום י' בטבת, תשס"ו (10 בינואר 2006) במעמד הצדדים.



_______________

אילן סופר
- שופט








בל בית דין אזורי לעבודה 1437/05 דרור ימין נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 10/01/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים