Google

עו"ד אייל בר לב - אילה אברהם

פסקי דין על עו"ד אייל בר לב | פסקי דין על אילה אברהם

10829/06 בשא     06/09/2006




בשא 10829/06 עו"ד אייל בר לב נ' אילה אברהם




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום חיפה
בשא010829/06

בתיק עיקרי: תא
011595/06

בפני
:
רשם: פומרנץ שלומית
תאריך:
06/09/2006



בעניין
:
עו"ד אייל בר לב







מבקש


- נ ג ד -


אילה אברהם




ע"י ב"כ עוה"ד
גולדבליט


משיבה





החלטה

התובעת הגישה תביעה בסדר דין מקוצר נגד הנתבע, אשר טפל בעבר בענייניה, להעברת סך של 250,000 ₪ המופקדים על ידו בחשבון נאמנות שפתח על שמה - לידי בא - כוחה הנוכחי.

הנתבע טוען, בין היתר, כי אין לבית - משפט זה סמכות מקומית לדון בתביעה, וכי מן הראוי להעביר את הדיון בתביעה לבית - משפט השלום בהרצליה, שהוא, לדבריו, "בית - המשפט המוסמך לדון בתביעה זו במסגרת התביעה שכנגד, בהתאם להסכמת הצדדים".

על פי הבקשה, עובד המבקש, עו"ד במקצועו, במשרדו ברמת - גן, ומתגורר בישוב כוכב - יאיר ליד כפר - סבא. חשבון הנאמנות שפתח המבקש ע"ש המשיבה, נמצא בבנק לאומי, סניף כוכב יאיר.

המבקש ממשיך וטוען כי בתאריך 2.11.05, דהיינו כ - 7 חודשים לפני הגשת התביעה דנן נגדו, הגיש נגד המשיבה תביעה בסדר דין מקוצר בבית - משפט השלום בהרצליה לתשלום שכר - טירחה בסך 185,920 ₪ + מע"מ. (נספח א' לבקשה).

לדברי המבקש
"במסגרת התביעה הנ"ל בבית - משפט השלום בהרצליה, ניתנה החלטה אשר נתנה תוקף להסכמת הצדדים כי עד לישיבת הגישור אשר נקבעה לתאריך 7.9.06 לא תוגש תובענה שכנגד על ידי המשיבה". (פרוטוקול הדיון בבית - משפט השלום בהרצליה - נספח ב' לבקשה).



בתשובתו טוען ב"כ המשיבה לעניין הסמכות המקומית, כי על פי סעיפים 8 ו - 9 לכתב - התביעה, "סירב המבקש למלא אחר הוראת המשיבה ולהעביר כספה שלה, המופקד בחשבון נאמנות המתנהל על שמה .... לבא - כוח המשיבה, עו"ד אבי גולדבליט
, במענו - רח' חסן שוקרי 2, חיפה". טענתו היא אפוא כי "התובענה הוגשה לבית - המשפט שבאזור שיפוטו מצוי המקום שנועד לקיום ההתחייבות, ואף מקום מסירת הנכס (כספי הנאמנות) הוא מענו של בא - כוח המשיבה, המצוי בחיפה. מכאן, ובהתאם להוראת תקנות 3 (א) 3 ו - 3 (א) (4) לתקנות, שנתונה ביד בית משפט נכבד זה הסמכות המקומית לדון בתובענה".

עיינתי בתשומת לב בטיעוני הצדדים, וסבורתני כי הצדק עם המבקש.

עקרון יסוד הוא ש"הולכים אחר הנתבע".

מקום עיסקו ומקום מגוריו של הנתבע - איזור המרכז.

אשר לשאר הפרמטרים המנויים בתקנה 3 (א) לתסד"א, הרי חשבון הנאמנות נפתח על שם המשיבה בבנק לאומי סניף כוכב יאיר, וזהו מקום יצירת ההתחייבות נשוא כתב - התביעה.

משרדו של ב"כ המשיבה נמצא בחיפה, אך כפי שצויין קודם לכן, אין לכתובת זו ולא כלום עם הקריטריונים לקביעת הסמכות המקומית.

מקובלת עלי עמדת המבקש כי דרישתה של המשיבה להעביר את כספי הנאמנות שהופקדו בהתאם להוראותיה בבנק לאומי סניף כוכב יאיר, לחשבונו של בא - כוחה הנוכחי בחיפה - אינה יכולה להוות שינוי לא של המקום שנועד לקיום ההתחייבות, ולא של המקום המיועד למסירת הנכס.

דרישה זו, אין בה כדי ליצור סמכות מקומית יש מאין שהרי בדרך זו יוכל כל תובע ליצור סמכות מקומית ע"י עצם הדרישה להעביר את סכום התביעה לחשבונו במקום מגוריו.



מצב דברים זה משמיט את הקרקע מתחת לתקנה 3 (א) לתסד"א על חלופותיה, ושם לאל את העקרון שצויין לעיל, כי "הולכים אחר הנתבע".

מרבית התביעות הן תביעות לסכום כסף; הדרישה להעברת כספים לחשבון התובע אינה יכולה להוות קריטריון לבחינת הסמכות המקומית.

מן הדין אפוא שהתביעה תידון
באיזור המרכז.

לאור האמור לעיל, ובהתאם לבקשת המבקש אני מעבירה את הדיון בתביעה לבית - משפט השלום בהרצליה, אשר ידון בכל הבקשות התלויות ועומדות בתיק זה לרבות בבקשה לדחיית התביעה על הסף לאור דברי ב"כ הצדדים בעמ' 1 לפרוטוקול הדיון - נספח ב' לבקשה.

הוצאות הבקשה תיפסקנה עפ"י תוצאות התביעה.

המזכירות תמציא העתק החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום י"ג באלול, תשס"ו (6 בספטמבר 2006) בהעדר הצדדים.

_________________


ש. פומרנץ, רשמת










בשא בית משפט שלום 10829/06 עו"ד אייל בר לב נ' אילה אברהם (פורסם ב-ֽ 06/09/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים