Google

שומרה חב' לביטוח בע"מ - מוחמד טנטש

פסקי דין על שומרה חב' לביטוח בע"מ | פסקי דין על מוחמד טנטש

14223/08 א     01/07/2008




א 14223/08 שומרה חב' לביטוח בע"מ נ' מוחמד טנטש




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
א
014223/08


לפני:
כב' השופטת ליפשיץ-פריבס מרים


01/07/2008




בעניין
:
שומרה חב' לביטוח בע"מ






התובעת

נ
ג
ד


מוחמד טנטש






הנתבע



פסק דין

1.
תביעה זו היא תביעת שיבוב, שהוגשה ע"י התובעת בגין תגמולי ביטוח ששולמו למבוטח שלה, מר רועי יחזקאל (להלן – "הנהג המבוטח"), שרכבו ניזוק בתאונת דרכים שארעה ביום 29.5.07 (להלן – "התאונה") ובה היה מעורב רכבו של הנתבע.

2.
לגירסת הנהג המבוטח וכפי שעולה מעדותו, בעוד הוא ממתין בנתיב נסיעתו,
בבוקרו של יום עבודה, לצורך ביצוע פניה ימינה לרחבת מחסן המפעל בו הוא עובד, עקף אותו הנתבע מימין ופגע ברכבו בחלקו הקדמי, בצד ימין (עמ' 1 שורות 9-8). בתמיכה לעדותו של הנהג המבוטח על נזקי רכבו, הגישה התובעת חוות דעת של שמאי וכן הוגשה חשבונית על תיקון הנזקים. כל הנזקים המפורטים בחוות הדעת ובחשבונית מצויים בצד ימין קדמי של הרכב.

3.
מר פינטו רונן, העיד אף הוא מטעם התובעת. לדבריו, הוא ראה את התאונה, בהיותו ממתין בסמוך לחניה של המפעל, לבואו של הנהג המבוטח אשר הוא הממונה עליו בעבודה. מעדותו עולה כי בעוד הנהג המבוטח ממתין בכביש בטרם כניסה ימינה לחנייה של המפעל, "חתך" אותו הנתבע מצד ימין ופגע ברכבו של הנהג המבוטח (עמ' 2 שורות 7-5).

4.
מנגד העיד הנתבע, כי הוא נסע מאחורי הנהג המבוטח וראה אותו מאותת שמאלה. לדבריו, הוא המשיך בנסיעתו ישר בנתיבו ואילו הנהג המבוטח, הפתיע אותו בסטייה ימינה ופגע בו, אגב זאת , בדלת אחורית שמאלית של רכבו ובגלגל (עמ' 2 שורות 20-16). עוד הוסיף הנתבע, כי הוא ראה את התובע אוחז בפלפון ביציאתו מהרכב לאחר התאונה.

5.
לאחר ששמעתי את העדויות ועיינתי במסמכים שצורפו לכתבי בי-דין אני קובעת, כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על הנתבע. עדות הנהג המבוטח והעד מר פינטו, בדבר כוונת הנהג המבוטח לפנות ימינה לחניה, מתיישבת יותר עם הנסיבות. שכן, יעד הנסיעה של הנהג המבוטח היה למפעל המצוי בצד ימין. מדובר בשעת בוקר מוקדמת, בתחילת יום עבודה ואין סיבה נראית לעין, מדוע זה יבקש הנהג המבוטח לחנות מעבר לכביש. דהיינו: ממול למפעל בו הוא עובד ולא בחניה של המפעל המצויה, בצד ימין לכביש. זאת בפרט, כאשר הנתבע לא העיד כי בזמן התאונה ראה שהחניה של המפעל מלאה. מנגד, מעדויות התובעת עלה כי ניתן היה לחנות בחניית המפעל עובר לתאונה.

6.

בנוסף לכך, אם אכן הנתבע נסע מאחורי התובע, היה עליו לסטות ימינה כדי לעקוף את הנהג המבוטח. שכן, אין הוא לא יכול לחלוף על פני רכבו של הנהג המבוטח הממתין לביצוע פניה ולהמשיך בנסיעה ישר בנתיבו, מבלי לפגוע ברכב שלפניו. לפיכך, גירסת הנהג המבוטח על עקיפה מימין של הנתבע, מתיישבת היטב עם תנאי הכביש. יתירה מכך, הנתבע העיד כי
אין מקום בכביש לביצוע עקיפה מימין (עמ' 2 שורות 19-18).

7.
לפיכך, היה על הנתבע, להמתין עד לגמר פניית הנהג המבוטח לחניה, בין אם הנהג
המבוטח עמד לפנות ימינה, כגירסתו,
ובין אם שמאלה, כגירסת הנתבע. היה עליו לעשות כן כמצוות תקנות התעבורה ובפרט, כאשר הכביש צר ואין די מקום בה בעת, לרכב המבצע פניה ולרכב המעוניין להמשיך לנסוע ישר, באופן הדורש ביצוע עקיפה.

8.
נראה, כי אצה לנתבע הדרך ולא המתין עד לגמר פניית הנהג המבוטח לחניה, למרות שהוא היה מודע לכך, שבכוונת הנהג שלפניו, לבצע פניה. אילו המתין הנתבע ושמר מרחק מהנהג המבוטח, היתה נמנעת התאונה.

9.
לפיכך אני קובעת כי האחריות לתאונה מוטלת על הנתבע.

10.
נזקי רכבו של הנהג המבוטח, הוערכו בחוות דעת של שמאי מטעם התובעת ולא הוגשה חוות דעת נגדית מטעם הנתבע. על כן, אני מחייבת את הנתבע, בתשלום לתובעת בסך של 1,545 ₪ בגין נזקי הרכב ובצירוף הוצאותיה לשכר טירחת שמאי. הנתבע ישלם לתובעת את הוצאותיה לשכר העדים בסך של 500 ₪ ובצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך של 600 ₪ בצירוף מע"מ.

11.
התשלומים ישולמו תוך 30 יום מהיום וישאו ריבית והפרשי הצמדה ממועד פסק הדין ועד ליום התשלום בפועל.


המזכירות תשלח עותק פסק הדין לב"כ התובעת ולנתבע.

ניתן היום כ"ח בסיון, תשס"ח (1 ביולי 2008) בהעדר הצדדים.


ליפשיץ-פריבס
מרים, שופטת








א בית משפט שלום 14223/08 שומרה חב' לביטוח בע"מ נ' מוחמד טנטש (פורסם ב-ֽ 01/07/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים