Google

מדינת ישראל - רפי וקנין , ליאור וקנין

פסקי דין על רפי וקנין | פסקי דין על ליאור וקנין |

4774/07 פ     09/07/2008




פ 4774/07 מדינת ישראל נ' רפי וקנין , ליאור וקנין




בעניין:

35



בתי המשפט




בית משפט השלום ראשון לציון
פ
004774/07


בפני
:
כבוד השופטת שירה בן שלמה
תאריך:
09/07/2008




בעניין:
מדינת ישראל


ע"י ב"כ עו"ד
שמרלינג

המאשימה


נ
ג
ד


רפי וקנין
– הופיע
ע"י ב"כ עו"ד
מוליארסקי אסנת
2. ליאור וקנין

- נדון





הנאשם


גזר דין בעניין נאשם 1

הנאשם הורשע, עפ"י הודאתו, לאחר שחזר בו מהכפירה בפתח פרשת התביעה, בהתפרצות לבית מגורים, בגניבה ובהיזק לרכוש במזיד בשתי הזדמנויות. כן הורשע בהחזקת מכשירי פריצה, בהחזקת נכס חשוד כגנוב, בהחזקת סכין ואבזר תחמושת.

הנאשם פרץ יחד עם אחר, אחיו, נאשם 2 שדינו נגזר, לשתי דירות בבניין משותף, בבוקרו של יום, תוך גרימת נזק רב שלא לצורך, לרבות שבירת לחצן מצוקה של שח"ל, וגניבת רכוש רב, הכולל מחסנית לאקדח וכדורים. הנאשמים עשו כן בעודם מחזיקים 2 לומים ומברג, רכוש חשוד כגנוב הכולל 2 תרסיסי גז מדמיע וסכין.

נאשם 2 נשפט על חלקו, הכולל אישום נוסף של החזקת רכוש חשוד כגנוב, ונידון ל - 15
חודשי מאסר בפועל ולמאסרים מותנים.

ב"כ המאשימה עמד לחומרה על עברו המכביד הכולל הרשעות בתחומים מגוונים, לרבות רכוש ואלימות, בעטיים נידון למאסרים לתקופות לא קצרות. ציין את הוונדליזם חסר הלב והחמלה ואת עוגמת הנפש אשר קרוב לוודאי נגרמה לבעלי הדירות שמבצרם, מקום מבטחם, חולל. הדגיש את ההגעה לדירה עם כלי נשק, סכין וגז מדמיע, ואת טיב הרכוש שנגנב. איבחן בינו לבין אחיו לאור עברו העשיר, והעובדה שהאח הודה בהזדמנות הראשונה וחסך זמן שפוטי יקר. בסופו של יום עתר למאסר ממושך ומכאיב בפועל, למאסר מותנה ולפיצוי המתלוננים, רכיב שלא נתבקש בעניינו של האח.

ב"כ הנאשם הפנתה לטיעון המינורי בעניינו של אח, בעוד שניהם נטלו חלק בביצוע העבירות. ציינה כי הודה לאחר שמיעתו של עד תביעה אחד בלבד מתוך 28. עמדה על מעצרו למשך 3 חודשים ועל
מעצר הבית באיזוק ופיקוח מעל 4 חודשים. על קשייו באותה תקופה, לרבות חוסר היכולת לצאת עם בנו הפעוט מחוץ לבית. הבהירה כי ערך חשבון נפש, לקח אחריות על מעשיו ומביע חרטה. ביקשה לקבוע כי עברו, בשנים האחרונות, איננו מכביד. העבירות בוצעו על רקע כלכלי והרצון לפרנס את אשתו ובנו. עתרה להקל בעונשו ביחס לאחיו, משהורשע האח בעבירה נוספת של החזקת רכוש חשוד כגנוב, ולהשית מאסר לריצוי בדרך של עבודות שרות.

הנאשם הודה בטעותו, הביע את צערו, ביקש לתרום לחברה בעבודות שרות ועתר להתחשבות.

הנאשם יליד 1969 גרוש, אב לילד בן 3. בעברו 8 רישומים פליליים, בגין 16 אישומים, הראשון ללא הרשעה. ריצה בשנת 92 מאסר למשך שנתיים בגין עבירות אלימות חמורות ובשנת 93 מאסר למשך שנה ו - 7 חודשים בגין עבירות רכוש בקשר לרכב ובכלל לצד עבירות מתחום המוסר, אלימות ועוד.
הרשעה אחרונה מיוני 2007, כ - 5 חודשים עובר לביצוע העבירות בתיק שבפני
, בגין תקיפה ע"י שניים שנעברה בשנת 2002. נוכח עבירות האלימות בעברו לא יהיה זה מופרך לחשוב על הסיכון אלו הופרע ממלאכתו כשהוא מזויין בסכין, בכלי פריצה ובגז מדמיע.

אחיו צעיר ממנו ב - 7 שנים, יליד 1976, גרוש ואב ל - 3 בנות. בעברו 3 הרשעות קודמות בגין 9 אישומים בעבירות רכוש בקשר לרכב, החזקת סכין ואלימות כלפי עובדי ציבור. הרשעתו האחרונה משנת 2004 בגין עבירות שנעברו בשנת 2000.

עברו, ללא ספק, מכביד פחות מעברו של הנאשם שבפני
והוא מעולם לא ריצה מאסר מאחורי סורג ובריח, למעט בדרך של עבודות שרות.

ביהמ"ש מצווה לשוות לנגד עיניו את הפגיעה בפרטיות ובתחושת הבטחון. את הנזק המסיבי ללא הבחנה אשר נעשה מתוך רוע לשמו. את קלות הביצוע אל מול הקושי באיתור מבצעי העבירה. את עוגמת הנפש והחרדה שהינם מנת חלקו של הקורבן.

יש מקום לאבחן בין השניים נוכח עברו המכביד של הנאשם ומאחר ולא יהיה זה מאסרו הראשון. עם זאת, כשערה אני לעונשו של האח, להודייה, לחרטה ולחסכון בזמן גם
מצד הנאשם דנן, אף כי לא הודה בהזדמנות הראשונה, למעצר ולמעצר הבית, והנני דנה לעונשים הבאים:

הנני דנה הנאשם ל - 36 חודשי מאסר מתוכם 24 חודשים לריצוי בפועל והיתרה על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור כל עבירת רכוש למעט החזקת נכס חשוד כגנוב.

מהמאסר תנוכה תקופת המעצר מיום 11.11.07 - 25.12.07 ומיום 20.4.08 -
3.6.08.

הנני דנה הנאשם לחודשיים מאסר אותם ירצה באם תוך 3 שנים יעבור עבירה של החזקת נכס חשוד כגנוב.

בגזר דינו של האח הביע ביהמ"ש פליאה ובצדק על שום מה טעוני המאשימה לא כללו עתירה לפיצוי, נוכח הנזק. משהתעשתו ועתרו כיום לפיצוי, כשנותנת אני דעתי לתקופת המאסר ולהעדרו של רכיב זה בעונשו של האח והנאשם יפצה כל אחד מהמתלוננים בסך של 3,000 ₪ ובסה"כ 6,000 ₪. הפיצוי ישולם למזכירות ביהמ"ש ב- 6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, הראשון תוך 30 יום מהיום ויועבר ע"י המזכירות למתלוננים.

ניתן היום ו' בתמוז, תשס"ח (9 ביולי 2008) במעמד הצדדים.


בן שלמה שירה, שופטת


התובע:
לעניין המוצגים נבקש חילוט והשמדה. יש הסכמה של השבה של סך 170 ₪ שנתפסו על הנאשם.

ב"כ הנאשם:
נבקש להראות אישורים שהטלפון בבעלותו.


התובע:
יושבו 170 ₪ שנתפסו על הנאשם וכן מכשיר טלפון סלולרי לאחר שיוצג אישור לעניין בעלותו.
שאר המוצגים יחולטו או יושמדו.

ב"כ הנאשם:
נסכים.
נבקש עיכוב ביצוע לכ - 3, 4 שבועות. הנאשם לא ציפה לתקופת מאסר כל כך ארוכה ונבקש לאפשר לו, הבן שלו עכשיו בחופשה מהגן, עוד שבועיים שלושה כדי שיוכל לשהות במחיצתו בימים הבודדים האחרונים. יש ערבויות גבוהות שהופקדו בתיק, גם צד ג' וגם הפקדות. נסכים לעיכוב יציאה מן הארץ.

התובע:

כפי שציינה חברתי עצם עונש המאסר לא היה בספק אלא אורכו.
אין מקום לעיכוב ביצוע. לעניין הערבויות וההפקדות שציינה חברתי הן אולי הולמות את תקופת המעצר אולם אינם הולמות עונש מאסר בן 24 חודשים ולכן אינן רלוונטיות.

ב"כ הנאשם:
יש הפקדה של 10,000 ₪. ערבויות צד ג' של 7500 ₪. הנאשם מתייצב לדיונים. ידע שהולך לרצות מאסר.

הנאשם:
אני מבקש עיכוב ביצוע. חשבתי מאסר אבל לא לתקופה כזאת. חשבתי גם לעבודות שרות. אני מאוד מבקש עיכוב ביצוע. הופעתי לכל הדיונים, אני אבוא יותר מוכן, לא באתי מוכן לתקופה כזאת. חשבתי שבית המשפט יתחשב בי ויתן לי עבודות שרות. אבקש להיות עם הילד שבוע שבועיים.

החלטה

חרף תקופת המאסר הממושכת שאינה מצדיקה, כשלעצמה, עיכוב ביצוע, רואה לאפשר לנאשם זמן להתארגנות.

הנאשם יתייצב במזכירות בית המשפט לתחילת ריצוי עונש המאסר ביום 23.7.08 שעה 10:00.

הערבויות הקיימות והתנאים בהם נתון כיום יוותרו בעינם עד למועד זה, על מנת להבטיח את התייצבותו.

כן מוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ. הצו יבוטל לאחר שהנאשם יסיים לרצות את עונשו ויציג במזכירות בית המשפט אישור על כך.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

ניתנה היום ו' בתמוז, תשס"ח (9 ביולי 2008) במעמד הצדדים.


בן שלמה שירה, שופטת

הדיון הסתיים בשעה 09:58.






פ בית משפט שלום 4774/07 מדינת ישראל נ' רפי וקנין , ליאור וקנין (פורסם ב-ֽ 09/07/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים