Google

שב"ס - גור אריה המל

פסקי דין על שב"ס | פסקי דין על גור אריה המל

1381/05 עעא     26/07/2005




עעא 1381/05 שב"ס נ' גור אריה המל




בעניין:

7



בתי המשפט



בית משפט מחוזי נצרת
עעא001381/05


בפני
:
כב' השופט האשם ח'טיב
תאריך:
26/07/2005




בעניין
:
שב"ס






העותר

נ
ג
ד


גור אריה המל






המשיב


החלטה


זוהי בקשה של שירות בתי הסוהר שהוגשה מכוח סעיף 19 ה (א) (1) לפקודת בתי הסוהר נוסח חדש תשל"ב-1971 ולפיה, מבקש שירות בתי הסוהר להורות על הארכת תקופת החזקתו של המשיב בהפרדת יחיד למשך 6 חודשים נוספים, וזאת החל מיום 21/7/05.
המשיב שפוט למאסר עולם, שטרם נקצב, וזאת בגין עבירת רצח והוא מוחזק בהפרדה החל מיום 21/7/04, עת שהה בכלא איילון. בחודש מאי 2005 נקלט המשיב בכלא גלבוע. יצויין כי בתאריך 19/1/05, הורה בית המשפט המחוזי בת"א (כב' השופט גורפינקל) על המשך החזקתו של המשיב בהפרדת יחיד למשך 6 חודשים החל מיום 20/1/05.
על פי הנטען בבקשה, קיימת, להערכת שירות בתי הסוהר, סכנה בשילובו של המשיב שלא בהפרדה באגפים רגילים מחשש לשלומם של אסירים אחרים ואנשי סגל ומחשש לפגיעה ממשית באורח החיים התקין בין כתלי בית הסוהר. כמו כן, נטען בבקשה כי המשיב הינו אסיר התראה, טעון הגנה שהוחזק בהפרדה משך תקופה ארוכה מעת לעת על ידי הגורמים המוסמכים בשב"ס
, ובהמשך, בהתאם לצו בית המשפט המחוזי בת"א.
לבקשה צורף תצהירו של סג"ד רחמים טסי, ממנו עולה כי המשיב מרצה עונש מאסר עולם בגין הרשעתו בעבירה של רצח ערבי על רקע לאומני, וכי המשיב מוגדר כאסיר התראה וטעון הגנה, וכי בעבר המשיב בעצמו ביקש לשהות בהפרדה מחשש לחייו. עוד עולה מתצהירו של מר טסי כי בתקופה מיום 6/6/04 ועד 18/7/04 שהה המשיב באגף לשומרי מצוות בכלא איילוןוכי בתאריך 18/7/04 הוא תקף באותו אגף אסיר אחר באמצעות מקל, ובשימוע שנערך לו ע"י מפג"ש, בעקבות אירוע זה אמר המשיב, "אני יודע למה אני בהפרדה היה אירוע חמור שאני תקפתי אסיר בשם פדר שלפני כן הוא איים עליי והוא הוציא סכין שאני ראיתי בידיו ואני תקפתי אותו עם קרש. אני הייתי מעדיף לעשות סולחה בנושא למרות שהוא חייב מיתה על פי דין תורה אבל אני לא מוציא לפועל". עוד עולה מתצהירו של מר טסי כי בתאריך 18/10/04 איים המשיב על סוהר כי יהרוג אותו וישרוף אותו.
עוד מציין מר טסי כי לא ניתן לשלב את המשיב באגפים בהם שוהים בני מיעוטים וזאת נוכח עבירת הרצח שבגינה הוא מרצה עונשו. עוד מוסיף מר טסי בתצהיר ומציין כי הניסיון לשלבו באגף לשומרי מצוות כשל כתוצאה מתקיפתו לאסיר אחר, עמו נפתח סכסוך ולכן לדעתו של המצהיר לעת הזו לא ניתן לשלבו שם.

לטענותיה של ב"כ המבקש, החזקתו של המשיב בהפרדה נדרשת הן לשם שמירה על שלומו עצמו והן לשמירה על שלומם של אסירים אחרים ועל שלומם של סוהרים ובטחון בית הסוהר.

המשיב מתנגד לבקשה וטוען כי אין כל ממש בדברים ששירות בתי הסוהר מעלה נגדו, וכי המדובר בבקשה מגמתית, והראיה לכך שבבקשה הזכירו את עניין בקשתו לשהות בהפרדה מחשש לחייו, דבר שהיה לפני שנה וחצי, ובינתיים התבטל, והוא עצמו ביקש להשתלב באגף שומרי מצוות, על כן, מביע המשיב פליאה מדוע מצא השב"ס
לנכון לציין סעיף זה.
המשיב בדבריו בפני
, ציין כי אכן הוא תקף אסיר באגף שומרי מצוות שבכלא איילון, אולם, אין מדובר בסכסוך מתמשך אלא באירוע חד פעמי, על כן, אין עניין זה צריך למנוע שילובו מחדש באגף שומרי מצוות שבכלא איילון.
המשיב מסכים כי אכן קיימת בעיה לשלבו באגפים רגילים בגלל שהוא רצח ערבי ובאגפים הכלליים שוהים ערבים, לכן האפשרות היחידה היא לשלבו באגף שומרי מצוות בכלא איילון שם שוהים יהודים בלבד. עוד טען המשיב כי הינו אדם חרדי ולא יעלה על הדעת כי במשך תקופת מאסרו שעלולה להתמשך שנים, תימנע ממנו האפשרות להתפלל במניין, לקרוא בספר תורה ולהיות באוירה דתית. לטענת המשיב, האסיר שהוא תקף איננו אסיר טעון הגנה ואפשר לשלבו בכל אגף אחר בשירות בתי הסוהר. עוד טען המשיב כי מאז כשמונה חודשים לא היתה נגדו כל תלונה משום שהוא שינה את תפיסתו ושיפר את התנהגותו.
לסיכום, ביקש המשיב כי בית המשפט יורה לשב"ס
שיעשה בירור מעמיק בנושא ויחזור עם תשובות וכי לדעתו אם העניין ייחקר לעומק ויהיה רצון לעזור לו, תימצא דרך לכך.

עיינתי בחומר מודיעיני שהוגש על ידי ב"כ המבקש, ממנו עולה, בניגוד לטענת המשיב כי גם בתקופה האחרונה ובמהלך חודש מאי ויוני 2005, אירעו מספר תקריות בין המשיב לבין אסירים אחרים, וממידע זה עולה כי אסירים אף איימו לפגוע בחייו של המשיב.

באשר לטענות המשיב כי קיימת אפשרות שהוא ישתלב באגף שומרי מצוות בכלא איילון, יצויין כי המשיב עצמו בטיעוניו בפני
בית המשפט הודה כי בעבר היו לו הרבה התפרצויות כנגד אסירים אחרים ואין מדובר רק בתקרית עם אסיר אחר.

שקלתי את הנטען בבקשה ואת טענותיו של המשיב, ובחנתי את המידע המודיעיני שהונח בפני
, ובאתי לדעה כי אכן לעת הזו קיימת סכנה הן לחייו של המשיב עצמו עקב איומים מצידם של אסירים אחרים לפגוע בחייו, והן סכנה מצידו לאסירים אחרים וכן סכנה כלפי סוהרים, כלפיהם נקט המשיב בעבר באיומים.
נראה לי כי בשלב זה אכן שירות בתי הסוהר צודק בטענתו כי אין אפשרות לעת הזו לשלב את המשיב באגף שומרי מצוות בכלא איילון. יחד עם זאת, נראה לי כי על שירות בתי הסוהר להמשיך ולעקוב אחרי המשיב והתנהגותו ולבחון מעת לעת באם הסיבות שמונעות שילובו באגף שומרי מצוות בכלא איילון, חלפו. באם יגיעו למסקנה כי הסיבות שמונעות את שילוב המשיב באגף שומרי מצוות בכלא איילון חלפו, בין אם כתוצאה מכך שהאסירים איתם הסתכסך המשיב בעבר עזבו את האגף ובין אם עקב שינוי בדפוסי התנהגותו ושיפור בדרכיו של המשיב, יהא על שירות בתי הסוהר לחזור ולשקול העברתו של המשיב לאגף שומרי מצוות.

בשלב זה, אני מורה על הארכת תקופת החזקתו של המשיב בהפרדת יחיד למשך 6 חודשים החל מהיום.

בסיום דבריו, ביקש המשיב כי שירות בתי הסוהר יחזיר אותו עוד היום לכלא בו הוא יושב, כלא גלבוע, משום שיום הביקור בכלא גלבוע הינו יום רביעי בשבוע ובאם לא יוחזר עוד היום לשם, יפסיד את הביקור השבועי.

אינני בקיא בסדרי העברת אסירים על ידי שירות בתי הסוהר, יחד עם זאת, מומלץ בזאת בפני
שירות בתי הסוהר להיענות לבקשתו של המשיב ולפעול, ככל שניתן, להחזרתו לבית כלא גלבוע עוד היום.
ניתנה היום, י"ט בתמוז, תשס"ה (26 ביולי 2005) במעמד ב"כ המבקש, עו"ד רייכרט והמשיב בעצמו.

האשם ח'טיב
, שופט

001381/05עעא054 סנא






עעא בית משפט מחוזי 1381/05 שב"ס נ' גור אריה המל (פורסם ב-ֽ 26/07/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים