Google

אהרון דוידי, לירן דוידי - מדינת ישראל

פסקי דין על אהרון דוידי | פסקי דין על לירן דוידי |

2327/04 ערר     13/07/2004




ערר 2327/04 אהרון דוידי, לירן דוידי נ' מדינת ישראל




בעניין:
8



בתי המשפט

בית משפט מחוזי נצרת
ערר 002327/04


בפני
:
סגן הנשיא חיים גלפז
תאריך:
01/08/2004





בעניין
:
אהרון דוידי
לירן דוידי








העוררים

נ
ג
ד


מדינת ישראל









המשיבה


החלטה

זהו ערר על החלטת בית המשפט השלום בקרית – שמונה שלא להקל בתנאי מעצר הבית שהוטל על העוררים.

נגד העוררים הוגש כתב אישום לבית המשפט השלום בקרית – שמונה בו יוחסה להם עבירה של פציעה בנסיבות מחמירות לפי סעיף 335 (א) (1) (2) לחוק העונשין תשל"ז – 1977.

בכתב האישום נטען כי פצעו קרובי משפחה שלהם. העוררים והמתלוננים מעבדים מטעים בין היתר במושב מרגליות, כשהעוררים גרים במושב והמתלוננים גרים במושב אחר אך אמם של המתלוננים מתגוררת במרגליות.

מטיעוני ב"כ הצדדים הבינותי כי בין המשפחות קיים סכסוך קרקעות רב – שנים כאשר הטענה היא שזהו אף הרקע לאירוע. לשאלתי האם נרשמו תיקים פליליים על רקע אותו סכסוך לא הצלחתי לקבל תשובה ברורה, אך ניתן ללמוד מגליונות הרישום הפלילי של העוררים כי נרשמו לחובתם הרשעות מספר בעבירות אלימות.

בקשתי אף ביוזמתי לקבל תסקירי מעצר בעניינם של העוררים המצויים עתה במעצר בית מלא ומבוקשם הוא כי יוכלו לצאת את הבית בשעות היום על מנת לעבד את מטעיהם בעונה בוערת זו.

תסקיר המעצר המאוחד לשניהם, סוקר את הסכסוך בין המשפחות, מצביע על מסוכנות הטבועה בהם אך, בסופו של דבר, נוקט המלצה לאפשר להם הקלה בתנאי מעצר הבית המלא בדמות מתן אפשרות ליציאה בשעות היום לעיבוד מטעיהם במושב מרגליות להבדיל ממטע אחד המצוי באיזור קיבוץ מנרה הגובל במטע המעובד על ידי המתלוננים.

עוד הובא לידיעתי כי התיק העיקרי קבוע לשמיעת הראיות מחר בבית המשפט השלום בקרית שמונה וזו אף אחת הסיבות שהחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים אשר שוחררו לענייניהם תוך הודעה שההחלטה תינתן היום בשעה מאוחרת ועל מנת שלא לעכבם בבית המשפט אליו מרחוק יבואו.

התלבטתי לא מעט בעניינו של ערר זה.

מחד גיסא, המדובר בסכסוך שכבר הניב לכאורה פעילות אלימה וקיים חשש כי האש תוצת פעם נוספת ולכך ניתן אף ביטוי בתסקיר.

מאידך גיסא – לעולם על בית המשפט לשקול חלופת מעצר כזו שתענה על הצורך באיזון בין חשש המסוכנות לבין קביעת תנאים שישיבו עליה.

סופו של דבר הכריע את הכף כאן החשש בפני
מסוכנות אשר, על אף הבאתו בחשבון בתסקיר, הומלץ בסופו של דבר לשקול חלופה כאמור לעיל. לכך מתווסף החשש של השפעה על עדים על רקע הסכסוך הקשה, עדים שטרם העידו וכפי הנראה יעשו זאת מחר וכן העובדה שמאז שחרורם טרם חלפו חדשיים ימים ולמעשה קשה מאד לראות כאן שינוי נסיבות.

בנסיבות האמורות לעיל הגעתי למסקנה כי דין ערר זה להידחות.

לאחר שיעידו העדים המהותיים (כוונתי לאלה שאינם אנשי משטרה או אנשי רפואה) ואם יעתרו העוררים בפני
בית המשפט קמא לשינוי נסיבות עקב כך, ודאי יעשה בית המשפט קמא כחכמתו להביא אף שיקול זה במניין השיקולים, ואין לראות בכך הבעת עמדה לענין ההחלטה הראויה אז.

החלטה זו ניתנה בלשכה בהעדר הצדדים וכאמור לעיל יועברו עותקיה לב"כ הצדדים, עו"ד אבישר ועו"ד אסדי מטעם התביעה המשטרתית מיד עם נתינתה.


ניתנה היום כ"ד בתמוז, תשס"ד (13 ביולי 2004).




חיים גלפז
, סגן נשיא


002327/04בש 054 אירית






ערר בית משפט מחוזי 2327/04 אהרון דוידי, לירן דוידי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 13/07/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים