Google

הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ, אבנר - איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ - אילה יעקובוביץ, משה יעקובוביץ

פסקי דין על הפניקס הישראלי חברה לביטוח | פסקי דין על אבנר - איגוד לביטוח נפגעי רכב | פסקי דין על אילה יעקובוביץ | פסקי דין על משה יעקובוביץ |

616/05 ברע     06/03/2005




ברע 616/05 הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ, אבנר - איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ נ' אילה יעקובוביץ, משה יעקובוביץ




בעניין:


1



בבית המשפט המחוזי בירושלים
בר"ע 616/05


לפני
כבוד השופט צבי זילברטל



06/03/2005



בעניין:
1. הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ

2. אבנר - איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ
ע"י עו"ד אלון תמרי




המבקשות



- נ
ג
ד -



1. אילה יעקובוביץ

2. משה יעקובוביץ

ע"י עו"ד ענבל שמני




המשיבים

בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בירושלים בת"א 2123/04 שניתנה ביום 12.12.05 על ידי כב' השופט רם וינוגרד.

החלטה

1.
לאחר עיון בבקשה ובנספחיה החלטתי כי הבקשה אינה מצריכה תשובה ודינה להידחות.

2.
בבקשת רשות הערעור מלינות המבקשות על החלטת בית משפט השלום שבגדרה מונה מומחה מטעם בית המשפט בתחום הפסיכיאטריה, במסגרת דיון בתביעת פיצויים שהגישו המשיבים בגין נזקי גוף שנגרמו למשיבה 1 (להלן – "המשיבה") בתאונת דרכים.

3.
טענתן המרכזית של המבקשות היא, שלבקשה למינוי מומחים שהוגשה לבית המשפט קמא לא צורף תיעוד רפואי "אותנטי" בדבר טיפול נפשי שניתן למשיבה, והמסמך היחיד שצורף, והנוגע למינוי מומחה בפסיכיאטריה, הוא מכתבה של ד"ר ילנה סטולוב מיום 28.1.04. מכתב זה, לטענת המבקשות, אינו מסמך שהוכן לצורך טיפול רפואי, כדרישת תקנה 2(ב) לתקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986, שכן הוא מופנה לבאת כוח המשיבים ואינו רישום אותנטי בדבר טיפול שניתן למשיבה, אלא מסמך שהוכן לצורך ניהול התביעה.
עוד נטען בבקשה, כי המכתב הנ"ל אינו בגדר "ראשית ראיה" שניתן לבסס עליה מינוי מומחה רפואי, שכן מדובר במסמך יחיד שנערך כחמישה חודשים לאחר התאונה.

4.
אכן, מוטב היה אילו המשיבים היו מצרפים לבקשתם למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטריה מסמכים אותנטיים מתוך התיק הרפואי, ולא מסמך מסכם שנכתב לבקשת באת כוח המשיבים. לעיתים דרך פעולה זו תצדיק דחיית בקשה למינוי מומחה.
ואולם, מכיוון שבמקרה דנן מדובר במסמך שהוכן על ידי הגורם המטפל עצמו (המרכז הקהילתי לבריאות הנפש בבית שמש), ומכיוון שעולה ממנו בבירור שהמשיבה קיבלה טפולים פסיכיאטריים והיא "נמצאת במעקב וטיפול פסיכיאטרי בתב"ן בית שמש עקב הפרעה פוסטטראומטית אחרי תאונת דרכים ... היא זקוקה לטיפול משולב פסיכותרפואוטי ותרופתי", ואף מפורטות בו התרופות שנרשמו למשיבה, לא נותר מקום לספק בדבר עצם קבלת טיפול נפשי שקשור בתאונת הדרכים. מסמך זה אף אינו נושא סממנים של חוות דעת רפואית (אין הוא כולל תחזית לגבי מצבה העתידי של הנפגעת וגם לא שיעורי נכות).
ראו החלטת כב' השופט ריבלין ברע"א 9477/04 אריה חב' לביטוח בע"מ ואח' נ' עבאדין עלא (החלטה מיום 28.11.04, לא פורסמה), בה נדחתה בקשת רשות ערעור על החלטה למנות מומחה בתחום הפסיכיאטריה, כאשר בין יתר הטענות כנגד המינוי נטען, כי מינוי זה נעשה בהתבסס על "מסמכים נבחרים", ללא הצגת מכלול התיק הרפואי, כשנותר ספק לגבי מקור הרישומים והמסגרת שבה נערכו. בית המשפט העליון חזר על ההלכה לפיה, ככלל, אין מקום לדחות בקשה למינוי מומחה רפואי עת קיימת ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות עקב התאונה; כמו גם על ההלכה לפיה יש לפרש את תקנה 2 הנ"ל פירוש מרחיב ביחס לסוג המסמכים אשר עשויים לשמש תשתית להפעלת שיקול דעתו של בית המשפט.
בהתחשב בעקרונות אלה ובנסיבות המקרה כמפורט לעיל, אין מקום ליתן רשות ערעור.

5.
אין כל ממש בטענת המבקשות לפיה אין במכתב ד"ר ילנה סטולוב משום "ראשית ראיה" שתצדיק מינוי מומחה בתחום הפסיכיאטריה. מהמכתב עולה, כי המשיבה מקבלת טיפול נפשי, הן תרופתי
והן תרפויטי.

6.
לנוכח האמור לעיל, הבקשה נדחית. הואיל ולא התבקשה תשובה, אין צו להוצאות.

המזכירות

תמציא העתק ההחלטה לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, כ"ה באדר א, תשס"ה (6 במרץ 2005), בהעדר הצדדים.


צבי זילברטל
, שופט








ברע בית משפט מחוזי 616/05 הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ, אבנר - איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ נ' אילה יעקובוביץ, משה יעקובוביץ (פורסם ב-ֽ 06/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים