Google

לבנה טובי - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על לבנה טובי | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

1275/05 בל     28/08/2005




בל 1275/05 לבנה טובי נ' המוסד לביטוח לאומי




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה
בל 001275/05


בפני
:
סגן שופט ראשי - א. קציר


28/08/2005




בעניין:
לבנה טובי






המערערת

נ
ג
ד


המוסד לביטוח לאומי


ע"י ב"כ עו"ד
אילן גולדנברג

המשיב

פסק דין

1.
לפני ערעור על החלטת הועדה הרפואית לעררים מיום 15.2.05 (להלן: "הועדה") ואשר קבעה למערערת נכות צמיתה בשיעור של 10% (להלן: "ההחלטה") .

2.
עיקרי טענות המערערת:

הוועדה שגתה עת קבעה כי אי יכולתה של המערערת לעבוד במשרה מלאה וכן הירידה המוכחת בהכנסותיה ,אינן נובעות מנכותה,שעה שברור על פי המסמכים כי רק נכותה גרמה להגבלות אלה.

3.
עיקרי טענות ב"כ המשיב:

הועדה התכנסה לדון בהפעלת תקנה 15 לאחר שהתקיים דיון בפני
וועדת הרשות ואשר קבעה כי אמנם חלה ירידה בהכנסותיה של המערערת ,וזאת מאחר ועבדה ערב הפגיעה כמנהלת חשבונות והיום עובדת כקלדנית במשולב עם גבייה ומענה לטלפונים,אך סברה כי נכותה אינה מונעת ממנה לעבוד במשרה מלאה באותו תפקיד בו עבדה ערב הפגיעה,והירידה בהכנסותיה לא נגרמה כתוצאה מנכותה.




לאור כל האמור לעיל, אני קובעת כדלקמן:

4.
במסגרת סמכותו של בית הדין לדון בשאלה משפטית בלבד, בוחן בית הדין, האם טעתה הועדה בשאלה שבחוק, חרגה מסמכותה, הסתמכה על שיקולים זרים, או התעלמה מהוראה המחייבת אותה (ראה בנדון את פסק הדין בעב"ל 114/98 יצחק הוד נ' המל"ל, פד"ע ל"ד 213).

5.
א.
הועדה, התכנסה בישיבתה השניה מיום 15.2.05 על מנת לדון בהפעלת תקנה
15

וזאת לאחר קבלת דו"ח וועדת הרשות מיום 11.1.05 והשגות המערערת מיום

30.1.05 .

ב.
הועדה קבעה כי מקבלת את מסקנות וועדת הרשות שאין מקום להפעלת תקנה 15 וזאת מאחר והמערערת מסוגלת לעבודתה וכי הירידה בהכנסותיה לא נגרמה כתוצאה מהתאונה.

ג.
עיון בדו"ח וועדת הרשות מיום 11.1.05 מלמד כי וועדת הרשות קיימה דיון ענייני לאחר שקבלה לידיה העתק פרוטוקול הוועדה הרפואית לעררים מיום 23.11.04 ,דו"ח השיקום מיום 22.6.03 ומכתב השגות המערערת מיום 21.10.03 וקבעה כי המערערת עובדת כיום בהיקף של חצי משרה וכי אכן חלה ירידה בהכנסותיה של המערערת בשעור של 54% אך לדעת הוועדה נכותה של המערערת אינה מונעת ממנה לעבוד במשרה מלאה באותו תפקיד בו עבדה ערב פגיעתה,וכי הירידה בהכנסותיה לא נגרמה כתוצאה מנכותה.

6.
לאחר שעיינתי בכתב הערעור, בפרוטוקולי הועדה וכן בפרוטוקול הדיון בערעור, שוכנעתי כי יש לדחות את הערעור.

לא מצאתי בנימוקי הערעור, כל נימוק משפטי, אשר יצדיק התערבותו של בית הדין בקביעות הועדה הרפואית לעררים בכל הקשור להפעלת תקנה 15, קביעות אשר הינן קביעות רפואיות מקצועיות, שהסתמכו על החומר הרפואי והסוציאלי שהיה בפני
הועדה, ולאחר שהועדה עיינה בדו"ח ועדת הרשות ובמכתב ההשגות מטעם המערערת.

הועדה לעררים, כמו ועדות הרשות, נתנו את החלטותיהן באופן מפורט ומנומק ולאחר ששקלו את כל השיקולים הרלוונטיים להפעלת תקנה 15 ודנו בירידה בהכנסותיה של המערערת ובאיבוד מקצועה.

7.
אשר על כן, אני דוחה את הערעור.


אין צו להוצאות.

9.
למערערת הזכות לפנות לשופט בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, שמונה לכך, בבקשת רשות ערעור על

פסק דין
זה תוך 30 ימים מהיום שתקבל את פסק הדין.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים

ניתן היום כ"ג באב, תשס"ה (28 באוגוסט 2005) בהעדר הצדדים.



סגן שופט ראשי – א. קציר




001275/05בל 710 אימבר






בל בית דין אזורי לעבודה 1275/05 לבנה טובי נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 28/08/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים