Google

חמודה בסאם, עבד עביד - תורגמאן גלית שירה

פסקי דין על חמודה בסאם | פסקי דין על עבד עביד | פסקי דין על תורגמאן גלית שירה

5068/07 תק     15/06/2008




תק 5068/07 חמודה בסאם, עבד עביד נ' תורגמאן גלית שירה




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
תק 005068/07


לפני:
כב' השופטת יעל ייטב
תאריך:
15/06/2008




בעניין
:
1 . חמודה בסאם

2 . עבד עביד




תובעים

נ
ג
ד


תורגמאן גלית שירה





נתבעת



פסק דין

1.
בפני
תביעה כספית בסכום של 4,736 ₪ בשל נזקים שנגרמו לרכבו של התובע בעקבות תאונת דרכים.

גרסת התובע

2.
בכתב התביעה טען התובע שביום 6/6/07, בשעה 10:00 או בסמוך לכך, יצא עם רכבו מהחניה בחניון שערי צדק. לפתע הגיע משמאלו הנתבעת עם רכבה והתנגשה ברכבו וזאת כיון שכל הזמן הסתכלה שמאלה. במועד האירוע ישבו עמו ברכב אשתו ובתו בת 9 החודשים.

3.
לכתב התביעה צורפה חוו"ד של שמאי, על פיה נגרמו לרכב נזקים בסכום של. 3,786 ₪. בחווה"ד נרשם שבבדיקה נמצאו נזקים בחזיתה של המכונית, כמו כן צורפה לכתב התביעה ראיה על תשלום שכ"ט שמאי בסכום של 350 ש"ח.

4.
במהלך הדיון שהתקיים בפני
טען התובע שבעת האירוע שהה ברכבו בתוך תא החניה. לטענתו התובעת הגיעה בכביש מולו ונכנסה בחזית רכבו אשר כאמור חנה באותה עת.
גרסת הנתבעת

5.
לטענת הנתבעת, ביום האירוע נסעה ברכבה עם בתה בת החודשיים בחניון שערי צדק וחפשה מקום חניה. לפתע התפרץ רכבו של התובע מהחנייה הסמוכה ופגע עם חזית הרכב בצד השמאלי של רכבה של הנתבעת.

6.
לכתב ההגנה צרפה הנתבעת תצלומים שצילם בעלה לאחר קרות האירוע. על פי תאורה רכבה נשאר לעמוד בדיון במקום שבו קרה האירוע, כפי שניתן לראות בתמונות. לאחר האירוע נסע התובע בהילוך אחורי בחזרה למקום החניה, כפי שניתן לראות בתמונות. התובע ענה לשאלה זו שהוא אכן נסע אחורה בחזרה לחניה, וזאת לבקשת המשטרה שהגיעה למקום.

7.
לטענת הנתבעת, לאחר שהתובע התנגש ברכבה הוא יצא מרכבו, הוא ביקש שתשלם לו סכום כסף מזומן בשל הפגיעה ברכבו. כמו כן איים עליה שאם לא תעשה כן, יזעיק את המשטרה ויטען שגם אשתו ההרה נפגעה בתאונה. משסירבה התובעת להיענות לדרישותיו הזמין התובע אמבולנס כדי להתפנות לחדש המיון הסמוך בבית החולים.

8.
הנתבעת ציינה שלרכבה לא נגרם כל נזק בעקבות התאונה. מהתצלומים שהגישה אשר צולמו מיד לאחר התאונה ניתן ללמוד על כך שהפגוש השמאלי ברכבה השתפשף קלות.

דיון והכרעה

9.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים וראיותיהם מצאתי שהתובע לא הוכיח את תביעתו.
גרסתו של התובע רצופה בסתירות. בכתב התביעה טען שבעת שיצא מהחניה הגיעה רכבה של הנתבעת והתנגש בו. לעומת זאת במהלך הדיון שהתקיים בפני
טען בתחילת הדיון שבמועד האירוע הוא עדיין חנה בחניה ושהנתבעת הגיעה עם רכבה, נכנסה לתוך תא החניה והתנגשה בו חזיתית עוד כאשר הרכב חנה. בהמשך הדיון טען שלאחר התאונה חזר אחורה בהילוך האחורי לתוך מקום החניה.

10.
הנתבעת כאמור טענה שהתאונה התרחשה מחוץ למקום החניה על כביש הגישה של החניון, והצביעה כאסמכתא גם על התצלומים שצולמו לאחר התאונה.

11.
על סמך הממצאים ניתן לקבוע שאכן התאונה התרחשה לאחר שהתובע יצא עם מכוניתו ממקום החניה אל כביש הגישה. טענתו שהנתבעת היא זו שפגעה ברכבו אינה מתיישבת עם הנזק שנגרם למכוניתו, שכן אילו הייתה הנתבעת מגיעה לפתע ומתנגשת ברכבו לאחר שיצא מהחניה היו הנזקים לרכב נגרמים בצידו הימני קדמי ולא בחזית הרכב, כפי שאירע בפועל. הנזקים בפועל מתיישבים עם גרסתה של הנתבעת, לפיה כאמור, בשעה שנסעה במכוניתה בניסיון לחפש מקום חניה, הגיח התובע מקום החניה והתנגש ברכבה.

12.
אשר על כן, אני דוחה את התביעה. התובעים ישלמו לנתבעת תוך 30 ימים הוצאות משפט בסכום של 500 ₪.


המזכירות תשלח העתק לצדדים.

ניתנה היום י"ב בסיון התשס"ח (15 ביוני 2008) בהעדר הצדדים.

יעל ייטב
, שופטת


005068/07תק 330 סיגלית נקי






תק בית משפט לתביעות קטנות 5068/07 חמודה בסאם, עבד עביד נ' תורגמאן גלית שירה (פורסם ב-ֽ 15/06/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים