Google

דוד קישיק - כהן - מדינת ישראל

פסקי דין על דוד קישיק - כהן |

2225/08 עפ     17/07/2008




עפ 2225/08 דוד קישיק - כהן נ' מדינת ישראל




בעניין:

1



בתי המשפט



בית המשפט המחוזי בירושלים
בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים


עפ 002225/08


בפני
:
כבוד השופט עוני חבש
- ס. נשיא
תאריך:
17/07/2008




בעניין:
דוד קישיק - כהן



בעצמו
המערער


נ
ג
ד



מדינת ישראל



פרקליטות מחוז ירושלים
המשיבה


פסק דין

1.
ערעור על פסק דינו של בית המשפט לתעבורה בירושלים (כב' השופטת ל. בבלי שרון) בתיק 7958/08 מיום 27.2.08, בגדרו הורשע המערער, בהעדרו, בביצוע העבירה של עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, בניגוד לתקנה 47(ה)(5) לתקנות התעבורה התשכ"א - 1961. בגין כך נגזר דינו של המערער לעונשים הבאים: 1,000 ₪ קנס; 30 ימי פסילה בפועל, וכן, 3 חודשים פסילה על תנאי למשך 3 שנים.
2.
שלושה ימים לפני מועד הדיון, שהיה קבוע ליום 27.2.08, הגיש המערער בקשה לדחיית המועד, בגדרה ביקש לדחות את הדיון משעה 12:00 ואילך או ביום אחר. בית משפט קמא נעתר לחלופה הראשונה וקבע את הדיון לשעה 12:00 באותו יום. משלא הופיע המערער לדיון עד השעה 13:30, הכריע בית המשפט את דינו וגזר עליו את העונשין המפורטים לעיל.
3.
עם קבלת פסק הדין, הגיש המערער בקשה לביטול פסק הדין אשר ניתן בהעדרו, ובקשתו נדחתה. בית המשפט נימק את החלטתו בכך: "הנאשם ביקש לדחות את שעת הדיון ל 12:00 ובקשתו נתקבלה. בית המשפט המתין לנאשם עד השעה 13:30 אולם הוא לא הגיע. בנסיבות אלה אין לו להלין אלא על עצמו. הנאשם יפקיד רישיונו במזכירות בית המשפט וישלם את הקנס".
4.
בדיון בפני
י, ולאור העובדה שהמערער אישר כי אכן עבר את העבירה, ביקש המערער לחזור בו מהערעור על הכרעת הדין ולמקד את טענותיו על גזר הדין. לטענתו, בית משפט קמא לא לקח בחשבון את הנסיבות בהן בוצעה העבירה. המערער הוסיף כי העבירה בוצעה בנסיבות מקלות: בפני
ו היה שדה ראייה של 300-400 מטר, וכי רכב משטרתי שנסע אחריו גם הוא חצה את הקו הלבן הרצוף. מדובר בכביש שכוח אל, להגדרתו, שבו התשתיות מוזנחות. בנוסף לכך, ביקש לשקול גם את נסיבותיו האישיות. המערער הנו אב ל- 9 ילדים גר ביישוב כוכב יאיר ביו"ש, מקום שאין בו תחבורה ציבורית סדירה במשך כל שעות היום, הרכב הנו חיוני לצרכיו הבסיסיים; חי מפנסיה צנועה של 4,000 ₪ לחודש, כך שקנס של 1,000 ₪ הנו חמור מאוד עבורו.
5.
ב"כ המשיבה מבקש לדחות את הערעור. באשר לטענה שהכביש מוזנח, הרי גם אם הדברים נכונים, אין בכך כדי לתת למערער היתר להתעלם מהתמרור ולעבור עבירה שהנה חמורה באופייה. אם המערער ראה את הקו הלבן, סימן הוא שהתמרור היה ברור דיו והיה עליו לפעול בהתאם. לעניין גזר הדין, ציין ב"כ המשיבה, כי העונש אשר הטיל בית המשפט איננו כבד כלל. יש לזכור כי העבירה אשר ביצע המערער יכולה הייתה להביא לגרימת תאונה, ובכל מקרה אין העונש כה חמור עד שהוא מחייב התערבות ערכאת הערעור.
6.
לאחר ששמעתי את טענות באי כוח הצדדים, אני בדעה כי דין הערעור להידחות. אין להקל ראש בעבירה של חציית קו לבן רצוף. המחוקק צפה היטב את הסכנות העלולות להיגרם מביצוע עבירה זו. ככל הנראה אצה הדרך למערער ולא היה מספיק סבלני להמתין לרגע בו תתפנה הדרך ויוכל לבצע עקיפה מבלי לעבור עבירה זו. באשר לנסיבות בהן בוצעה העבירה, שהמערער מגדירן כמקלות, המחוקק לא ציין שום תנאי של קיום שדה ראיה כזה או אחר כנסיבה מקלה. לדעתי, המערער גילה מידה לא מבוטלת של תעוזה, כאשר הוא העז לבצע את העבירה בעודו רואה רכב משטרתי נוסע אחריו.
באשר לחומרת גזר הדין, אציין, כי חומרת העונש הנה פועל יוצא מהסכנות לא רק הממשיות אלא גם הפוטנציאליות הנשקפות מהעבירה, וכן הצורך בהרתעת עברייני תנועה אחרים. אינני שולל את טענותיו של המערער בדבר המצוקה אשר צפוי שתיגרם לו כתוצאה מביצוע גזר הדין, ובעיקר מההכבדה הצפויה בניהול אורח חיים אליו הוא רגיל במסגרת יכולותיו הכספיות והאחרות. ואולם, זו המטרה מהטלת עונשים על עברייני תנועה. לא שוכנעתי כי העונש הנו חמור עד כדי כך שהוא מצדיק התערבות בגזר הדין.
7.
לאור האמור הערעור נדחה. על מנת לתת למערער אורכה להסדיר את ענייניו, עליו להפקיד את רישיונו עד ליום 1.9.08. הקנס ישולם בארבעה תשלומים שווים ורצופים. התשלום הראשון ישולם ביום 1.9.08, ובכל ראשון לחודש שלאחריו.

ניתן היום י"ד בתמוז, תשס"ח (17 ביולי 2008) בהעדר הצדדים.
המזכירות
תמציא העתקים לב"כ הצדדים.

עוני חבש
, שופט


ס. נשיא





002225/08עפ 053 עוני חבש







עפ בית משפט מחוזי 2225/08 דוד קישיק - כהן נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 17/07/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים