Google

עו"ד יוסי ניר, בנק דיסקונט לישראל בע"מ, חב' פנחס כהן מתכות בע"מ - עופר זוסמן כהן

פסקי דין על עו"ד יוסי ניר | פסקי דין על בנק דיסקונט לישראל | פסקי דין על חב' פנחס כהן מתכות | פסקי דין על עופר זוסמן כהן

293/05 בשא     01/02/2005




בשא 293/05 עו"ד יוסי ניר, בנק דיסקונט לישראל בע"מ, חב' פנחס כהן מתכות בע"מ נ' עופר זוסמן כהן




בעניין:

28



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים
בשא000293/05

ה פ 003077/04

לפני:
כבוד השופטת חנה בן-עמי
תאריך:
01/02/2005




בעניין:
עו"ד יוסי ניר






כונס הנכסים


לבין:

בנק דיסקונט לישראל בע"מ



חב' פנחס כהן מתכות בע"מ
(בכינוס נכסים)



עופר זוסמן כהן


הנושה המובטח


החברה


ע"י ב"כ עו"ד
טל יקר

המשיב



החלטה

1.
ביום 8.2.04 הגיש בנק דיסקונט לישראל בע"מ
(להלן: הבנק) בקשה לאכיפת אגרת חוב נגד החברה, בגין חוב שהגיע לכדי למעלה מ-4,000,000 ₪. כפי שצויין בבקשה ע"פ סע' 11 לאגרת החוב קמה לבנק זכות להעמיד לפרעון מידי את הסכומים המובטחים ולממש את אגרת החוב.

במסגרת הבקשה האמורה נתבקש ביה"מ למנות כונס נכסים לצורך תפישת הרכוש הקבוע, הציוד והמלאי (להלן: הנכסים).

2.
על פי החלטת ביה"מ מונה עו"ד י. ניר ככונס נכסים זמני; כן ניתן צו בענין תפישת הציוד והנכסים כמבוקש. (החלטה מיום 5.2.04 בבש"א 4553/04).

דא עקא, עד מהרה התברר כי מנהל היחיד של החברה (מר עופר זוסמן כהן
- להלן המשיב) ניסה להימלט מן הארץ ביחד עם משפחתו ועם מכולה שנתפשה.

משסוכלה כוונת ההימלטות של המשיב, החל הכונס ביחד עם המשיב להפעיל את החברה ואולם משהוברר כי המפעל נושא הפסדים מצטברים ומשעלו חשדות כי המשיב פועל על מנת לפגוע בפעילות החברה ולהעביר לקוחותיה למתחריה, הופסקה פעילות החברה.

בתוך כך ניסה המשיב, ביוזמתו, למכור את נכסי החברה, ולצורך כך אף העלה בפני
הבנק הצעה למכירת הציוד בסך של 750,000 ₪.

3.
כפי שעולה מהתצהירים
ומהעדויות שהובאו בפני
, נראה לכאורה כי ההצעה אליה התייחס
המשיב היתה הצעתו של מר ארביב מנהל חברת
אביבית הפח (1992) בע"מ (להלן: אביבית) שמלכתחילה הועמדה על סכום שהגיע לכדי 1,500,000 ₪ או קרוב לכך. עניינו של המשיב היה, על פי החשד, שיש לה לכאורה, ביסוס בחומר הראיות שבפני
, כי ישולם לבנק חלק מהתמורה שתתקבל, והיתרה תשולם לידיו. כ"כ, כך עולה, ניהל המשיב מו"מ עם הבנק, כי בד בבד עם מכירת נכסי החברה, ימחל הבנק על חובו האישי לבנק.

משכל אלו לא הועילו, ניתק המשיב קשר עם הכונס וכן עם הבנק.

4.
בנסיבות אלו הגיש הכונס, ביום 2.1.05, הבקשה נשוא החלטה זו לאשר מכירת נכסי החברה. לבקשה צירף הסכם שנחתם עם אביבית הפח (1992) בע"מ ומר ארביב באותו יום לענין מכירת נכסי החברה בסך של 1,425,000 ₪. כ"כ צורפה הסכמת הבנק (הנושה המובטח) לאישור ההסכם.
לאחר שניתנה תגובת המשיב לבקשה וכן הוגשה תגובה לתגובה, הגיש המשיב, ביום 23.1.05, "בקשה דחופה ביותר למתן תגובה, להמצאת מסמכים, לחקירת מצהירים וזימון עדים ולצירוף משיבים".

5.
בנסיבות אלו נקבע הדיון בבקשה ליום 30.1.05.

בדיון שקויים הועלו ע"י ב"כ המשיב מספר טענות, אף כי בסופו של יום התמצתה הבקשה בכך שתינתן למשיב ארכה למשך 30 יום לצורך הבאת קונה בסכום גבוה יותר.

בנסיבות אלו מתייתר הצורך בהתייחסות ליתר הטענות שהועלו;

6.
יצויין אך זאת כי המשיב היה זה שפעל למכירת נכסי החברה וכי הסכומים שהציע לא עלו בשום שלב על התמורה בגינה נחתם ההסכם שאישורו מתבקש.

כפי שצויין בתצהיר של מר ארביב וכן בעדותו בביה"מ הצעת אביבית מוגבלת ל-30 יום, שכן מעבר לתקופה זו מעדיפה אביבית לרכוש במחיר זה ציוד מחו"ל ולהמתין להגעתו ארצה. עוד על פי עדותו, משהפסיק המשיב לשתף פעולה עם אביבית, פג הענין שיש לו ברכישה ובאם לא יאושר ההסכם עד ליום 2.2.05 הוא יראה את עצמו משוחרר ממנו.

בהתייחס לכל אלו, הביעה גם נציגת הכנ"ר דעתה לענין אישור ההסכם לאלתר, או לחילופין, לדחות מועד האישור למשך 30 יום כמבוקש, בכפוף להמצאת ערבות מספקת לכל נזק שיגרם עקב כך.

7.
אמנם לא מצאתי כי בהסכם שהוגש לאישורו של ביה"מ הוגבל מועד חבותו של הרוכש על פיו.

יחד עם זאת, בהתייחס לכך כי העלות החודשית של השארת הציוד במפעלה של החברה בלא פעילות מגיעה לכדי כ-25,000 ₪, ולעובדה כי בפועל נעשו נסיונות למכור את הנכסים מזה חודשים לא מעטים – אף כי ללא הצלחה וכי גם הרוכשים הפוטנציאליים שהמציא המשיב מאז ספטמבר לא הציעו סכום העולה על סכום התמורה שאישורו מבוקש אני מורה כדלקמן:

1.
מאשרת המכירה על פי ההסכם שצורף לבקשה.

2.
החלטה זו תיכנס לתוקף ביום 3.2.05 בשעה 14.00 אלא אם כן עד למועד זה ימציא המשיב ערבות בנקאית ע"ס 300,000 ₪, להבטחת כל נזק שייגרם מעיכוב המכירה.


ייעשה כן, יידחה מועד אישור ההסכם למשך 30 יום.

ניתנה היום, כ"ב בשבט תשס"ה (1 בפברואר 2005), בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקי ההחלטה לב"כ הצדדים.
מותר לפרסום מיום 1.2.05.

חנה בן-עמי
, שופטת







בשא בית משפט מחוזי 293/05 עו"ד יוסי ניר, בנק דיסקונט לישראל בע"מ, חב' פנחס כהן מתכות בע"מ נ' עופר זוסמן כהן (פורסם ב-ֽ 01/02/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים