Google

מחמוד צאלח מחמד עבד אללה - התביעה הצבאית

פסקי דין על מחמוד צאלח מחמד עבד אללה | פסקי דין על התביעה הצבאית

3577/08 עמ     10/07/2008




עמ 3577/08 מחמוד צאלח מחמד עבד אללה נ' התביעה הצבאית




בית המשפט הצבאי לערעורים ע"מ 3577/08
באזור יהודה והשומרון

בפני
השופט: סא"ל יורם חניאל


העורר: מחמוד צאלח מחמד עבד אללה
, ת"ז 850917154 (באמצעות ב"כ עו"ד פואז שלודי
)
נגד

המשיבה: התביעה הצבאית
(באמצעות ב"כ סגן מיכאל אורקין
)

ערר על החלטת ביהמ"ש הצבאי שומרון (בפני
כב' השופט סא"ל אריה אבריאל)
מיום 1.7.08
(הערר נדחה)

תאריך הישיבה: 10 ביולי 2008, ז' בתמוז התשס"ח.
החלטה
העורר, מחמוד צאלח מחמד עבד אללה
, יליד 1981 מנפת טול-כרם, נעצר ע"י כוחות הביטחון ביום 17.6.08, בחשד כי היה מעורב בפעילות חמורה כנגד ביטחון האזור. עם מעצרו הועבר העורר למתקן החקירה על מנת לחקור את מידת מעורבותו בחשד האמור. משהתבקש ביהמ"ש להאריך את מעצרו אגב עיון בחומר החסוי ובחינת תכנית החקירה, דחה ביהמ"ש את בקשת גורמי החקירה למעצר של 22 יום והורה על מעצר העורר למשך 15 ימים נוספים בלבד.
בנסיבות אלו עוררת הסנגוריה, הדורשת לעיין מחדש בחומר החסוי, לבחון את מהות הפעולות האופרטיביות הנדרשות לצורך החקירה, ולהביא לשחרורו המיידי של העורר. בטיעוניה לפניי, תקפה הסנגוריה את החלטת ביהמ"ש וטענה כי שגה בהערכת החומר שהונח לפניו ובצורך להעניק לגורמי החקירה תקופה ארוכה ומיותרת אשר בהכרח פוגעת בזכויות העורר.
כבר בראשית הדברים, אני מבקש להבהיר כי קיומו של דיון זה התנהל בהיעדר העורר וזאת לנוכח החלטתו של נשיא ערכאת הערעורים, אשר השתכנע כי נוכחותו של העורר בדיון עלולה לפגוע פגיעה ממשית בחקירה. עוד אבהיר כי מלכתחילה מנוע העורר מלפגוש את סנגורו, וזאת לנוכח צו שהוציא הממונה על החקירה.
עיינתי בחומר החסוי שהוצג לעיוני, בחנתי את הנטען מכאן ומכאן ועמדתי על פעולות החקירה המתוכננות לתקופת מעצר זו. השתכנעתי כי ביסוד עניינו של העורר מונח חומר חקירה המעורר חשד כי העורר מעורב בפעילות חמורה, אשר נועדה לסכן את שלום הציבור ואת ביטחון תושביו. השתכנעתי כי גורמי החקירה מנצלים את משך החקירה שניתן להם ופועלים על-פי תכנית חקירה מפורטת. השתכנעתי, כי בנסיבות הקיימות מיצוי החקירה ישרת את האינטרס הציבורי, ואגב כך אף ישרת את האינטרס של העורר אשר ייתכן כי יביא להסרת החשד ממנו כפי שטוען הוא.
בנסיבות אלו, נחה דעתי כי אין מקום להתערב בהחלטתו של בימ"ש קמא ככל הנוגע למשך המעצר שנקבע על-ידו.
לא אוכל להשלים החלטה זו בלא להתייחס לכובד הראש שהעניק כב' השופט סא"ל אריה אבריאל לזכויות העורר. השתכנעתי כי האיזון אליו נדרש ביהמ"ש נעשה תוך הקפדה ראויה בין זכויותיו של הציבור לבין זכויותיו של העורר. השתכנעתי כי ביהמ"ש הביא בחשבון את עובדת מניעתו של העורר מלפגוש את סנגורו מחד, למול צרכי החקירה והפעולות האופרטיביות הנדרשות לסיומה.
לפיכך, אני דוחה את הערר.

ניתנה היום, 10 ביולי 2008, ז' בתמוז התשס"ח, בלשכה. מזכירות ביהמ"ש תעביר העתק החלטה זו לידי הצדדים.

_________________
שופט
רמ"שית: שי

??

??

??

??

ע"מ 3577/08
____________________________________________________________________

2








עמ בית המשפט הצבאי 3577/08 מחמוד צאלח מחמד עבד אללה נ' התביעה הצבאית (פורסם ב-ֽ 10/07/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים