Google

מעוז חברה לביטוח בע"מ, אבנר איגוד ישראלי לביטוח נפגעי רכב בע"מ - . אלי אלבז ז"ל, שושנה אלבז

פסקי דין על מעוז חברה לביטוח | פסקי דין על אבנר איגוד ישראלי לביטוח נפגעי רכב | פסקי דין על . אלי אלבז ז"ל | פסקי דין על שושנה אלבז |

2641/05 בשא     14/03/2005




בשא 2641/05 מעוז חברה לביטוח בע"מ, אבנר איגוד ישראלי לביטוח נפגעי רכב בע"מ נ' . אלי אלבז ז"ל, שושנה אלבז




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט מחוזי חיפה
בשא002641/05

בתיק עיקרי: א
000987/98

בפני
השופט יצחק כהן
תאריך

14/03/2005






1.
מעוז חברה לביטוח בע"מ
2.
אבנר איגוד ישראלי לביטוח נפגעי רכב בע"מ

בעניין

:

המבקשות

ע"י ב"כ עו"ד י' דביר ואח'





נגד



1.. אלי אלבז ז"ל
2.
שושנה אלבז


המשיבים

ע"י ב"כ עו"ד ע' חרל"פ ואח'


החלטה


1.
בקשה לעיכוב ביצוע חלקי של פסק הדין שניתן בתאריך 2.1.05 בתיק אז' 987/98, באופן שמתוך הסכום הכולל שנפסק לטובת המשיבים יעוכב תשלום הסך 947,056 ש"ח, וזאת לאחר שלטענת המבקשות שולם למשיבים בתאריך 9.2.05 סך 1,000,000 (מיליון) ₪.

2.
בבקשתן טוענות המבקשות כי טובים סיכויי הערעור שהגישו על פסק הדין, ועוד טוענות הן, שאם לא יעוכב חלקית ביצוע פסק הדין כמבוקש על ידן, ואם ישולם למשיבים מלוא סכום הכסף שנפסק לזכותם בפסק הדין, בלא נקיטת אמצעים להבטחת החזרתו, ולאחר מכן בית המשפט העליון ישנה את תוצאת פסק הדין, יווצר מצב אשר אינו ניתן לתיקון או להשבה.

3.
ב"כ המשיבים מתנגד לבקשה. ב"כ המשיבים מודה כי המבקשות שילמו למשיבים מחצית מסכום פסק הדין, אך מוסיף הוא וטוען, כי כאשר מדובר ב

פסק דין
המטיל חיוב כספי, לא ייטה בית המשפט לעכב את ביצוע פסק הדין. ב”כ המשיבים מוסיף וטוען, כי לדעתו קלושים סיכויי הערעור ועוד טוען הוא, כי למבקשות לא ייגרם נזק אם תשלמנה את הסכום המלא שנפסק לזכות המשיבים "במיוחד כאשר מדובר באישה אמינה מאין כמוה אשר תקיים את החלטת בית המשפט, אם תיאלץ להשיב חלק מן הסכום".

4.
לאחר ששקלתי את הבקשה הנני מחליט לדחותה.


מקובלת עלי טענת ב”כ המשיבים, כי כאשר מדובר בסעד כספי שנפסק לזכותו של בעל דין אין מעכבים את ביצוע פסק הדין, שכן בדרך כלל תשלום סכום כסף אינו יוצר מצב בלתי הפיך. חריג לכלל זה מתקיים כאשר בסיס לחשש, שמא המשיב בערעור לא יוכל להשיב את סכום הכסף שיקבל אם המערער יזכה בערעורו, אך חשש שכזה יש לבסס בראיות מתאימות.


ככל שהדברים אמורים בסיכויי המבקשות לזכות בערעור, אין אני מחזיק בדעתו של ב"כ המבקשות. ככל שהדברים אמורים בחשש שמא לא ניתן יהיה להשיב המצב לקדמותו אם המבקשות תזכינה בערעורן, כי אז טענות המבקשות הן טענות כלליות וחששן הוא חשש כללי, ואין בו כדי לבסס או להצדיק את עיכוב הביצוע החלקי המבוקש.


על כן, הנני סבור, כי אין בטענות המבקשות כדי להצדיק סטייה מן הכלל, לפיו בעל דין שזכה בדינו זכאי להינות מפרי זכייתו , והגשת הערעור אינה מעכבת את ביצוע פסק הדין.


5.
לפיכך הנני דוחה את הבקשה.


אין צו להוצאות.

ניתן היום, ג' ב אדר ב, תשס"ה (14 במרץ 2005) בהעדר הצדדים.
המזכירות
תשלח העתקים לב"כ הצדדים.
מותר להפצה מהיום.
יצחק כהן
- שופט







בשא בית משפט מחוזי 2641/05 מעוז חברה לביטוח בע"מ, אבנר איגוד ישראלי לביטוח נפגעי רכב בע"מ נ' . אלי אלבז ז"ל, שושנה אלבז (פורסם ב-ֽ 14/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים