Google

אהרון שרון - ורדה זיידה, האגודה למלחמה בסרטן בישראל, האפוטרופוס הכללי

פסקי דין על אהרון שרון | פסקי דין על ורדה זיידה | פסקי דין על האגודה למלחמה בסרטן בישראל | פסקי דין על האפוטרופוס הכללי |

7711/99 רעא     07/08/2000




רעא 7711/99 אהרון שרון נ' ורדה זיידה, האגודה למלחמה בסרטן בישראל, האפוטרופוס הכללי







ב
בית המשפט העליון בירושלים



רע"א 7711/99


בפני
: כבוד השופט א' ריבלין


המבקש: אהרון שרון


נגד


המשיבים: 1. ורדה זיידה
2. האגודה למלחמה בסרטן בישראל
3. האפוטרופוס הכללי



בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי
בחיפה מיום 3.10.99 בתיק עזבונות 1612/91
בש"א 4147/98, בש"א 5747/98, בש"א 4790/99
שניתנה על ידי כבוד השופט עודד גרשון


בשם המבקש: בעצמו

בשם המשיבות 1-2: עו"ד אריאל פלביאן



החלטה

1. ביום 20.3.88 ניתן על ידי בית הדין הרבני האזורי בחיפה, לבקשת המבקש, צו ירושה אחר המנוחה מרים שוורץ ז"ל (להלן: המנוחה), אחות המבקש. צו הירושה התייחס הן לעזבונה של המנוחה, והן לעזבון אמם של המבקש והמנוחה. בצו הירושה הוכר המבקש כיורשן הבלעדי של אמו ושל אחותו המנוחה.

לאחר מתן צו הירושה התברר כי המנוחה הפקידה בבית המשפט המחוזי בחיפה צוואה בכתב יד (להלן: הצוואה), שנכתבה ונחתמה על ידה. הצוואה מונה נהנים שונים, בכללם המשיבות, הגב' ורדה זיידה
והאגודה למלחמה בסרטן בישראל
(להלן: המשיבות). המבקש אינו זוכה על פי הצוואה.

ביום 1.8.91 הגישו המשיבות בקשה לקיום הצוואה. המבקש, מצידו, התנגד לבקשה.

2. בתום הדיון בבקשת המשיבות השתכנע בית משפט קמא כי הצוואה תקפה, והחליט, בפסק דינו, מיום 20.4.94, לאשר את תוקפה ולדחות את התנגדות המבקש. המבקש ערער על פסק הדין לבית המשפט העליון, אולם ערעורו נדחה. המבקש שב ופנה לבית המשפט העליון בבקשה לבטל את פסק הדין שניתן, בטענה שפסק הדין הושג בתרמית. אף בקשה זו נדחתה.

המשיבות מצדן, הגישו לבית המשפט המחוזי (כב' השופט ע' גרשון) בקשה למינוי מנהל עזבון. לאחר דיון בבקשה הוחלט על מינויו של עו"ד פלביאן כמנהל עזבון המנוחה.

3. הצדדים שבו ופנו לבית המשפט המחוזי בבקשות שונות, ביניהן בקשתו של מנהל העזבון להורות על העברת מחצית הזכויות בדירה (להלן: הדירה), הרשומה על שם המבקש, על שמה של המשיבה 1; בקשת מנהל העזבון להורות למבקש להשיב לעזבון את הכספים שנטל הימנו; ובקשת המבקש לבטל את מינויו של עו"ד פלביאן כמנהל העזבון.

בקשות אלה כולן, נדונו והוכרעו בהחלטת בית המשפט המחוזי מיום 3.10.99. בית המשפט דחה את הבקשה לבטל את מינויו של מנהל העזבון. בנסיבותיו המיוחדות של המקרה, כך נקבע, מינוי של מנהל עזבון מתבקש, ולא הועלה כל טעם כנגד מינויו של עו"ד פלביאן דווקא. אשר לשינוי המבוקש ברישום הבעלות בדירה, קבע בית משפט קמא, כי מאחר שהדירה נרשמה על שם המבקש, בהסתמך על צו הירושה, שניתן בבית הדין הרבני, ומאחר שצו הירושה הזה בטל, הרי שגם רישום הדירה על שם המבקש אינו יכול לעמוד. בית המשפט הסמיך את מנהל העזבון לנקוט בהליכים המשפטיים המתאימים, בבית המשפט המוסמך, כדי לגבות מן מהמשיב את המגיע לעזבון ממנו.

4. הבקשה למתן רשות ערעור מופנית כנגד החלטה זו. המבקש מלין על כך שבית המשפט הורה לרשם המקרקעין לבטל את רישום הדירה בשמו. רישום זה, כך טוען המבקש, נעשה בהסתמך על צו ירושה תקף שניתן על ידי בית הדין. כן יוצא הוא כנגד ההחלטה שלא לבטל את מינויו של עו"ד פלביאן כמנהל העזבון.

דין בקשת רשות הערעור להדחות.

טענותיו של המבקש, המופנות כנגד ביטול רישום הדירה במלואה על שמו, נסמכות על צו הירושה שנתן בית הדין הרבני. שאלת נפקותו של צו הירושה ושאלת תוקפה של הצוואה הוכרעו כאמור, בפסק דינו של בית המשפט המחוזי. ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי נדחה. כיוון שכך, רשאי היה בית המשפט המחוזי להגיע למסקנה אליה הגיע. המבקש אינו משלים, ככל הנראה, עם תוצאה זו, אולם אין הוא יכול להצביע על טעם שיש בו כדי להצדיק להתערב בה.

אשר לטענותיו של המבקש כנגד מינויו של עו"ד פלביאן למנהל העזבון - אלה נבחנו על ידי בית המשפט המחוזי ולא נמצאה כל עילה להעביר את עו"ד פלביאן מתפקידו. גם בקביעה זו אין עילה להתערב.

התוצאה היא כי הבקשה נדחית. המבקש ישא בהוצאות המשיבות בסך 3,000 ש"ח כל אחת.

ניתנה היום, ו' באב תש"ס (7.8.2000).

ש ו פ ט
העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99077110.
w05
/אמ







רעא בית המשפט העליון 7711/99 אהרון שרון נ' ורדה זיידה, האגודה למלחמה בסרטן בישראל, האפוטרופוס הכללי (פורסם ב-ֽ 07/08/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים