Google

יהודה מלאך - יואל נעים

פסקי דין על יהודה מלאך | פסקי דין על יואל נעים

1205/04 עב     16/05/2004




עב 1205/04 יהודה מלאך נ' יואל נעים




בעניין:
5



בתי הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע
עב 001205/04

בפני
:
כב' השופטת יהודית גלטנר-הופמן

סגנית שופט ראשי
נציג ציבור: זבונט אברהם


16/05/2004





בעניין

:
יהודה מלאך
, עו"ד




התובע



נגד



יואל נעים
, עו"ד






הנתבע



פסק דין


1.
מדובר בתביעה לתשלום הפרשי שכר, תשלום הפרשות ל"מבטחים", פדיון חופשה, החזרי הוצאות קופה קטנה, החזרי הוצאות נסיעה והשבת סכומים שנוכו שלא כדין, בשיעור כולל של 5,580 ₪ לרבות פצויי הלנת שכר.

2.
התובע, עו"ד במקצועו, עבד במשרדו של הנתבע מיום 13.9.01 בשכר חודשי מוסכם בשיעור של 5,000 ₪ נטו. התובע סיים עבודתו ב-14.2.02 על פי בקשתו. במסגרת תנאי עבודתו סוכם בין הצדדים, כי בנוסף לשכר יפריש הנתבע בגין התובע הפרשות לקופת גמל "מבטחים" וישלם לו הוצאות נסיעה. כמו כן שילם הנתבע בגין התובע דמי חבר בלשכת עורכי הדין ובטוח אחריות מקצועית למשך שנה. התובע היה בשירות מילואים מיום 28.10.01 עד 21.11.01.


בתביעתו, בתצהירו ובסיכום טענותיו תובע התובע הפרשי שכר בגין חודש פברואר 2002 בשיעור 2,500 ₪; תשלום הפרשות לקופת גמל מבטחים בשיעור כולל של 19.8% לחודשים 02/ 2-1 בשיעור 1,946 ₪; החזר הוצאות בגין מסגור תמונות ורשיון עריכת דין ששלם הנתבע לתובע במהלך עבודתו, אך קזז התמורה לאחר שעזב עבודתו. התובע טוען כי מדובר בקיזוז שלא כדין.
החזרי הוצאות נסיעה חושבו לפי המחירון "חשב" בגין 2 נסיעות לדיונים מחוץ לבאר שבע ובסך 1,386 ₪.


הנתבע קזז משכרו האחרון של התובע סך 2,095 ₪ בגין תשלום פוליסת אחריות מקצועית ודמי חבר באופן יחסי לתקופת עבודתו. בשים לב לתקופת עבודתו. התובע טוען, כי מדובר בקזוז שלא כדין ובמעשה פסול שכן הנתבע נהנה מהתשלומים הנ"ל כהוצאה מוכרת, הנתבע לא הציג חשבונית לקיזוז הסכום הנ"ל ולפיכך לא דווח למס הכנסה על הקיזוז וזכה לרווחים על חשבון התובע.


בעת שרותו של התובע במילואים קיבל שכר מאת הנתבע בשיעור גבוה מסכום התגמול שקיבל הנתבע מאת המוסד לביטוח לאומי ולפיכך הנתבע קיזז משכרו של התובע את ההפרש בין השכר ששילם לתובע לאותה תקופה לבין שיעור התגמול שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי. התובע תובע הפרשי גמול בסך 1,091 ₪ ולחילופין 1,321 ₪. התובע תומך טענתו זו בסעיף 276 (א)(2) לחוק הביטוח הלאומי ואף מפנה לחוות דעת שקיבל מאת משרד המשפטים (נספח טו-2 לתצהירו). כן תובע פיצויי הלנת שכר.

3.
הנתבע מכחיש טענות התובע. אינו חולק על השכר המוסכם לרבות שיעור הפרשות לקופת גמל "מבטחים" אך מציין, כי לא סוכם מלכתחילה שהנתבע ישא גם בחלקו של התובע לקופת הגמל למרות שעשה כן. לטענתו, התובע קיבל מלוא שכרו, דמי חופשה, החזר הוצאות נסיעה והפרשות לקופת גמל בגין כל תקופת עבודתו. באשר לקיזוזים שנטען כי אינם כדין הבהיר הנתבע, כי נשא בתשלום מסגור התמונות אולם התובע לקח עמו את כל התמונות לרבות את רשיון עריכת הדין שמסגר על חשבונו של הנתבע ולפיכך קיזז הסכומים משכרו האחרון.

קיזוז הפרשי תגמולי מילואים נעשה על פי דין ולפי האמור בדף ההסבר שצורף לתביעת הנתבע שהגיש למוסד לביטוח לאומי להחזרת תגמולי מילואים בו צויין מפורשות, כי הנתבע רשאי לנכות מן הגמול ששילם לעובד במקרה וההחזר מן המל"ל נמוך יותר מהמשכורת ששולמה לתובע. הנתבע טען, כי פנה גם לרו"ח מטעמו טרם בצע הקיזוז. לטענתו, שעור התגמולים היה נמוך יותר. שכן, נעשה על פי שכר ממוצע של 3 חודשים אחרונים ואם אכן התובע עבד קודם לתחילת עבודתו בנתבע בשכר נמוך יותר אין לו להלין על הנתבע.


הקיזוזים בגין דמי חברות בלשכה ובגין פוליסת אחריות מקצועית נעשו באופן יחסי לתקופת עבודתו אצל הנתבע.

לאחר שהתובע
עזב עבודתו דרש מאת הנתבע סכומים נוספים. הנתבע שילם לתובע סך 500 ₪ על מנת למנוע התדינויות וכן הפריש גם למבטחים סך 589 ₪ עבור חודש 9/01 כפי שדרש התובע אולם למרות האמור לעיל תבע התובע סכומים נוספים כפי שפורט בתביעתו.

התובע קיבל מלוא דמי החופשה במהלך עבודתו ולא זכאי להחזר הוצאות נסיעה נוספות. \

4.
הצדדים נתנו הסמכמתם, כי בית הדין יפסוק לפשרה לפי סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט.

5.
לאחר עיון בכתבי טענות הצדדים, לרבות טענותיהם בפני
נו וסיכום הטענות בכתב, ספק אם התובע השכיל להוכיח טענתו, כי זכאי להפרשים בגין תגמול מילואים. גם המכתב שצירף התובע ממשרד המשפטים (מיום 25/9/03) אינו תומך בגירסתו אלא מדגיש כי מדובר בטיעון בעייתי המצריך שיקול נוסף. אין ספק, כי הנתבע היה רשאי לקזז את דמי האגרה ששילם בגין התובע לרבות תשלום לפוליסת אחריות מקצועית באופן יחסי לתקופת עבודתו.
התובע זכאי לתשלום הפרשות לקופת גמל בגין כל תקופת עבודתו גם בעת היותו בשירות מילואים.

במכלול הנסיבות שפורטו לעיל, ובשים לב לכל עילות התביעה, הננו מחיבים את הנתבעת לשלם לתובע לחיסול סופי ומוחלט של כל תביעותיו בגין כל תקופת עבודתו סך של 1,500 ₪ תוך 15 יום שאם לא כן ישא הפרשי הצמדה וריבית חוקית ממועד פסק הדין עד לתשלום המלא בפועל.



6.
כל צד ישא בהוצאותיו.

7.
המזכירות תמציא פסק הדין לצדדים בדואר רשום עם אישור מסירה.





ניתן היום כ"ה באייר, תשס"ד (16 במאי 2004) בהעדר הצדדים.




___________________
_____________________
י. גלטנר-הופמן - שופטת


נציג ציבור –
זבונט אברהם

ס. שופט ראשי


001205/04עב 734 ויקי גוטפלייש







עב בית דין אזורי לעבודה 1205/04 יהודה מלאך נ' יואל נעים (פורסם ב-ֽ 16/05/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים