Google

שירי הייסר, בן גור להב, אפרת קרוליצקי ואח' - בנק המזרחי טפחות בע"מ, בנק לאומי לישראל בע"מ, כונס הנכסים הרשמי ואח'

פסקי דין על שירי הייסר | פסקי דין על בן גור להב | פסקי דין על אפרת קרוליצקי ואח' | פסקי דין על בנק המזרחי טפחות | פסקי דין על בנק לאומי לישראל | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי ואח' |

8309/07 בשא     11/08/2008




בשא 8309/07 שירי הייסר, בן גור להב, אפרת קרוליצקי ואח' נ' בנק המזרחי טפחות בע"מ, בנק לאומי לישראל בע"מ, כונס הנכסים הרשמי ואח'




בעניין:

בתי המשפט


בבית המשפט המחוזי בירושלים
בש"א 8309/07
בש"א 2448/08
בש"א 3493/08
פש"ר 4202/07
לפני:
כבוד השופט יעקב צבן


11/08/2008




בעניין:
1. שירי הייסר
2. בן גור להב
3. אפרת קרוליצקי
4. צ'יקו קרוליצקי
4. ניקולאי יוסיפוב
5. ויקטוריה יוסיפוב
6. עדי מזרחי
8. איתי מוריס שוקרון
ע"י עו"ד ברנשטיין

9. דורה פט
10. תדהר דגן
ע"י עו"ד מנחם קליין










המבקשים




ובעניין:
בנק המזרחי טפחות בע"מ

מזרחי טפחות




ובעניין:
בנק לאומי לישראל בע"מ
לאומי



ובעניין:
עו"ד פז רימר
פז רימר



ובעניין:
עו"ד יצחק מולכו
המנהל המיוחד



ובעניין:
כונס הנכסים הרשמי
הכנ"ר

החלטה


בקשה של שישה רוכשי דירות בפרויקט "גרין טאוארס" בנתניה.

1.
חברת חפציבה שיכון ופיתוח בע"מ בנתה בעיר נתניה פרויקט המכונה "גרין טאוארס". בפרויקט זה מכרה חפציבה לחברת ב.ו.י. אחזקות בע"מ 6 דירות. חברת ב.ו.י. מכרה דירות אלה למבקשים, הם ששת הרוכשים הנ"ל.
למותר לציין, כי חברת ב.ו.י. נוסדה בשנת 2005 ובועז יונה החזיק במניותיה והיה הדירקטור היחיד שלה.
בנק לאומי למשכנתאות העמיד הלוואות לטובת חברת ב.ו.י. לשם רכישת הדירות.
הבנק המלווה של הפרויקט כולו הוא בנק מזרחי טפחות, אשר הוציא בזמנו ערבויות חוק מכר לרוכשת – חברת ב.ו.י.

2.
בשל אופי העסקה, חפציבה – ב.ו.י. – רוכשים, ביצעו הרוכשים תשלומים על חשבון הדירה לגורמים שונים, באופנים שונים, כמפורט בבקשה. חלק מהכספים ניתנו לחברת ב.ו.י., חלקם הופקדו בנאמנות, חלקם בחשבון משכנתא של ב.ו.י. ועוד.

3.
לאחר קריסת אשכול חברות חפציבה בחודש אוגוסט 2007, מונה מנהל מיוחד ובמהלך החודשים הבאים התנהל משא ומתן גם בכל הקשור לפרויקט "גרין טאוארס". לפני מספר חודשים הושג הסדר כולל שתכליתו העיקרית לאפשר לרוכשי הדירות קבלת דירותיהם ובלבד שישלמו תשלומים נוספים, כל רוכש על-פי "המקטע" אליו הוא משתייך. הרוכשים שלפנינו אינם רוכשים ישירות מחפציבה, אולם נוכח מורכבות המצב אליו נקלעו, יש להתייחס אליהם כאל רוכשים מקבוצת חפציבה.

4.
לפניי בקשות למתן הוראות לפיהן ייאסר על המשיבים לעשות דיספוזיציות בדירות וכן לאשר למבקשים לשלם את התשלומים החוזיים שטרם שילמו, בכפוף לטענות קיזוז וכן לבצע רישום זכויות על שמם.

5.
בבית המשפט התקיימו מספר דיונים במהלכם נעשו ניסיונות להגיע להבנות והסדרים בין הצדדים, על-מנת להבטיח כי הרוכשים יקבלו דירות כנגד תוספת תשלום מסוימת. הצדדים הודיעו כי הייתה התקדמות רבה במגעים ביניהם, אולם לפני מספר ימים הסתבר כי על הרוכשים לעמוד גם בתשלום הפרשי הצמדה שמקורו בחוזה עצמו. התוצאה הינה כי הפרשי ההצמדה והתשלומים הנוספים הנדרשים מהרוכשים כדי להיות חלק מההסדר, הם כדלקמן:
משפחת בן גור-הייסר: 86,666 ₪ מתוכם הפרשי הצמדה – 44,794 ₪.
משפחת קרוליצקי: 83,792 ₪ מתוכם הפרשי הצמדה – 21,826 ₪.
משפחת יוסיפוב: 78,494 ₪ מתוכם הפרשי הצמדה – 35,788 ₪.
משפחת שרקון: 114,418 ₪ מתוכם הפרשי הצמדה – 47,712 ₪.
משפחת פט: 105,873 ₪ מתוכם הפרשי הצמדה – 43,854 ₪.
משפחת תדהר דגן: כ-101,300 ₪ מתוכם הפרשי הצמדה – 50,281 ₪.

6.
הרוכשים כולם מעוניינים בדירות ובקשתם המעשית הינה צמצמום התשלומים הנוספים, הנדרשים מהם כדי להצטרף להסדר.
לציין, הקבלן המבצע, חברת דניה סיבוס, מבצעת בימים אלה ממש עבודות בפרויקט העומד לפני גמר.

7.
שמעתי היום את טענות ב"כ הרוכשים ואת דאגתם וכאבם של הרוכשים עצמם הרואים את הדירה ממול, עיניהם כלות והם מתקשים בתשלומים הנוספים הנדרשים מהם, שהרי רובם ככולם זוגות צעירים, רגילים וטובים שעשו מאמץ גדול כדי לרכוש דירה במיטב כספם ועתה הם נדרשים לתשלומים נוספים ומכבידים המצטברים על הנזקים שנגרמו בשל קריסת חברות חפציבה והעיכוב בבנייה.
פרשת חפציבה כולה מסובכת ומורכבת ובמקרה זה יש גורם נוסף, מעין גורם זר מתערב, חברת ב.ו.י. שנשלטה למעשה על-ידי חפציבה ובעליה. החשיפה של ששת הרוכשים לסיכונים מסוימים היא משמעותית, כי הם נושים של חברת ב.ו.י. אשר את תוחלתה קשה לאמוד בשלב זה. העוגן היציב כיום העומד לפני הרוכשים, ואשר ניתן לאחוז בו הוא ההסדר בין המנהל המיוחד, כונס הנכסים ובנק המזרחי. מי שיאחוז בעוגן זה, גם אם יאלץ להוסיף תשלומים משמעותיים, סיכוייו להגיע לחוף מבטחים הם סיכויים טובים וברורים. מנגד יכולים הרוכשים ליטול את כספם ולסגת, אולם הם אינם מעוניינים בכך. האפשרות הפחות טובה הינה התמודדות עם חברת ב.ו.י., הכרוכה בחוסר וודאות, הן כספית והן באשר ללוח הזמנים. הצטרפות להסדר פירושה תשלומים נוספים שהם כאמור לא פשוטים, קשים ומכבידים, אולם זה הרע במיעוטו. הפרשי ההצמדה נדרשים על-פי החוזים ואין מנוס מכך. התשלומים הנוספים קשורים למנהל המיוחד הם חלק מבסיס ההסדר הכולל, הסדר לפרויקט זה כמו הסדרים בפרויקטים אחרים המבוססים על עקרונות שאין לכרסם בהם מחשש שכרסום ועוד כרסום יגרמו לקריסת ההסדרים.
לפיכך, עם כל הקושי וההבנה למצבם ולקשייהם של הרוכשים שלפנינו, אין מנוס מלקבוע כי התשלומים הנדרשים הם מחויבי המציאות. לציין, כי המנהל המיוחד, מתוך התחשבות מיוחדת, הפחית את דרישותיו מ-5% ל-3%.
לאור האמור, מתבקשים הרוכשים להודיע לכונס הנכסים ולמנהל המיוחד לא יאוחר מיום 25.8.2008 על נכונותם המלאה להצטרף להסדר ולשאת בתשלומים הנדרשים. יש לצפות כי הבנק או הבנקים המעורבים בפרשה יגלו גמישות מרבית ולפי בקשה יאפשרו למי מהרוכשים שיבקש זאת, לקבל הלוואה בתנאים נוחים והוגנים. רוכש שלא יעשה כן, יהיה רשאי לפעול בכל הדרכים החוקיות, לרבות מימוש זכויותיו הכספיות.
כונס הנכסים והמנהל המיוחד יכלכלו את צעדיהם בהתאם למצטרפים, יגיעו להסדרים ככל שנדרש עם גורמים נוספים לרבות בנק לאומי למשכנתאות, וכל הסדר יוגש לאישור בית המשפט.
המנהל המיוחד ידווח לבית המשפט עד ליום 29.8.2008 ולפי הצורך ייקבע דיון, מוקדם ככל האפשר, לבירור מחלוקות, ככל שתיוותרנה.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, י' באב התשס"ח (11 באוגוסט 2008), בהעדר הצדדים.

יעקב צבן
, שופט








בשא בית משפט מחוזי 8309/07 שירי הייסר, בן גור להב, אפרת קרוליצקי ואח' נ' בנק המזרחי טפחות בע"מ, בנק לאומי לישראל בע"מ, כונס הנכסים הרשמי ואח' (פורסם ב-ֽ 11/08/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים