Google

אמיר דלית, אמרי גמליאל שחר, אמיר יהודה ואח' - נהיר דניאל

פסקי דין על אמיר דלית | פסקי דין על אמרי גמליאל שחר | פסקי דין על אמיר יהודה ואח' | פסקי דין על נהיר דניאל

1147/08 בשא     05/08/2008




בשא 1147/08 אמיר דלית, אמרי גמליאל שחר, אמיר יהודה ואח' נ' נהיר דניאל




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט השלום אשדוד
בשא001147/08


בפני
:
כב' הרשם יניב בוקר
תאריך:

05/08/2008





בעניין
:
1. אמיר דלית


2. אמרי גמליאל שחר
3. אמיר יהודה
4. עמר דוד
המבקשים


ע"י ב"כ עו"ד
א. בלק


נ
ג
ד


נהיר דניאל

המשיב






החלטה

בפני
בקשתו של המשיב, מר נהיר דניאל
, כי יותר לו לתקן את הפגם בבקשה לביצוע השטר אשר הגיש לביצוע בלשכת ההוצאה לפועל באשדוד, במסגרת תיק הוצל"פ מס'
25-01401-08-7
, ובגינו הוגשה ההתנגדות בתיק זה ע"י המבקשים.

טוען המשיב בבקשתו (אשר הוגשה ללא תצהיר) כי בסע' ו' לבקשה לביצוע נרשם שמה של המבקשת מס' 1 בלבד וזאת עקב העדר שדות שיאפשרו את הקלדת שמות כל ארבעת המבקשים.

אולם, טוען המשיב, ממילא בסע' ב' לבקשה לביצוע, נרשמו באופן ברור, תוך הבחנה בין ערב לחייב, פרטיהם של כל המבקשים וניתן אף ללמוד מן השטר עצמו, על פרטיהם של כל המבקשים, כולל ההבחנה בין הערבים לשטר ובין החייבים על פי השטר.

בתגובה טוען ב"כ המבקשים כי אין לרשם בית המשפט סמכות לתקן הליכים לפי חוק ההוצאה לפועל וכי הבקשה לביצוע הופכת לכתב תביעה בסדר דין מקוצר, מרגע העברת ההתנגדות לבית המשפט המוסמך לדון בה, ולפיכך, היה על המשיב להגיש בקשה לתיקון כתב תביעתו, בהתאם לתקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד – 1984 ולצרף לבקשה זו תצהיר התומך בנטען בה.

ב"כ המבקשים טוען, בהסתמך על ע"א 146/85 גמליאל נ' מנורה, כי לא הובהר האם העילה כנגד המבקשים היא מכוח ערבות או מכוח הסבה ולפיכך יש למחוק את התביעה כנגד המבקשים 2-4 על הסף ולא להתיר את התיקון.

לחילופין, בתגובתו מיום 9/7/2008, טען ב"כ המבקשים, אם יש להתיר את התיקון הרי שיש לעשות כן בכפוף להוצאות וכן להתיר למבקשים לתקן את בקשתם למתן רשות להתגונן לאור התיקון האמור של כתב התביעה.

לאחר שעיינתי בבקשה לביצוע, בבקשות הצדדים ובתגובותיהם, הגעתי למסקנה כי על מנת להכריע בשאלות שבאמת שנויות במחלוקת בין הצדדים, יש לאפשר את תיקונה של הבקשה לביצוע, קרי – של כתב התביעה.

ההלכה בעניין זה היא כי: "כאשר הבקשה לתיקון אינה חורגת מהעילה המקורית, היסודית, גישת בית המשפט לבקשת התיקון היא ליברלית. חובתו של בית המשפט היא לאפשר ואף ליזום תיקון כתב תביעה כדי לברר מהן באמת השאלות השנויות במחלוקת (תקנה 92 ו- 524).". (ספרו של א' גורן, סוגיות בסדר דין אזרחי, מהדורה תשיעית, עמ' 150-151).

בענייננו, ניתן היה ללמוד הן מהשטר עצמו והן מסע' ב' לבקשה לביצוע השטר מבקשים 1-2 נתבעים כעושי השטר, בחתימתם ואילו מבקשים 3-4 נתבעים כערבים לשטר.

לפיכך, הריני מתיר את תיקונו של כתב התביעה כך שייראה כאילו נכתב בסע' ו' בו: "... בחתימת אמיר דלית
ואמיר גמליאל-שחר ובערבות אמיר יהודה ודוד עמר".

לאור תיקונו של כתב התביעה אני מתיר לב"כ המבקשים לתקן את ההתנגדות לביצוע השטר וכן התצהירים התומכים בה, ככל שייראה צורך בכך, וזאת בתוך 20 יום מהיום.

אני מורה כי על המשיב לשלם למבקשים את הוצאות הדיון בבקשה זו ושכ"ט עו"ד בסך 750 ₪ בתוספת מע"מ, בתוך 30 יום מתום הדיון בבקשת הרשות להתגונן ו/או מיום מתן

פסק דין
בתביעה, לפי המאוחר.

ניתנה היום ד' באב, תשס"ח (5 באוגוסט 2008) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.



יניב בוקר
- רשם








בשא בית משפט שלום 1147/08 אמיר דלית, אמרי גמליאל שחר, אמיר יהודה ואח' נ' נהיר דניאל (פורסם ב-ֽ 05/08/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים