Google

יחיאל עמית יבוא ושרות למוצרי חשמל בע"מ, י.ר. עמית (1993) בע"מ, יחיאל עמית ואח' - בנק לאומי לישראל בע"מ

פסקי דין על יחיאל עמית יבוא ושרות למוצרי חשמל | פסקי דין על י.ר. עמית (1993) | פסקי דין על יחיאל עמית ואח' | פסקי דין על בנק לאומי לישראל בע"מ

3378/04 בשא     13/02/2005




בשא 3378/04 יחיאל עמית יבוא ושרות למוצרי חשמל בע"מ, י.ר. עמית (1993) בע"מ, יחיאל עמית ואח' נ' בנק לאומי לישראל בע"מ




בעניין:

5



בתי המשפט



בית משפט השלום חיפה
בשא003378/04

בתיק עיקרי: א
005927/03

בפני
:
כב' הרשמת ש. פומרנץ
תאריך:
13/02/2005



בעניין
:
1. יחיאל עמית יבוא ושרות למוצרי חשמל בע"מ

2. י.ר. עמית (1993) בע"מ

3. יחיאל עמית
4. רות עמית


ע"י ב"כ עוה"ד
קלינגהופר


מבקשים


- נ ג ד -


בנק לאומי לישראל בע"מ



ע"י ב"כ עוה"ד


טימור

משיב


החלטה

הבנק - התובע הגיש תביעה בסדר דין מקוצר נגד החברות - הנתבעות 1,2 בגין יתרת - חוב בלתי - נפרעת בחשבונותיהן, ונגד הנתבעים 3,4 בגין ערבותם המתמדת ללא הגבלה בסכום להבטחת תשלום כל הסכומים המגיעים לתובע מן החברות הנ"ל.

לכתב - התביעה צורפו תנאי החשבונות, דפי החשבון המראים את יתרות - החוב, העתקים צילומיים מכתבי - הערבות, העתקים צילומיים מתדפיס רשם החברות של החברות - הנתבעות, וכן העתקים צילומיים ממכתבי התובע שנשלחו לנתבעים בדרישה לפרעון חובם.

הנתבעים הגישו בקשת רשות להתגונן הנתמכת בתצהירו של הנתבע 3 בשמו ובשם יתר הנתבעים. המבקש טוען כי טרם קיבל את כל מסמכי הבנק המבוקשים על ידו. בנוסף לכך קובל המבקש על כך שהתובע נקט במקביל בהליכי מימוש משכון על נכס בבעלות הנתבעים 3,4, אשר שועבד לטובת הבנק להבטחת סכום התביעה.

ביום 25.1.04 פינה הבנק את הנתבעים 3,4 מן הנכס והעמיד אותו להליכי מכירה בהוצאה לפועל.

המצהיר טוען כי לאור הליכי המימוש, ונוכח שוויו של הנכס העולה על סכום התביעה, (הערכת שמאי צורפה לבקשה), אין מקום להמשיך בתביעה.

ב"כ המשיב טוען בסיכומיו כי למבקשים הומצאו כל המסמכים שנתבקשו על ידם ככל שאותרו (דפי חשבון), וכי לא אותרו מסמכים כלשהם בדבר שיעורי הריבית (לרבות תוספת הסיכון), ובדבר מסגרות האשראי מלבד תנאי תנאי ניהול החשבון, שצורפו לכתב - התביעה. (מכתב ב"כ הבנק למבקש 3 מיום 10.6.03 צורף לסיכומי ב"כ המשיב).

ב"כ המשיב ממשיך ומציין כי מסמכי הבנק הומצאו למבקשים חרף העובדה שהם לא שילמו לבנק עמלה כלשהי, בניגוד להחלטות בית - המשפט לענין זה.

טענתם העיקרית של המבקשים היא כי הבנק נוקט במקביל להגשת התביעה בה עסקינן, גם בהליך למימוש משכון על נכס בבעלות המבקשים.

מקובלת עלי עמדת ב"כ המשיב כי אין בקיומו של משכון כדי לגרוע מזכותו של המשיב להגיש תביעה כספית במקביל, ובלבד שלא יגבה המשיב סכום כלשהו מעבר לסכום החוב.

ב"כ המשיב טוען כי בפועל לא התקבלו הצעות כלשהן לרכישת החנות, "ובכל מקרה ברור שכל סכום שייגבה ממימוש החנות יופחת מסכום החוב".

סעיף 23 לחוק המשכון קובע כי "אין במתן המשכון כדי לגרוע מזכותו של הנושה לגבות את החיוב שלא על ידי מימושו, ואין במימוש המשכון כדי לגרוע מזכותו לגבות את יתרת החיוב שלא סולקה במימוש".

המבקשים לא העלו טענת הגנה כלשהי כנגד התביעה ונמנעו מהגשת גירסה חשבונאית נוגדת לרישומי המשיב הנתמכים במסמכים, והנחשבים נכונים לכאורה, כל עוד לא נסתרו.

כאמור, מסמכי המשיב הומצאו לב"כ המבקשים, גם בלי שפירטו מהן טענות ההגנה שבפיהם, ואשר לצורך העלאתן, הם זקוקים למסמכי הבנק.

כשלושה חודשים לאחר הגשת סיכומי ב"כ המשיב, הגישו המבקשים חוות - דעת חשבונאית מטעמם המתיימרת להצביע על פעולות רשלניות של הבנק, גרימת הפסדים, ומחדלים בניהול חשבונות המבקשים, אשר הסבו להם נזקים, כמפורט בחוות דעת המומחה.

צודק ב"כ המשיב כי לא ניתן להתחשב בחוות - דעת זו ובמסקנותיה, במיוחד לאור העובדה שבתצהירו של המבקש 3 לא הוזכרו טענות הגנה כלשהן מלבד הכחשת סכום התביעה, ונקיטת הליכי מימוש משכון במקביל להגשת התביעה.

ב"כ המשיב מציין כי המומחה מבטל חיובים בדמי ניהול חשבון, בעמלות ובעמלות הקצאת אשראי, וכן מבטל הפקדות לקופות גמל ומחשב הפסדים מהשקעות בניירות ערך.

חוות - הדעת אינה יכולה להשלים את החסר בתצהיר המבקשים, והיא חייבת להתבסס על גירסה מפורטת של המצהיר, המכיר את העובדות הצריכות לענין מידיעתו האישית.

לא די בהפנייה סתמית לחוות - הדעת (גם הפנייה כגון זו - חסרה), שכן המומחה אינו יכול לדעת מה הוסכם בין הצדדים, וחוות - דעתו אינה יכולה לבוא במקום תצהיר עובדתי מפורט של הנוגע בדבר עצמו.

הבקשה נדחית.

התובע זכאי ליטול פס"ד עפ"י העתירה שבכתב - התביעה.

אין צו להוצאות.

המזכירות תמציא העתק החלטה זו לב"כ הצדדים.

ניתנה היום ד' ב אדר א, תשס"ה (13 בפברואר 2005) בהעדר הצדדים.
_________________

ש. פומרנץ
, רשמת
הקלדנית: שושי שוורץ













בשא בית משפט שלום 3378/04 יחיאל עמית יבוא ושרות למוצרי חשמל בע"מ, י.ר. עמית (1993) בע"מ, יחיאל עמית ואח' נ' בנק לאומי לישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 13/02/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים