Google

חרזי צמרת, חרזי ירון - שאולי ישראל, הלוי יצחק, יעקובי אביחי ואח'

פסקי דין על חרזי צמרת | פסקי דין על חרזי ירון | פסקי דין על שאולי ישראל | פסקי דין על הלוי יצחק | פסקי דין על יעקובי אביחי ואח' |

1124/04 א     17/04/2005




א 1124/04 חרזי צמרת, חרזי ירון נ' שאולי ישראל, הלוי יצחק, יעקובי אביחי ואח'




בעניין:
1



בתי המשפט


בבית משפט השלום
בבית-שמש

א
001124/04


בפני
:
כב' השופט אלכסנדר רון
תאריך:
17/04/2005







1 . חרזי צמרת
2 . חרזי ירון

בעניין
:


על ידי ב"כ עוה"ד
ש. אבני
התובעים



נ
ג
ד




1 . שאולי ישראל
על ידי ב"כ עוה"ד אשכנזי


2 . הלוי יצחק

3 . יעקובי אביחי



על ידי ב"כ עוה"ד
ש. פדידה
הנתבעים

נגד






1. גל אריה
על ידי ב"כ עוה"ד א. גרוסבוים

2. לבינסון ויקטור
על ידי ב"כ עוה"ד ח. ג'נאיים

3. מוחמד דבבסה
- נמחק

4. קידוחי האלה בע"מ
5. זוזות אורי מרדכי


על ידי ב"כ עוה"ד
ש. שי
צדדים שלישיים

החלטה


1.
החלטה הניתנת בהמשך להחלטת בית המשפט מיום 13.2.2005.

2.
כמפורט באותה החלטה, הורה בית המשפט לשולחת ההודעה לצד שלישי למסור לבית המשפט ולצדדים בתוך 20 יום את ממצאיה בכל הקשור לצד שלישי מס' 3 (מוחמד דבבסה). זאת, על רקע דברי הנוכחים בדיון, כי הלך הנ"ל לעולמו. חלפה תקופה שארכה למעלה מכפול מפרק הזמן שניתן לשולחת ההודעה לצד שלישי ליתן לבית המשפט הודעה מתאימה, ועד היום אין בפני
בית המשפט דבר וחצי דבר לעניין גורלו של מוחמד דבבסה. נוכח זאת, מורה אני בזה על מחיקתו מן ההודעה לצד שלישי.

3.
עוד נקבע בהחלטה, כי בתוך 14 יום יודיעו ב"כ הצדדים לבית המשפט האם הסכימו על זהותו של מומחה שיתן את חוות דעתו בשאלות שעל הפרק. גם הודעה כאמור לא הוגשה, ונוכח זאת ימנה עתה בית המשפט מומחה מטעמו. המומחה יבצע בדיקה יסודית הן של כל הקשור בתכנון הבניה והפיקוח עליה, תוך התייחסות לחלקו של כל צד בעניין, והן של אופני ביצועה. בית המשפט מצפה מהמומחה למסקנות בשאלה האם מקור הכשל תכנוני אם ביצועי, ומי האחראי. אין מניעה על מי מבין הצדדים להגיש למומחה כל חומר שבידו, ומוסמך המומחה לבקש לעיין בכל חומר שבידי מי מבין הנוגעים בדבר.

4.
אשר לשאלת הוצאותיו של המומחה [ראה סעיף 3 להחלטתי הנ"ל].

א.
במחצית מהוצאות המומחה ישאו, בשלב זה, התובעים, ובמחצית האחרת יחלקו כל יתר הנתבעים והצדדים השלישיים בחלקים שווים. להלן טעמיי.

ב.
להחלטתי להטיל על התובעים את מחצית ההוצאות, מספר טעמים. האחד, ואין זה העיקר, כי בבסיסו של דבר מוטל נטל ההוכחה על התובעים. עוד אוסיף כי, לתובעים, הם מזמיני העבודה מבעלי המלאכה השונים, אחריות לא מבוטלת לתסבוכת שהתהוותה לכאורה בתיק זה, לפחות בכל הקשור לחלוקת האחריות בין המעורבים; ומעבר לכך, בהימחקו של המבצע דבבסה, יש חשש ממשי שהגורם העיקרי האחראי לכשל לא יתן כלל את הדין. ספק בעיניי אם במצב דברים מסוג זה ראוי להטיל על הנתבעים השונים לממן את חוות הדעת שתעסוק לא במעט בכשל שיתכן ומקורו בצד שנפטר וממילא איננו עוד בעל דין.

ג.
אשר להחלטתי להטיל על כל יתר הצדדים את עלות מחציתה השניה של חוות הדעת. תחילה אדגיש, שאין לבית המשפט, בשלב זה, תמונה ברורה לחלוטין בשאלה מה היה תפקידו של כל אחד מהנתבעים והצדדים השלישיים בפרשה. זאת, בשל כך שגם לגבי פרטי התפקידים שמילא כל אחד מהצדדים נטושות ביניהם מחלוקות רבות, ומאחר ובשלב זה טרם נשמעו ראיות, אין בית המשפט עומד בשלב זה על קרקע יציבה שעה שמתבקש הוא להכריע, ולו גם לצורך שאלת החיוב בהוצאות, איזה תפקיד מילא כל אחד מהנ"ל, וממילא איזה חלק של ההוצאות, ראוי בשלב זה להטיל עליו. ער אני לטענות כל אחד מבין הצדדים שאין לו חלק באחריות, וחבריו, או מי מביניהם - הם האחראים (למעשה, כך סבור כל אחד ואחד מבין הנ"ל; לתובעים, כמזמיני העבודה, אחריות ביצירת תסבוכת זו, ולטעם זה חלק, כאמור, בהחלטת בית המשפט להטיל עליהם בשלב זה את מחצית ההוצאות). מכל מקום, כל אחד מהנתבעים או הצדדים השלישיים נטל חלק, ולו גם מסויים, בפרוייקט בנייה שסופו לא היה מן המשופרים. בכל מקרה, חלקו בהוצאות של כל אחד מהנ"ל - בשים לב לכמות המעורבים - מצומצם. מטעמי בהירות קובע אני בזה, שכל אחד מהצדדים דלקמן ישא ב- 1/12 מהוצאות המומחה: הנתבעים 1, 2 ו- 3, הצדדים השלישיים 1 ו- 2, ולבסוף הצדדים השלישיים 4 ו- 5 שלעניין ההוצאות נכון אני לראותם כנתבע אחד.

5.
כמומחה מטעם בית המשפט ממנה אני בזה את אבשלום סדן מרח' הדרור 68 מבשרת ציון (5330107-02, פקס': 5330977-02). בשים לב לטיב הנזקים, אין להוציא מכלל אפשרות שיבקש המומחה לפנות למומחה לביסוס קרקע. תקוה אני שניתן יהא להימנע מכך ולחסוך בכספם של הצדדים. ואולם, אם יסבור המומחה שנחוץ הדבר, יודיע על כך בכתב לבית המשפט ולצדדים קודם שיפנה.

6.
המומחה מוסמך לקבוע את גובה שכרו בעצמו, ואולם במקביל מתיר אני בזה לצדדים או מי מהם, להשיג על גובה שכרו של המומחה לפנות לבית המשפט בעניין, ובמקרה זה יפסוק בגובה השכר בית המשפט, לא לפני שניתנה למומחה האפשרות להגיב לבקשה זו.

7.
קובע לקד"מ נוסף שלקראתו תוגש לי חוות הדעת האמורה, ליום 15.9.2005 בשעה 14:00.

ניתנה היום ח' בניסן, תשס"ה (17 באפריל 2005) בהיעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק לצדדים.


אלכסנדר רון
, שופט







א בית משפט שלום 1124/04 חרזי צמרת, חרזי ירון נ' שאולי ישראל, הלוי יצחק, יעקובי אביחי ואח' (פורסם ב-ֽ 17/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים