Google

שפרה מלאך - משכן בנק הפועלים למשכנתאות בע"מ, חב' נכסי שפרה ועמוס מלאך בע"מ, עמוס מלאך

פסקי דין על שפרה מלאך | פסקי דין על משכן בנק הפועלים למשכנתאות | פסקי דין על חב' נכסי שפרה ועמוס מלאך | פסקי דין על עמוס מלאך |

6556/00 עא     19/11/2000




עא 6556/00 שפרה מלאך נ' משכן בנק הפועלים למשכנתאות בע"מ, חב' נכסי שפרה ועמוס מלאך בע"מ, עמוס מלאך








ב
בית המשפט העליון



ע"א 6556/00 - א'


בפני
: כבוד הרשמת ח' מאק-קלמנוביץ

המ

בקשת: שפרה מלאך


נגד

המשיבים
:
1. משכן בנק הפועלים למשכנתאות בע"מ
2. פורמלי חב' נכסי שפרה ועמוס מלאך
בע"מ
3. פורמלי עמוס מלאך

בקשה למתן ערובה אחרת

בשם המבקשת: עו"ד ציון סמוכה

בשם המשיב 1: עו"ד ש. ובר

החלטה

המערערת מבקשת להמיר את הערבון שנדרשה להפקיד בערבות עצמית או ערבות של צד ג'. מן האמור בבקשה נראה כי המערערת שקועה בחוסות כבדים, והמשיב 1 (שהוא המשיב היחיד שאינו משיב פורמלי) אינו חולק על כך. אלא שלצורך פטור מערבון אין די בכך, ועל המערערת להראות כי סיכויי הערעור להתקבל טובים (בש"א 329/90, אברך נגד גרוגר ואח', פ"ד מד (2) 383). חוששני שהמערערת לא עמדה בדרישה זו:

פסק הדין של בית המשפט המחוזי מבוסס בעיקרו על שקילת העדויות שנשמעו בפני
ו, וכולל הערכת העדויות והעדפת חלק מהן על פני האחרות. כידוע, אין בית משפט בערכאת הערעור נוהג להתערב בכגון אלו.

זאת ועוד: עניינה של המבקשת נדון עוד ב"גלגוליו" המוקדמים, במסגרת בקשה לסעד זמני שנדחתה, וערעור על דחייתה. בשני המקרים נדחו בקשותיה של המערערת ונקבע כי גירסתה נראית בלתי מהימנה. (ראו החלטת השופטת דורנר ברע"א 1108/99, שפרה מלאך
נגד משכן בנק הפועלים למשכנתאות, תקדין עליון 99(2) 542). אמנם מדובר בהחלטות שניתנו בשלב מקדמי שלפני שמיעת הראיות, אך כיון שעמדה זו עולה בקנה אחד עם פסק הדין הסופי, נראה לי שיש בכך כדי לחזק את הרושם החוזר על עצמו בערכאות השונות בדבר סיכוייו הקלושים של הערעור.

המסקנה היא, איפוא, שסיכויי הערעור אינם טובים, ולפיכך דין הבקשה להידחות. על כך יש להוסיף את העובדה שהמערערת לא שילמה הוצאות שנפסקו נגדה בערכאות הקודמות, ונוכח מצבה הכלכלי קיים חשש רציני שלא יהא בידה לשלם את ההוצאות שייפסקו נגדה, אם ייפסקו, בערעור זה. מכאן שקיים, במקרה זה, צורך מוגבר להבטיח את הוצאות המשיב 1.

החלטתי, איפוא, לדחות את הבקשה לפטור מערבון. עם זאת, בהתחשב בכך שבערעור זה קיים, למעשה, משיב מהותי אחד בלבד, וכן במצבה הכלכלי הקשה של המערערת, אני סבורה שניתן להפחית את סכום הערבון שנקבע מלכתחילה ולהעמידו על 20,000 ש"ח. הערבון יופקד עד יום 22.12.00.

ניתנה היום, כ"א בחשון תשס"א (19.11.00).


חגית מאק-קלמנוביץ
ר ש מ ת


העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
00065560.
v02






עא בית המשפט העליון 6556/00 שפרה מלאך נ' משכן בנק הפועלים למשכנתאות בע"מ, חב' נכסי שפרה ועמוס מלאך בע"מ, עמוס מלאך (פורסם ב-ֽ 19/11/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים