Google

פרץ אהרן - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על פרץ אהרן | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

3530/02 בל     09/02/2005




בל 3530/02 פרץ אהרן נ' המוסד לביטוח לאומי




בעניין:

7



בתי הדין לעבודה



בית הדין האזורי לעבודה - חיפה
בל 003530/02


בפני
:
כב' השופטת מהא סמיר-עמאר

(דן יחיד)


09/02/2005




בעניין:
פרץ אהרן



ע"י ב"כ עוה"ד
ריבק מרדכי

התובע

נ
ג
ד


המוסד לביטוח לאומי



ע"י ב"כ עוה"ד
דורון ירושלמי

הנתבע

פסק דין

1.
בתביעה זו עותר התובע להכיר באירוע שארע לו, לטענתו, ביום 17/8/00 ושכתוצאה ממנה לקה בגבו וצווארו, כפגיעה בעבודה, כמשמעה בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), התשנ"ה-1995 (להלן: "החוק") ולחייב את הנתבע לשלם לו דמי פגיעה.

2.
בהחלטת ביניים מיום 7/6/04, המהווה חלק בלתי נפרד מפסד דין זה (להלן "ההחלטה"), קבענו את העובדות (המוסכמות) בתיק ומינינו את ד"ר יוסף עאוני, כמומחה-יועץ רפואי מטעם בית הדין, המומחה התבקש לחוות דאת דעתו בשאלה הרפואית ובשאלת הקשר הסיבתי בין תנאי עבודתו של התובע ובין הנזק בגבו וצווארו.

3.
בחוות דעתו מיום 5/10/04 קבע כב' המומחה כדלקמן:


"...הנ"ל סובל מבלטים דיסקליים בצוואר ובעיקר בגובה
c3-c4
עם שינויים ניווניים כפי שמתבטאת בבדיקת
mri
, וכמן באישורו הרפואי של ד"ר מ. רופמן מתאריך 18/4/01. הנ"ל התלונן גם על כאבים בכתף ימין, עם רישומים סותרים בקשר לגיד השרוול המסובב של הכתף הימני. רישום מתאריך 14/8/02 מציין ללא קרע בגיד. רישום מתאריך 18/7/01 עדות ב-
u.s.
לקרע בכתף.

...לאור כל האמור לעיל לדעתי האירוע ביום 17/8/00 יכול לגרום להחמרה זמנית בתלונותיו הסוביקטיביות בלבד. הרי לפי כל הרישומים קיימים ממצאים אוביקטיביים עוד טרם התאונה.

על פי הרישום והמסמכים המצורפים הנ"ל היה באי כושר עבודה מיום התאונה שזה 17/8/00 עד ליום 30/9/01 כלומר יותר משנה. תעודת חדר מיון בהתייחס לבדיקה הפיזיקלית מאותו יום מציינת המלצה למנוחה למשך 3 ימים בלבד. בהתייחס לעברו, ולמצבו הרפואי בהמשך, לדעתי אי הכושר נגרם רק בחלקו הקטן עקב התאונה הנ"ל, ומניסיוני במסגרת עבודתי בבית החולים, ועבודה במסגרת המרפאות ובדיקות חולים עם ממצאים דומים של התובע, לדעתי תקופת אי כושר של חודש ימים בלבד רלוונטית לפגיעה הנ"ל.

...אכן סבל התובע בעבר מכאבי גב גם צוואריים וגם גב תחתון. התאונה מיום 17/8/00 יכולה להשפיע על עוצמת הכאבים ולהחמיר את הכאבים שסבל מהם לפני התאונה או להוות נקודת גירוי להתחלת כאבים. זה המקום לציין שמדובר בהחמרה זמנית של כאבים.

דעתי הממצאים הרנטגניים שנראו בצילומים שבוצעו לאחר התאונה ללא קשר סיבתי לתאונה...".

4.
מטעם התובע הוגשה בקשה להעברת שאלות הבהרה למומחה, להם התנגדה ב"כ הנתבע,
ובהחלטה מיום 20/9/04 קיבלנו את הסתייגויות ב"כ הנתבע, באשר לשאלות ההבהרה
(א' - ד'),
אך התרנו את העברת שאלה ה' למומחה, וזה השיב עליה ביום 5/10/04 כדלקמן:

"נכון ש"ד מ. רופמן מציין באישורו הרפואי שהבלטים הדיסקליים שנמצאו ב-
ct

הינם בגדר הנורמה, אולם על אף האמור לעיל הוא מעניק לתובע חופשת מחלה נוספת האם זה לא מביא את המומחה למסקנה כי השפעת התאונה מיום 17/8/00 הייתה מעבר להחמרה זמנית?
העובדות שהביאו אותי למסקנה בתשובה על שאלה ד בחוות דעתי הקודמת שמדובר בהחמרה זמנית הסתמכו על מיכלול המסמכים הרפואיים והממצאים הרנטגניים שעמדו לעיוני, ולא על אישור רפואי יחיד (ללא ציון תאריך מתן האישור). המלצה לחופשת מחלה אינה בגדר פרמטר יחידי לקביעת החמרה במצבו של החולה, על כן הנני עדיין בדעה שההחמרה הייתה זמנית בלבד".


5.
ביום 3/11/04, הוגשה מטעם ב"כ הנתבע הודעה, כדלקמן: -


"הנתבע מתבקש להודיע כי לואר האמור בחוות הדעת של המומחה, ד"ר עאוני יוסף, ובהתאם לאמור בחוות הדעת, החליט הנתבע להכיר בתביעה, דהיינו בארוע שגרם להחמרה זמנית במצב התובע".
6.
ההודעה הנ"ל הועברה לעיון ותגובת ב"כ התובע וזה הודיע לביה"ד כדלקמן:


"לפיכך ולאור האמור בחוות דעתו של המומחה ד"ר עאוני יוסף יש לקבל את הסעד שביקש התובע בתביעתו קרי, להכיר בתאונה שאירועה לתובע ביום 17/8/2000 כ"תאונת עבודה" ולקבל את תביעתו לתשלום דמי פגיעה ותו לא. והכל בהתאם להודעה לבית המשפט מטעם התובע מיום 21/10/04.

בנסיבות אלה יש אף לחייב את הנתבע בתשלום הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בצירוף מע"מ".

7.
לאור האמור לעיל ובכפוף לקביעות המומחה מטעם ביה"ד בחוות דעתו, ולאור עמדת ב"כ הצדדים כנ"ל, אנו מקבלים את התביעה וקובעים כי האירוע מיום 17/8/00 הינו בגדר תאונת עבודה שגרמה להחמרה זמנית במצב גבו וצווארו של התובע, ועל כן הוא זכאי לדמי פגיעה כמשמעם בחוק, בגין תקופה של חודש ימים, שעל הנתבע לשלמם לתובע מיידית.

8.
התוצאה היא כי התביעה מתקבלת באופן המתואר לעיל.


כמו כן,
על הנתבע לשלם לתובע הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך כולל של -.1,800 ש"ח תוך 30 יום, אחרת ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כחוק, החל מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.

ניתן היום ל' בשבט, תשס"ה (9 בפברואר 2005) בהעדר הצדדים.


מהא סמיר-עמאר
, שופטת







בל בית דין אזורי לעבודה 3530/02 פרץ אהרן נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 09/02/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים