Google

פלוני, שלמה רומאנו, ביבה רומאנו - יעקב ליבוביץ, מנורה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על פלוני | פסקי דין על שלמה רומאנו | פסקי דין על ביבה רומאנו | פסקי דין על יעקב ליבוביץ | פסקי דין על מנורה חברה לביטוח |

5763/98 רעא     12/01/1999




רעא 5763/98 פלוני, שלמה רומאנו, ביבה רומאנו נ' יעקב ליבוביץ, מנורה חברה לביטוח בע"מ







ב
בית המשפט העליון


רע"א 5763/98 - ב'


בפני
: כבוד הרשמת מ' אגמון

המבקשים

:
1. פלוני
2. שלמה רומאנו
3. ביבה רומאנו

נגד

המשיבים
:
1. יעקב ליבוביץ
2. מנורה חברה לביטוח בע"מ

בקשה למתן ערובה אחרת

בשם המבקשים: עו"ד אליהו שטיינר

בשם המשיבים: עו"ד אמיר סילש


החלטה

בפני
בקשה לפטור מהפקדת ערבון המתייחסת לבקשת רשות ערעור, שהוגשה על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, בו נדחתה בקשת המבקשים לתשלום תכוף.

בבקשה נטען, כי מאחר שעם סיום התובענה העיקרית צפוי שייפסקו לזכות המבקשים פיצויי נזיקין בסכומים ניכרים, וזאת בהתחשב בחומרת הפגיעה שנגרמה למבקש 1 בתאונת דרכים מיום 16.12.92, הרי שסכומים אלו בהם יחוייבו המשיבים יכולים לשמש ערובה להוצאות המשיבים בבקשת רשות ערעור זו.

כמו כן טוענים המבקשים להיעדר יכולת כלכלית להפקדת הערבון. על פי האמור בבקשה ובתצהיר וכן על פי תלושי שכר שצורפו עולה, כי הכנסת המבקשים מסתכמת בכ2,800- ש"ח בלבד. למבקשים ארבעה ילדים קטינים נוספים שפרנסתם המלאה על המבקשים. לטענתם, משמעות דחיית בקשתם זו תביא בהכרח למחיקת הבקשה לרשות ערעור, מאחר שאין באפשרותם להשיג הסכום הנדרש להפקדת הערבון.

המשיבים מתנגדים לבקשה. לטענם, לנוכח המסכת העובדתית שהיתה בפני
בית משפט קמא, ישנה סבירות גבוהה לכך שהתביעה העיקרית תבלע כליל בתגמולי הביטוח הלאומי ובתשלום התכוף ששולם למבקשים עד כה, המסתכם בכחמש מאות וחמישים אלף ש"ח. לטענת המשיבים, מאחר שהמבקישם לא הציגו עד עתה אף קבלה על הוצאות שנגרמו להם, משמעות הדבר היא שהסכום ששולם במסגרת התשלום התכוף ייזקף בבוא העתק על חשבון הנזק הכלכלי בתביעה העיקרית. המשמעות הנוספת היא, כי בידי המבקשים סכומי כסף המספיקים להפקדת הערבון שנקבע. מוסיפים המשיבים כי קיימת מחלוקת משמעותית לגבי היקף התביעה העיקרית נוכח הטענה, כי כל הטיפולים הרפואיים יכולים להינתן למבקש בחינם על ידי גורמי הרפואה הציבורית, דבר אשר יש בו כדי לצמצם באופן משמעותי את היקף התביעה.

כמו כן טוענים המשיבים, כי סיכוייה של בקשת רשות הערעור הינם נמוכים ביותר, מאחר שהחלטת בית המשפט קמא הינה מנומקת ביותר.

לאחר ששקלתי נסיבות המקרה הגעתי למסקנה, כי יש לקבל את בקשת המבקשים בהתחשב בכך, שנכותו המשוקללת של המבקש 1, כפי שנקבעה על ידי מומחים רפואיים שמינה בית המשפט קמא, הינה בשיעור 72.8%. סבורני, כי בנסיבות אלה יש בסיס לטענת המבקשים, לפיה יהיה באפשרותם של המשיבים לקזז את סכום ההוצאות שיפסק להם בהליך זה, אם יפסק, מסכום הפיצויים שיהיה עליהם לשלם למבקשים.

לפיכך, ניתן לומר, כי בידי המשיבים בטוחה טובה להבטחת הוצאותיהם.

לאור האמור, אני פוטרת המבקשים מהחובה להפקיד ערבון.

ניתנה היום, כ"ד בטבת תשנ"ט (12.1.99).

מיכל אגמון
, שופטת
ר ש מ ת

העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
98057630.
p02






רעא בית המשפט העליון 5763/98 פלוני, שלמה רומאנו, ביבה רומאנו נ' יעקב ליבוביץ, מנורה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 12/01/1999)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים