Google

אחמד עפאנה, מחמוד עפאנה - הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים

פסקי דין על אחמד עפאנה | פסקי דין על מחמוד עפאנה | פסקי דין על הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים

8459/08 עתמ     02/09/2008




עתמ 8459/08 אחמד עפאנה, מחמוד עפאנה נ' הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים




בעניין:

1
בתי המשפט

בבית המשפט המחוזי בירושלים

בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים


עת"מ 8459/08

לפני:
כבוד השופט יהונתן עדיאל
, סגן נשיא


02/09/2008



בעניין:
1. אחמד עפאנה
ת.ז. 080787351
2. מחמוד עפאנה
ת.ז. 081005944


ע"י ב"כ עו"ד סאמי ארשיד

העותרים


-
נ
ג
ד -



הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים



באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים
המשיבה

פסק דין

1.
בעתירתם מבקשים העותרים לבטל את החלטת המשיבה מיום 8.4.08, שבה היא דחתה את תכנית מספר 12577 (להלן – "התכנית") אותה יזמו העותרים לשם הכשרתם של שני בתים שבנו בשכונת צור-באהר בירושלים שלא כחוק. בעתירתם מלינים העותרים כנגד הנימוק שהדריך את המשיבה בהחלטתה, שעניינו דחיית התכנית בשל כך שהיא נועדה להכשיר עבירת בנייה. הם טוענים, בנוסף, שהמשיבה לא בחנה את המצב התכנוני ואת התכנית לגופה.

2.
בפתח תשובתה טענה המשיבה שיש לסלק את העתירה על הסף, בשל אי צירופה של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה כמשיבה לעתירה. טענה זו העלתה המשיבה גם במסגרת בקשה לסילוק העתירה על הסף (בש"א 673/08) שהגישה ביום 12.8.08.

3.
העותרים טוענים שלא היה מקום לצירופה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה כמשיבה בעתירה. זאת, לטענתם, משום שלעיריית ירושלים אין כל מעמד בהליך זה. הם מוסיפים וטוענים, כי הוועדה המקומית לא התנגדה לתכנית ואף המליצה על הפקדתה, ורק היועץ המשפטי של העירייה היה זה שהתנגד לתכנית מבלי שעמדתו תייצג את הוועדה המקומית.

4.
הדין עם המשיבה. בחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965 (להלן - "החוק"), הוקנה לוועדה המקומית לתכנון ולבניה מעמד בנוגע לתכנית, אף אם אישורה של זו נתון לסמכותה של הוועדה המחוזית, הנוגעת למרחב התכנון המקומי שבתחומה. מעמד זה בא לידי ביטוי בהוראת סעיפים 61א ו – 62 לחוק המסמיכים את הוועדה המקומית להמליץ בפני
הוועדה המחוזית על הפקדת התכנית, עם או בלי שינויים, או לדחותה. מעמד זה שהוקנה לוועדה המקומית בחוק משקף את האינטרס שיש לוועדה המקומית בכל עניין תכנוני שבמרחב התכנון שלה, בכלל זה אישור תוכניות. עניין זה בא לידי ביטוי גם בהחלטתה של הוועדה המקומית שלא להמליץ על הפקדת התכנית, וזאת הן משיקולים תכנוניים והן מהשיקול שהתכנית מבקשת להכשיר עבירת בנייה.

בנסיבות אלה אני סבור שהוועדה המקומית הינה בגדר "כל רשות אחרת הנוגעת בדבר" כמשמעותו של ביטוי זה בתקנה 6 לתקנות בתי משפט לענינים מינהליים (סדרי דין), התשס"א-2000, שאותה היה על העותרים לצרף לעתירה כמשיבה.

5.
העותרים ביקשו, לחילופין, לאפשר להם לצרף את הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה כמשיבה נוספת בעתירה. אולם, בשלב זה, משהתיק כבר נקבע לדיון, אין להיעתר לבקשה זו.

6.
התוצאה היא שאני מוחק את העתירה על הסף.
העותרים ישלמו למשיבה שכ"ט עו"ד בסך 5,000 ₪.

ניתן היום ב' באלול, תשס"ח (2 בספטמבר 2008) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק מפסק הדין לבאי כוח הצדדים.


______________
י' עדיאל, סגן נשיא







עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 8459/08 אחמד עפאנה, מחמוד עפאנה נ' הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ירושלים (פורסם ב-ֽ 02/09/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים