Google

חאתם אבו-זאידה - בית-המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון ובאזור חבל עזה

פסקי דין על חאתם אבו-זאידה | פסקי דין על בית-המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון ובאזור חבל עזה

638/99 בג"צ     01/02/1999




בג"צ 638/99 חאתם אבו-זאידה נ' בית-המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון ובאזור חבל עזה








ב
בית המשפט העליוןבשבתו כבית משפט גבוה לצדק


בג"ץ 638/99


בפני
: כבוד המשנה-לנשיא ש' לוין
כבוד השופט א' מצא
כבוד השופטת ד' דורנר

העותר

:
חאתם אבו-זאידה


נגד

המשיב
:
בית-המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון ובאזור חבל עזה


עתירה למתן צו על-תנאי


בשם העותר: בעצמו


פסק-דין

השופטת ד' דורנר
:


העותר הורשע בבית-המשפט הצבאי באזור חבל עזה בעבירות של חברות בהתאחדות בלתי מותרת, ביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת, שינוי מסמך שהוצא על-פי תחיקת בטחון וקשירת קשר לביצוע פשע. נגזרו עליו שבע וחצי שנות מאסר, מתוכן ארבע וחצי שנים לריצוי בפועל, וכן הופעל במצטבר עונש מאסר על-תנאי שהיה תלוי ועומד נגדו, כך שבסך הכל נגזר על העותר לרצות 74 חודשי מאסר בפועל.

על פסק-דין זה ערער העותר בפני
בית-המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון ובאזור חבל עזה
(להלן: בית-המשפט לערעורים). הערעור הופנה כנגד ההרשעה בחלק מן האישומים וכן כלפי חומרת העונש. בית-המשפט לערעורים דחה בעיקרו את ערעורו של העותר על הכרעת-הדין, והערעור התקבל ביחס לשני עניינים בלבד: ראשית, הרשעת העותר בנסיון בלבד לשינוי מסמך שהוצא על-פי תחיקת בטחון; ושנית, קביעה כי הסכום, שאותו העביר העותר לאדם שגויס על-ידיו לפעילות בהתאחדות הבלתי-מותרת, עמד על סך של 3,000 דולר ולא על סך של 3,600 דולר. לאור דחיית עיקר ערעורו של העותר על הכרעת-הדין, ולנוכח חומרת המעשים שבהם הורשע, לא מצא בית-המשפט לערעורים מקום להתערב בחומרת העונש שהוטל על העותר ודחה חלק זה של ערעורו.

העתירה שבפני
נו מופנית כנגד פסק-דינו של בית-המשפט לערעורים. לטענת העותר, קבלת ערעורו ביחס לשני העניינים שפורטו לעיל חייבה את בית-המשפט לערעורים לקבל גם את ערעורו ביחס לחומרת העונש ולהקל בעונש שהוטל עליו.

דין העתירה להידחות על הסף, שכן טענת העותר אינה מקימה עילה להתערבותו של בית-משפט זה בפסק-דינו של בית-המשפט לערעורים. מעבר לדרוש אף נוסיף, כי קבלת ערעורו של העותר ביחס לשני העניינים שפורטו לעיל אינה מפחיתה מחומרת המעשים שבהם הורשע הוא, ומעיון בפסק-דינו עולה כי בית-המשפט לערעורים איזן נכונה בין חומרתם של מעשים אלה לבין העונש שהוטל על העותר.

אשר-על-כן, העתירה נדחית.

ניתן היום, טו בשבט תשנ"ט (1.2.99).


המשנה-לנשיא ש ו פ ט ש ו פ ט ת


העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99006380.
l02






בג"צ בית המשפט העליון 638/99 חאתם אבו-זאידה נ' בית-המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון ובאזור חבל עזה (פורסם ב-ֽ 01/02/1999)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים