Google

פרקליטות מחוז -המרכז - געדי גילי, אזולאי אלי, געדי חנה ואח'

פסקי דין על פרקליטות מחוז -המרכז | פסקי דין על געדי גילי | פסקי דין על אזולאי אלי | פסקי דין על געדי חנה ואח' |

92841/02 בש     30/01/2003




בש 92841/02 פרקליטות מחוז -המרכז נ' געדי גילי, אזולאי אלי, געדי חנה ואח'




בעניין:
3



בתי המשפט

בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בש 092841/02



בפני
כב' השופט ג'ורג' קרא
תאריך:
30/01/03





בעניין
:
פרקליטות מחוז -המרכז






מבקשת

נ
ג
ד


1 . געדי גילי
2 . אזולאי אלי

3 . געדי חנה
4 . שילוני נהיגה עצמית בע"מ






משיבים


החלטה
לענין משיב מס' 1 – גילי געדי


בתאריך 13.11.2002 ניתן על ידי בית המשפט המחוזי כאן (כב' השופטת תחיה שפירא), צו זמני להבטחת חילוט רכוש לפי הוראות סעיפים 36ו(ב)(ג) לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש), תשל"ג-1973.

במסגרת הצו הנ"ל הוציא בית המשפט צוי עיקול, צוי מניעה וצוי תפיסה זמניים לטובת מדינת ישראל כנגד הרכוש, המפורט בנספח א' לבקשה שעניינו שלוש מכוניות; שתיים מהמכוניות הן נשוא החלטה זו: מכונית מסוג פיאט פונטו ספייס, מספר רישוי
85-813-24
, הרשומה על שם המשיבה מס' 4 וג'יפ טויוטה פראדו, מספר רישוי
9708627
, הרשום על שם המשיבה מס' 3.
תוקף הצו הנ"ל שניתן כאמור במעמד צד אחד היה למשך 10 ימים, או עד למועד שייקבע על ידי בית המשפט בדיון שיתקיים במעמד הצדדים קודם לכן.
תוקפו של הצו הנ"ל הוארך מעת לעת, בנסיבות של בקשות דחיה שהגישו ב"כ המשיבים בטענה, כי אין בידיהם את כל חומר החקירה הרלוונטי.
המשיבה מס' 4 נמחקה כמשיבה, וזאת בהחלטת בית המשפט מיום 18.11.2002 (כב' השופטת עדנה קפלן).

היום, 30.1.2003, התקיים בפני
דיון בעניינו של משיב מס' 1, ככל שזה נוגע לרכבים שלעיל, כאשר המשיב מס' 1 טוען, כי אין להמשיך ולקיים את הצו הזמני הנ"ל, שכל מטרתו הינה להבטיח את קיומן של המכוניות הנ"ל בעין, או לחילופין את שוויין במידה וההליך נגדו יסתיים בהרשעה – דבר שיביא את המבקשת לבקש את חילוט הרכבים שלעיל.

לטענת ב"כ המשיב, עו"ד קליין, תפיסה בפועל של הרכוש האמור, הינה האמצעי הדרסטי והקיצוני ביותר להשגת התכלית של אפשרות החילוט בעתיד, ובצעד זה נשללת מן הבעלים

זכות השימוש ברכב עצמו למשך תקופה ארוכה, כאשר ערכו של הרכב עלול להיפגע מעצם אחסנתו בתנאים לא נאותים בידי המבקשת, כאשר
דווקא המשך השימוש ברכב ישמור על ערכו. מה גם, שניתן יהיה להבטיח את ערכו של הרכב הנ"ל במידה ויינזק או יישמד, באמצעות פוליסת ביטוח שבה המדינה תהיה מוטב, לרבות הוספת עיקולים ושעבודים למיניהם לטובת המדינה, דבר שיבטיח את תמורת הרכב למקרה של נזק או אובדן כללי לרכב.

ב"כ המדינה התנגדה לבקשה, תוך שהיא נסמכת בטעמי התנגדותה בעיקרו של דבר על כך, שבני משפחתו של המשיב מס' 1 מעורבים כולם במעשים של "טשטוש" מקורות הרכב, "טשטוש" הבעלויות האמיתיות ברכב וכהנה וכהנה מעשים ככל העולה מתוך האזנות סתר שנעשו לבני המשפחה, בין החודשים אוקטובר – נובמבר 2002.

בנסיבות אלו, אין ליתן כל אמון במשיב או מי מבני משפחתו האחרים, שעושים את המעשים הנ"ל שלרשותם מבקש המשיב להחזיר את השימוש ברכבים הנ"ל.


לאחר שעיינתי בתמלילי השיחות שהפנתה אליהן ב"כ המבקשת, ולאחר ששמעתי את דברי ב"כ המשיב מס' 1 ונימוקיו, בידי לקבוע כי זהו המקרה שבו צריך לנקוט בית המשפט את האמצעי הדרסטי ביותר להשגת התכלית של אפשרות החילוט בעתיד. שכן, מעשי העבר מצביעים על מה שצפוי בעתיד, הן מן המשיב והן מבני משפחתו המקורבים לו שמעוניינים ברכבים האמורים/בתמורתם ואין בית המשפט מוצא את עצמו בנסיבות אלו,
יכול ליתן אמון במי שעשו מעשים שכל עניינם הברחת הרכוש הנ"ל, "טשטוש" מקורותיו – והכל במטרה אחת – לסכל הליך של חילוט בסופו של המשפט הפלילי.

נראה, כי בנסיבות הענין רק הפקדה כספית, או ערובה בנקאית יכולות לשמש בטוחה נאותה ממנה תוכל המבקשת להיפרע במקרה של אבדן, או נזק כלשהו לאחד מן הרכבים הנ"ל.

לאור כל האמור לעיל, אני משאיר בעינם את כל צווי בית המשפט שניתנו על ידי כב' השופטת ת. שפירא ביום 13.11.2002, עד לסיום ההליכים המשפטיים נגד המשיב מס' 1, אלא אם כן ימציא המשיב מס' 1 בין בהפקדת מזומן ובין בערובה בנקאית, את ערכם של הרכבים כנקוב במחירון הרכב המקובל בחברות הביטוח, נכון ליום המצאת הערובה.

ניתנה בלשכתי היום כ"ז בשבט, תשס"ג (30 בינואר 2003) בהעדר הצדדים

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים

קרא ג'ורג', שופט

092841/02בש 052 אודליה







בש בית משפט מחוזי 92841/02 פרקליטות מחוז -המרכז נ' געדי גילי, אזולאי אלי, געדי חנה ואח' (פורסם ב-ֽ 30/01/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים