Google

יפה עמית - ציון עמית, בנק לאומי לישראל בע"מ, אברהם ניב ואח'

פסקי דין על יפה עמית | פסקי דין על ציון עמית | פסקי דין על בנק לאומי לישראל | פסקי דין על אברהם ניב ואח' |

7442/97 עא     22/02/1998




עא 7442/97 יפה עמית נ' ציון עמית, בנק לאומי לישראל בע"מ, אברהם ניב ואח'








ב
בית המשפט העליון



ע"א 7442/97 - א'


בפני
: כבוד הרשמת א' אפעל-גבאי

המ

בקשת: יפה עמית


נגד

המשיבים
:
1. ציון עמית
2. בנק לאומי לישראל בע"מ
3. אברהם ניב
4. יוסף ענתבי

בקשה לפטור מערבון

בשם המבקשת: עו"ד עובדיה גבאי

בשם המשיב השלישי: עו"ד חיים שטינמץ

החלטה

המבקשת הגישה לבית משפט זה ערעור על חלק מפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, שהצהיר כי היא זכאית כלפי בעלה למחצית הזכויות מהרכוש המשפחתי בניכוי חובותיו. היא מערערת על קביעת בית המשפט קמא, לפיה היא שותפה בחובותיו של בעלה.

המבקשת הגישה בקשה לפטור אותה מחובת הפקדת ערבון, ולחילופין להפחית את סכום הערבון ולהתיר לה לשלמו ב10- תשלומים שווים. המבקשת טוענה כי מצבה הכלכלי אינו מאפשר לה להפקיד את הסכום של 20,000 ש"ח שנקבע כערבון. המבקשת צירפה לבקשתה תצהיר ממנו עולה כי הכנסתה מגיעה בממוצע לסכום של 2,500 ש"ח לחודש, ומספיקה בדוחק רב לפרנסתה.
המשיב השלישי והמשיב הרביעי שהם נושיו של הבעל, מתנגדים לבקשה. המשיבים 1 ו2- לא השיבו על הבקשה. המשיב השלישי טוען, כי סיכויי הערעור להתקבל קלושים, ולאור העובדה שבערכאה קמא פטרו את המבקשת מתשלום הוצאות והוא עצמו יצא בחסרון כיס, אין הצדקה להעמקת חסרון הכיס גם בערעור. עוד נטען כי המבקשת מתגוררת עם בעלה בבית פרטי גדול שחלקו מושכר לאחרים. בית זה הוא מושא ההליכים בתיק זה. לפיכך נטען כי אין הצדקה שהמבקשת תטען למצב כלכלי קשה.

לא שוכנעתי מקריאת הבקשה והתצהיר כי המבקשת אכן סובלת ממצוקה כלכלית שאינה מאפשרת לה להפקיד את הערבון. מפסק דינו של בית המשפט המחוזי עולה כי המשיב הראשון, בעלה של המבקשת, תומך במתן ההצהרה המבוקשת על ידה. אין בתצהירה של המבקשת פירוט לגבי פירות השכרת חלקים מבית המגורים וחלקה בהם. הרושם העולה למקרא הבקשה כולה הוא, כי המבקשת מגלה טפח ומכסה טפחיים. כך, בין היתר, המבקשת גם אינה מגלה אילו הוצאות חודשיות יש לה, והאם משכורתה היא מקור הכנסתה היחיד. כמו כן, בבית המשפט המחוזי לא הוטלו על המבקשת הוצאות, והמשיב השלישי טוען, ובצדק, כי אין הצדקה לגרום לו חסרון כיס נוסף, אם יידחה ערעור. בנסיבות אלה, אין להטיל את עלות ההליכים המשפטיים הננקטים על ידי המבקשת על שכם המשיבים.

למעלה מן הנדרש אומר גם, כי סיכויי הערעור עצמו להתקבל אינם גבוהים. פסק הדין של בית המשפט המחוזי מבוסס על קביעות עובדתיות שקבע בית המשפט על סמך התרשמותו מאמינות תצהירי הצדדים ועדויותיהם.

הבקשה לפטור מערבון נדחית. הערבון יופקד תוך שלושים יום מיום קבלת ההחלטה.

ניתנה היום, כ"ו בשבט תשנ"ח (22.2.98).
אורית אפעל-גבאי, שופטת
ר ש מ ת
העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
97074420.
o02






עא בית המשפט העליון 7442/97 יפה עמית נ' ציון עמית, בנק לאומי לישראל בע"מ, אברהם ניב ואח' (פורסם ב-ֽ 22/02/1998)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים