Google

דורון כץ ואח' - רועי ספיר

פסקי דין על דורון כץ ואח' | פסקי דין על רועי ספיר

11436/07 עב     13/08/2008




עב 11436/07 דורון כץ ואח' נ' רועי ספיר




בעניין:
1



בתי הדין לעבודה
בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו
עב 011436/07


בפני
:
כב' השופטת בן-יוסף חנה
נ.צ. – הגב' רונית כהן (עובדים)
תאריך:
13/08/2008





בעניין:
דורון כץ ואח'


ע"י ב"כ עו"ד אסף ברנזון
המערערים

נ
ג
ד


רועי ספיר


ע"י ב"כ עו"ד אייל יפה
המשיב
פסק - דין

הערעור בתיק זה הוגש על החלטת כב' הרשמת צדיק, כתוארה אז, אשר ביום 10 דצמבר 2007 דחתה חלקית את בקשת המערערים כאן, לצו גילוי מסמכים ספציפי.

בנימוקי הערעור נטען, כי למערערים חשוב לקבל את הדוחות העסקיים של "גבעתיים ספורט סנטר" ו-"ג'י ספורט בע"מ" (להלן: "המועדונים"), זאת מאחר ובמערכת היחסים בין המשיב למועדון הג'ודו, המשיב נתן חשבוניות של העסקים האלה שבהם הוא בעל מניות. המשיב כבעל מניות בתאגידים שדוחות המס שלהם מבוקשים, היה צריך לגלות את מלוא הנתונים, אם הוא סבור שהיה במעמד של עובד אצל המערערים. גילוי המסמכים יסייע לבית הדין להחליט האם המשיב היה עצמאי בכל המכלול של עיסוקיו, או שמא התקיימו בינו לבין המערערים, יחסי עובד מעביד כטענתו, בהבדל מניהול המועדונים בגבעתיים.

לטענת המערערים, המשיב נתן שירות למערערים והתמורה הועברה למועדונים, כך שדו"ח שהגיש המשיב למס הכנסה, לא יכלול תשלומים אלה. לעומת זאת, דו"ח מס הכנסה של המועדונים ששילמו למשיב משכורת וכן למדריכי נוספים, יכללו את הפרטים הרלוונטיים.
מאחר והשאלה בתיק התביעה היא, שאלת קיומם של יחסי עובד מעביד בין המשיב למערערים, יש לבדוק את מצבור הסממנים.

ב"כ המשיב ביקש להשאיר את החלטת כב' הרשמת על כנה. לטענתו, המסמכים המבוקשים אינם רלוונטיים להוכחת התביעה. המשיב לא הסתיר מבית הדין, כי הועסק כנגד מתן חשבוניות למערערים וכי הוא בעל עניין באותם מועדונים. נטל ההוכחה להראות כי התקיימו יחסי עובד מעביד בין המשיב ובין המערערים, מוטל על המשיב ואם לא יעמוד בנטל לא תצלח תביעתו. לכן, אין בגילוי דוחות המס של שני המועדונים, כל רלוונטיות להגנת המערערות.
כדי לדעת את מעמדם של המדריכים המחליפים שהמשיב שלח במקומו מפעם לפעם, אין צורך בדוחות מס ההכנסה של המועדונים ודי בהצגת שאלון ובחקירה.
באשר להתנהלות המשיב מול המועדונים, התקבולים שקיבל ימצאו ביטוי בדוחות האישיים של המשיב ודי בכך. אין כל טעות בהחלטת כב' הרשמת.

להלן הכרעתנו:
לאחר שעיינו בהחלטת כב' הרשמת ובטיעוני באי כוח הצדדים הגענו למסקנות כדלקמן:

כב' הרשמת הסבירה בהחלטתה, כי מאחר והמחלוקת בין הצדדים היא, בשאלת קיומם של יחסי עובד מעביד והמערערים מבקשים להוכיח את הפן השלילי של מבחן ההשתלבות הרי שדי בכך שהמשיב יגלה את הדוחות שלו לרשויות המס לשנים הרלוונטיות. באשר למועדונים, מאחר ומדובר בגופים זרים להליך אין הצדקה לחשיפת דוחות המס שלהם.
גם באשר לחשבונות שהנפיק המשיב לצדדים שלישיים, סברה כב' הרשמת כי הבקשה כללית מידי, כי לא הובהר מהו המסמך הספציפי הדרוש לבירור העניין.
באשר להעתקי תשלומים ששילם המשיב למדריכים, אלה ימצאו בדוחות הכספיים של המשיב, ואילו לגבי המסמכים שהמשיב בעלים בהם או בעל מניות, הרי שהמסמכים אינם רלוונטיים.
משכך ניתן צו המחייב את המשיב לגלות את דוחות המס שלו לשנים הרלוונטיות ולרבות טפסי פחת.
בערעור על החלטת כב' הרשמת, יש חזרה לדרישה לגילוי מסמכים ספציפי בהתייחס לדוחות המועדונים, חשבוניות שנתנו המועדונים למערערים ותלושי שכר שהוציאו המועדונים למדריכים שנשלחו כמחליפים למערערים המשיב.
גם לאחר ששמענו את טיעוני ב"כ המערערים ואף לאחר שהגיש בקשה נוספת, לפיה אין די נתונים בדוחות המשיב ולכן יש לקבל את הערעור, סבורים אנו כי לא הורם הנטל להראות טעות בהחלטת כב' הרשמת המצדיק התערבות.
ככלל לצורך, קביעתם של יחסי עובד מעביד נבחנים המסמכים שהצדדים החליפו בינם לבין עצמם או אל מול שלטונות המס וזאת לבחינת אחדים מן הסממנים שנקבעו בפסיקה כלל מלמדים על קיומם של יחסי עובד מעביד, גילוי דוחות מס של התאגידים שהמשיב בעל מניות בהם ונתן חשבוניות שלהם תמורת תקבולים שקיבל מהמערערים, אינם בגדר מסמך רלבנטי למחלוקת בין הצדדים, ולכן הערעור נדחה.

מובהר לצדדים, כי ערעור לביה"ד יש להגיש תוך 30 יום מקבלת פסק הדין.


ניתן היום י"ב באב, תשס"ח (13 באוגוסט 2008) בהעדר הצדדים.


נ.צ. – הגב' רונית כהן


בן יוסף חנה,
שופטת

קלדנית:
א.כ.








עב בית דין אזורי לעבודה 11436/07 דורון כץ ואח' נ' רועי ספיר (פורסם ב-ֽ 13/08/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים