Google

נטע כהן - רונית רפאל מרכזים רפואיים-קוסמטיים בע"מ, רונית רפאל

פסקי דין על נטע כהן | פסקי דין על רונית רפאל מרכזים רפואיים-קוסמטיים | פסקי דין על רונית רפאל |

4374/07 תק     08/09/2008




תק 4374/07 נטע כהן נ' רונית רפאל מרכזים רפואיים-קוסמטיים בע"מ, רונית רפאל




בעניין:

בתי המשפט

1

בית משפט לתביעות קטנות ירושלים

לפני: כבוד השופטת אנה שניידר
תק 4374/07





בעניין
:

נטע כהן



התובעת






נ
ג
ד


1 . רונית רפאל
מרכזים רפואיים-קוסמטיים בע"מ

2 . רונית רפאל


הנתבעות






פסק - דין

1.
עניינה של התובענה שלפנינו, טיפול כושל, לטענת התובעת, שניתן לה על ידי הנתבעות בשנת 2001 בקשר לכתמי עור ופצעונים בזרועות הידיים (להלן – הפגמים).
לטענת התובעת בכתב התביעה, הובטח לה בצורה מפורשת כי לאחר שתעבור סדרת טיפולים המורכבת מהסרת שיער בלייזר ופילינג עמוק (קילוף עור) יעלמו הפגמים באופן מוחלט היינו – הצלחה של 100%. כן הובטח לה כי השיער בזרועות הידיים יעלם לצמיתות.

2.
התובעת טוענת כי במהלך השנים 2002-2001 עברה כ-10 טיפולים, שגרמו לכאבים וכוויות, אך לא חל שינוי משמעותי בפגמים והשערות בזרועות כלל לא נעלמו לצמיתות כפי שהובטח.

3.
התובעת דורשת סכום של 17,800 ₪ המורכב כדלקמן:
13,250 ₪ בשל הטיפולים עצמם;
1,600 ₪ הוצאות נסיעה, הפסד זמן וימי עבודה ופניה לרופאים קונבציונליים;

4,000 ש"ח – כאב, סבל ועוגמת נפש.

4.
לטענת הנתבעות בכתב ההגנה, יש בשיהוי בהגשת התביעה מצד התובעת במשך כ-6 שנים כדי לנתק את הקשר הסיבתי בין הטיפולים שבוצעו בשנת 2001 לבין מצבה של התובעת נכון ליום הגשת התביעה באוקטובר 2007.

כמו כן נטען, כי יש לדחות את התובענה כנגד הנתבעת מס' 2 שכן אין כל עילה להרמת מסך ההתאגדות מעל הנתבעת מס' 1 או להטלת אחריות אישית כלשהי על הנתבעת 2.

לגופו של ענין נטען, כי התובעת ידעה מראש איזו עיסקה היא מבצעת – טשטוש בלבד של הפגמים ולא העלמותם, ודילולו של השיער בזרועות ולא הסרתו. הנתבעות מסתמכות על טפסי ההסכמה שחתמה התובעת ואשר צורפו כנספחים א' ו-ב' לכתב ההגנה (להלן – טפסי ההסכמה).

5.
בדיון שהתקיים בפני
ביום 25/3/08 נדרשה התובעת להמציא תמלילים של שיחות מוקלטות שקויימו, לטענתה, בינה לבין נציגות הנתבעת 1 ועם הנתבעת 2. התמלילים הוגשו ביום 24/4/08. כמו כן הגישה התובעת, במהלך הדיון האמור, תמונות צבעוניות של זרועותיה (ת/3) מהן עולה, לטענתה, שהעור בידיים אינו חלק והפגמים נותרו על אף הטיפולים.

6.
בתגובתן של הנתבעות למוצגים שהוגשו על ידי התובעת נטען כי מהתמונות ת/3 עולה בבירור כי חל שינוי משמעותי לטובה במצב הפגמים בזרועות התובעת לפני הטיפול ואחריו.

לענין התמלילים טוענות הנתבעות שאין הם יכולים לשמש ראיה, שכן הם כוללים הערות ביניים שנערכו על ידי התובעת, תוספות מלל שהוספו על ידה, וזאת לצד חסרון מלל ש"נחתך" על ידי התובעת.

עוד נטען כי בפגישה עם הנתבעת 2, שהוקלטה אף היא על ידי התובעת, קיבלה התובעת תשובות ישירות על כל שאלותיה וזאת על אף שהתובעת ניסתה לבצע במהלך הפגישה מניפולציה כדי לקבל תשובות שיתאימו לה, דבר שלא צלח, ואף ניסתה לסחוט את הנתבעת 2.

7.
לאחר שעיינתי בכל החומר, לרבות טפסי ההסכמה, התמלילים, הקלטת של השיחות שעליה מבוססים התמלילים וכן התמונות – הגעתי למסקנה שהתובעת לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכחת תביעתה, ועל כן דין התביעה להידחות.

8.
אכן קיימים פגמים ראייתיים בתמלילים שצורפו על ידי התובעת, ובענין זה יש לקבל את טענות הנתבעות כפי שפורטו בתגובתן. על אף האמור, גם אם יקובלו התמלילים – עדיין לא הצליחה התובעת להוכיח את תביעתה.


כפי שעולה מתמליל הפגישה עם הנתבעת 2 מיום 8/8/07, התובעת הודתה כי הפגמים היו קיימים אצלה זמן רב לפני הטיפולים, וכי היתה בטיפול רפואי ואף מרחה משחות אנטיביוטיות (עמ' 14 לתמליל שורה 120).

מאידך, דחתה התובעת את הצעת הנתבעת 2, הצעה הגיונית כשלעצמה, לפיה תמציא התובעת אישור מהרופא המטפל שלה בדבר תוצאות הטיפולים שבוצעו בתובעת על ידי הנתבעות והאם חל שיפור בעקבותיהם אם לאו (עמ' 11 לתמליל שורה
27 ואילך וכן עמ' 12 שורה 65).

בנסיבות אלה, משסירבה התובעת להצעה, לא הורם כאמור הנטל להוכחת התביעה והיא נדחית.

התובעת תשלם לנתבעות, תוך 30 יום, הוצאות משפט בסך 850 ₪. סכום זה ישא הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין ועד לתשלום המלא בפועל.


ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום.

המזכירות תשלח העתק מפסק הדין לצדדים.
ניתן היום ח' באלול תשס"ח (8 בספטמבר 2008) בהעדר הצדדים.

אנה שניידר
, שופטת









תק בית משפט לתביעות קטנות 4374/07 נטע כהן נ' רונית רפאל מרכזים רפואיים-קוסמטיים בע"מ, רונית רפאל (פורסם ב-ֽ 08/09/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים