Google

התביעה הצבאית - חוסאם א-דין לוטפי עבד קתלוני

פסקי דין על התביעה הצבאית | פסקי דין על חוסאם א-דין לוטפי עבד קתלוני

4042/08 עמ     20/08/2008




עמ 4042/08 התביעה הצבאית נ' חוסאם א-דין לוטפי עבד קתלוני




בית המשפט הצבאי לערעורים
בית המשפט הצבאי לערעורים
ע"מ 4042/08

באזור
יהודה
והשומרון

בפני
השופט: סא"ל יורם חניאל

העוררת:
התביעה הצבאית

(באמצעות ב"כ סגן שלומי שניידר
)

נגד


המשיב: חוסאם א-דין לוטפי עבד קתלוני
, ת"ז 990007486
(באמצעות ב"כ עו"ד פארס אבו חסן
)


ערר על החלטת ביהמ"ש הצבאי שומרון (בפני
כב' השופט רס"ן אייל נון)

בתיק מס' 3348/08 מיום 13.8.08


(הערר התקבל)

תאריך הישיבה: 19 באוגוסט 2008, י"ח באב התשס"ח.

החלטה

הערר שלפניי מכוון כנגד החלטתו של בימ"ש קמא, אשר הורה לשחרר את המשיב בתנאים. בהחלטתו קבע ביהמ"ש כי הגם שיש תשתית ראייתית לעבירת החברות בעבר, הרי שכיום אין בפני
ו תשתית ראויה לכך. בנסיבות הללו, כך עפ"י קביעתו של ביהמ"ש
"...על אף שהמקרה הוא גבולי, ניתן לעניות דעתי להורות על שחרורו של הנאשם לחלופת מעצר, בתנאים שיצמצמו את מסוכנותו – שאיננה רבה לכאורה, כשלעצמה...".
לטענתה של התביעה הצבאית
שגה ביהמ"ש בהחלטתו, הן בכל הנוגע לתשתית הראייתית הלכאורית אשר בתיק, והן בכל הנוגע לעילת המעצר הרלוונטית. על כן, עותרת התביעה לביטול החלטת השחרור ולהוראה על מעצרו של המשיב.
כבר בפתח הדברים וכחלק מסקירת התשתית הראייתית בתיק, בחרתי להביא את תגובת המשיב לחשדות שנפרשו לפניו. בעקרונם של דברים, המשיב דוחה על הסף כל חשד, בטענה כי אין בדברים אמת וכי אומרם מדבר דברי הבל. עוד נציין, כי הגם שאין המשיב מכחיש כי הוא חבר כיום בעיריית שכם וכי נבחר לעירייה במהלך הבחירות שהתקיימו בשנת 2005, אין הוא יודע להסביר אילו רשימות עמדו לבחירה ומי היו המועמדים בכל רשימה. ככל שנוגעים הדברים לבחירתו, טוען המשיב כי העמיד את עצמו לבחירת תושבי העיר שכם באופן עצמאי ולא רץ במסגרת רשימה כלשהיא.
יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך כי בחקירת כוחות הביטחון שהתקיימה בסוגיה זו עולות מספר אמרות אשר ערבו את המשיב בפעילות אסורה.
עבדאללה אבו חג'לה
, מוסר באמרתו מיום 30.1.08 כי המשיב מוכר לו כפעיל חמא"ס: "כפי שאמרתי לך השתתפתי בתהלוכות חמאס בשכם משנת 2000 ועד למעצרי והיו הולכים בקדמת התהלוכות אחראים מחמאס שכם והם... שיח חוסאם קטלוני בן 50 לערך נקרא אבו מוסעב והוא חבר מועצה בעיריית שכם מטעם חמאס".
גם מוחמד קאסם הואש מכיר את המשיב, ונקודות המפגש ביניהם נולדו לנוכח הוראתו את לימוד הקוראן לילדים במסגד. וכך מספר מוחמד הואש באמרתו מיום 18.4.07: "מאז שנה לערך לאחר התפילה היתי מלמד ילדים קוראן במסגד... ולפני שנה בערך קרא שיח' חוסאם קטלוני המכונה אבו מוצעב כבן 50 שנה לערך אימאם מסגד אלעמאמה והוא חבר במועצת עיר שכם מטעם אלתעייר ואלאצלאח תושב השכונה בסיוע בהרחבת המסגד".
כבר בשלב זה של בחינת החומר הראייתי, דומני כי יש די באמור לעיל על מנת לקבוע, בניגוד למה שקבע בימ"ש קמא, כי קיימת תשתית ראייתית לכאורית לחברות המשיב בהתאחדות בלתי מותרת. שכן, שתי העדויות דלעיל מצביעות באופן לכאורי על כי משמש המשיב כחבר בעיריית שכם מטעם ארגון בלתי מותר. אמנם, המשיב מכחיש את הדברים וטוען כי פעילותו בעירייה באה על רקע היבחרותו ברשימה עצמאית, אולם, לא ניתן להתעלם מהרושם שהותירה אמרתו המשטרתית כגרסה מתחמקת ובלתי הגיונית בנושאים המרכזיים לגביהם נשאל.
על כל אלו, מגבש תיק החקירה גם חומר ראייתי נוסף המחזק במידה מסוימת את הנטען לעיל.
באמרתו מיום 15.6.06, מוסר זכי עבד אל גליל כדלהלן: "... במהלך הלימודים שלי באונ' הכרתי אדם מתאם של הכותלה האיסלאמיה באונ' ושמו 1. חוסאם קטאלוני מכונה "אבו מצעב" כבן 50 תושב שכם. שלאחר סיום לימודיו באוניברסיטה קיבל תפקיד חבר בעיריית שכם והחליף אותו בתפקיד...". הנה למדים אנו גם מאמרה זו, כי המשיב קיבל תפקיד בעירייה ולא נבחר לעירייה. ניתן בהחלט להניח כי הצלחתו כמתאם הכותלה האיסלאמיה באוניברסיטה הביאה להעלאת בכירותו באמצעות בחירתו לתפקיד זה.
דרויש עכובה
משכם הכיר גם הוא את המשיב. באמרתו מיום 19.12.05 מוסר הנ"ל כי בעת שחרור פעיל חמא"ס הלך לברכו יחד עם פעילים נוספים מהחמא"ס והם "חוסאם קטלוני בן 50 והוא אימאם במסגד אלג'מאמה ומועמד חמאס לבחירות של העירייה".
למעלה מן הצורך להזכיר כי אין כאן המקום לבחון את כוחה הראייתי של כל ראייה וראייה, ועל כן אציין גם את אמרתו של האשם תכרורי מיום 16.2.05, אשר במסגרתה הוא מספר: "אבו מוצעב קטלוני משכם והוא בן כ-40 בערך לא מכיר אותו אישית... חברי באונ' סיפר לי שאבו מוצעב אחראי בכותלה האסלאמיה".
ומאחר והאשם אבו צאלח סוגר את רשימת העדים, נוסיף כי באמרתו מיום 10.12.03 הוא מספר: "ארבעה חודשים מכניסתי לארגון הוחלף ותפס את מקומו חוסאם אלאדין קטלוני המכונה אבו מצעב משכם כבן 50 בערך והוא עד היום אמיר הכותלה".
המסגרת הראייתית דלעיל מצביעה לדעתי על חברות מתמשכת של המשיב, והגם כי סוגיה זו תעמוד לדיון במהלך המשפט, השתכנעתי כי לעת זו יש במסגרת הראייתית שציינתי כדי לשמש תשתית ראייתית לכאורית ראויה לצורך ההליך.
בנסיבות הקיימות, אין לי כל צל של ספק כי מתגבשת עילת מעצר של מסוכנות, אף דומני כי מתגבשת עילת מעצר שעניינה חשש להימלטות מאימת הדין.
על כן, החלטתי לקבל את הערר ולהורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.


ניתנה היום, 20 באוגוסט 2008, י"ט באב התשס"ח, בלשכה. מזכירות ביהמ"ש תעביר העתק החלטה זו לידי הצדדים.

_________________
שופט
רמ"שית: שי









עמ בית המשפט הצבאי 4042/08 התביעה הצבאית נ' חוסאם א-דין לוטפי עבד קתלוני (פורסם ב-ֽ 20/08/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים