Google

כהן אייל - מש א תא תנועה

פסקי דין על כהן אייל | פסקי דין על מש א תא תנועה

2570/08 בש     07/09/2008




בש 2570/08 כהן אייל נ' מש א תא תנועה




בעניין:

2



בתי המשפט


בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
בש 002570/08


בפני
כבוד השופטת א. שדמי

תאריך:
21/09/2008





בעניין
:
כהן אייל

המבקש






נ
ג
ד



מש א תא תנועה

המשיב





החלטה


1.
בפני
נדונה בקשה לבטול פסילה המנהלית של רשיונו של המבקש, אשר נפסל פסילה מנהלית למשך 30 יום ע"י קצין משטרה, לאחר שהואשם בנהיגה במהירות של 85 קמ"ש ברח' מקווה ישראל בחולון, דרך
בה מותרת הנסיעה במהירות מירבית של 50 קמ"ש, בניגוד להוראת תקנה 54(א) לתקנות התעבורה.

2.
המבקש, ע"י ב"כ עו"ד אלגרנטי, טען שהוא כופר בנסיעה במהירות שיוחסה לו; הוא זקוק לרשיון הנהיגה לצורך עבודתו כמנהל אירועים בחב' קייטרינג והוא אינו מסוכן לשלום הציבור. בטיעוניו בבימ"ש טען שטעה בנימוקי הבקשה בציינו שהמבקש הוא מנהל אירועים ותקן את טעותו באומרו שהמבקש הוא סוכן מכירות. מאידך טען שהדו"ח פגום משום שנעשו בו תיקונים.

3.
ב"כ התביעה בקשה לדחות את הבקשה לבטול הפסילה וטענה שמהירות נסיעת המבקש נרשמה בגב הדו"ח, בזכרון הדברים שכתב השוטר. מספר הקמ"ש הועתק משם אל הדו"ח, לכן גם אם תוקן המספר, אין בכך כדי לפגום בדו"ח. המבקש הינו נהג צעיר בעל וותק קצר בנהיגה וכבר נרשמה לחובתו הרשעה אחת.

4.
לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים ועיינתי בתיק המשטרה שהוגש לעיוני, מצאתי שקיימות ראיות לכאורה לכך שהמבקש נהג במהירות שיוחסה לו בכתב האישום. בפירוט האשמה לא נפלה כל טעות ברישום מספר הקמ"ש בו נהג המבקש וגם אם היה המספר מתוקן אין בכך כדי לפסול את הדו"ח, או לפגום בראיות לכאורה שבתיק, אין זו אלא טעות אנוש, כפי שטעה גם הסניגור בנימוקי הבקשה. השוטר כתב תרשומת מפורשת לגבי אופן מדידת מהירות נסיעת המבקש. המהירות שנמדדה היתה אף גבוהה מזו שנרשם בדו"ח – 90 קמ"ש, אך לפי נוהלי המשטרה הופחתו 5 קמ"ש ממהירות זו. כך או כך, מיוחסת למבקש עבירה של נהיגה במהירות גבוהה יחסית למהירות המותרת על פי החוק.

5.
ע"פ סעיף 48 לפקודת התעבורה רשאי ביהמ"ש לבטל פסילה מנהלית "אם שוכנע שביטול הפסילה לא יפגע בבטחון הציבור". הסכנה לשלום הציבור נבחנת על פי חומרת העבירה, והרשעות קודמות של הנהג ביחס לשנות נהיגתו.

6.
המבקש צעיר כבן 25 שנים בלבד, בעל רשיון נהיגה משנת 2003 ולחובתו הרשעה קודמת אחת.

7.
לאור האמור לעיל - המהירות המופרזת בה נהג המבקש בדרך עירונית, גילו הצעיר וותק לא רב בנהיגה - מצאתי שבצדק פסל קצין המשטרה את רשיונו של המבקש. אשר על כן אני דוחה את הבקשה לבטול הפסילה המנהלית של רשיון הנהיגה של המבקש.

ניתנה היום בפומבי, ז' באלול, תשס"ח (7 בספטמבר 2008) במעמד הצדדים.


שדמי אורנה - שופטת
קלדנית: אריאלה






בש בית משפט לתעבורה 2570/08 כהן אייל נ' מש א תא תנועה (פורסם ב-ֽ 07/09/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים