Google

מדינת ישראל - אבי בן דניאל שרהשר

פסקי דין על אבי בן דניאל שרהשר

92411/03 בש     10/12/2003




בש 92411/03 מדינת ישראל נ' אבי בן דניאל שרהשר




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בש 092411/03

בתיק עיקרי:
001141/03

בפני
:
כב' השופט כבוב חאלד


10/12/2003





בעניין
:
מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד
ארז
המבקשת

נ
ג
ד


אבי בן דניאל שרהשר



ע"י ב"כ עו"ד
נחמני
המשיבים


החלטה
1.
זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים, כאשר כתב האישום הוגש כנגד המשיב וכנגד ארבעה אחרים.

למשיב מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון רצח ונשיאת נשק שלא כדין.


כן מדובר באירועים שבית משפט זה כבר התייחס אליהם בעת שניתנו החלטות בעניינים של מעורבים אחרים (ראה לצורך זה החלטה שניתנה בענינו של המשיב, אלדד שרץ, ביום 2.10.03).


ב"כ המשיב, לא חלק על קיומן של ראיות לכאורה, שיש בהן כדי לקשור את המשיב לעבירות המיוחסות לו בכתב האישום, ובעצם הסכים לקיומן של ראיות אלה. הוסיף שבמצב דברים רגיל היה מסכים למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים, אך ביקש להפנות את בית המשפט לעובדה שההרכב שאמור לשמוע את התיק העיקרי קבע מועדי דיון החל מיום 24.5.04.

2.
עו"ד נחמני
, ביקש לטעון שמדובר בדחייה ארוכה, בלתי-סבירה שעומדת בניגוד מפורש להנחיית המחוקק, ושמה לפלסתר את הוראת החוק שהגבילה את תקופת המעצר כדי תשעה חודשים, כאשר רק בחלוף כמעט תשעה חודשים, יתחיל במקרה זה בית משפט לשמוע את הראיות.


עו"ד נחמני
ביקש מבית המשפט לשלוח את המשיב לקבלת תסקיר שיבחן שחרורו בתנאים מגבילים.

3.
עו"ד ארז
, ב"כ המבקשת, לא התעלמה מהליקוי או הפגם שבקביעת מועדי הוכחות כה רחוקים, ובנדון אף פנתה להרכב שדן בתיק, ועתרה להקדמת מועדי הדיון, אך למרבה הצער, ומשום העובדה שיומנו של ההרכב עמוס עד לעייפה בתיקים אחרים, גם הם בנוגע לנאשמים עצורים, לא נעתר ההרכב לבקשתה של עו"ד ארז
, והותיר את המועדים על כנם.


עו"ד ארז
ביקשה מבית המשפט לבחון את ענינו של המשיב באספקלריה של חומרת מעשיו, המסוכנות הנשקפת ממנו, שותפותו המעשית בניסיון הרצח, בנשיאת הנשק, בירי לעבר אותו איש שהוא סבר שהינו הקורבן המיועד, והעובדה שמעשיו של המשיב בוצעו על רקע של בצע כסף, בהעדר כל היכרות קודמת בין המשיב לבין הקורבן, ובעצם ביקשה לראות במשיב כמי ששימש כעבריין ששירותיו נשכרו לצורך השלמת משימת פשע ועל כן, ובנסיבות שכאלה, אין כל מקום להורות על שחרורו בתנאים מגבילים.




4.
מצערת מאד העובדה שבשל עומס כבד מנשוא שבו מצויה מערכת המשפט, בעיקר אותם הרכבים שדנים בתיקי פשע חמור, נבצר מבית המשפט לקבוע מועדים קרובים בעניינם של נאשמים עצורים, כמצוות המחוקק, כהנחייתו של בית המשפט העליון, ובהתאם לעקרונות שהתווה "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו", אך כל עוד מוגשים תיקים כה רבים לבית משפט זה, יש לצפות שמצב הדברים לא ישתנה בעתיד הקרוב, ועל כן, מוצא אני עצמי נדרש לא אחת לסוגייה זו בעניינם של נאשמים שנתונים במעצר, חודשים רבים, בטרם החל משפטם, תופעה מצערת וכואבת עד מאד, שראוי היה שהמחוקק יתייחס אליה וימצא לה פתרון בדרך משביעת רצון.


אך למרבה הצער כאמור, בהעדר כל פתרון מוצע, על בית המשפט לשקול כל מקרה ומקרה על פי נסיבותיו, האם הסכנה הנשקפת מאותו נאשם, מצדיקה שחרורו משום פגם זה שלא לומר סחבת לא מוצדקת או שמא אפשר ורצוי במקרים מסוימים להורות על שחרורם של נאשמים, שעה שבית המשפט מתרשם שבאיזון הראוי בין האינטרסים הנוגדים, מחד, האינטרס של שמירה על שלום ובטחון הציבור מפני נאשמים מסוכנים, ומאידך, העיקרון של אי פגיעה בחירותו של נאשם במידה לא רצויה, ושמירה על חירותו של נאשם לבל תיפגע זו שלא כדין ושלא במידה הראויה.





ניתנו על ידי כבר מספר החלטות בנידון, כאשר לעיתים סברתי שיש מקום להורות על שחרור אותם נאשמים, שהגעתי למסקנה לגביהם, שניתן להשיג את מטרת המעצר הגם שבמקור הורה בית המשפט על מעצרם עד תום ההליכים, משום העובדה שהסחבת בעניינם הטתה את הכף לזכותם עד כדי מתן החלטה לשחררם ממעצר, בעוד שלגבי נאשמים אחרים, ביחוד כאלה, שהואשמו בעבירות חמורות ביותר, סברתי שמסוכנותם של נאשמים כאלה, מצדיקה את הישארם במעצרם, על אף הסחבת בשמיעת משפטם (בעיקר בעבירות חמורות של סחר בנשים בהיקפים נרחבים).

5.
במקרה זה, הוריתי על מעצרו של מי
שחלקו בפרשהש, ועל כך אין מחלוקת היה קטן לאין ערוך מחלקו של המשיב, כאשר אותו נאשם שיתף פעולה עם חוקריו במשטרה, עזר בפיענוח הפרשה, נעדר עבר פלילי משמעותי, לא אחז בנשק ולא ביצע את מעשה הירי. כך שמקל וחומר, ודומני שהסניגור היה ער למצב דברים זה, היה מקום להורות על מעצרו מאחורי סורג ובריח.


גם העובדה שמדובר להתרשמותי מנאשם שטמונה בו סכנה רבה לציבור, סכנה שלא ניתן לאיינה בשחרור בערובה גם אם אווכח לדעת שאכן קיימת חלופה עם מפקחים ראויים, מביאה אותי לכלל מסקנה, שגם בנסיבות שכאלה, אין מקום לשחרר את המשיב ממעצר.





6.
לפיכך, ומבלי להתעלם ממצב הדברים הלא ראוי, מורה אני על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו בתפ"ח 1141/03.



ניתנה היום טו' בכסלו, תשס"ד (10 בדצמבר 2003) במעמד המשיב וב"כ הצדדים.




_____________
כבוב חאלד
, שופט






בש בית משפט מחוזי 92411/03 מדינת ישראל נ' אבי בן דניאל שרהשר (פורסם ב-ֽ 10/12/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים