Google

ירון פנחס - מדינת ישראל

פסקי דין על ירון פנחס |

4365/99 עפ     05/07/1999




עפ 4365/99 ירון פנחס נ' מדינת ישראל








ב
בית המשפט העליון


ע"פ 4365/99 - א'

בפני
: כבוד השופט י' אנגלרד


המבקש: ירון פנחס


נגד


המשיבה: מדינת ישראל


בקשה לעיכוב ביצוע גזר דין בית
המשפט המחוזי בבאר-שבע בת.פ. 8139/99


תאריך הישיבה: כ"א בתמוז תשנ"ט (5.7.99)


בשם המבקש: עו"ד יונס אלרגרינאוי


בשם המשיבה: עו"ד דוד פורר


החלטה

המבקש הורשע - על פי הודאתו - בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, בחבלה חמורה ופציעה בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, תקף המבקש נהג מונית, הכה אותו, ודקר אותו בראשו באמצעות סכין יפנית שהיתה ברשותו. לנתקף נגרם חתך בקרקפת באורך 15 ס"מ שהצריך טיפול רפואי. למקום האירוע הגיע נהג מונית אחר, וכאשר ביקש להושיט עזרה לנתקף, תקף המבקש גם אותו, דקר אותו, וגרם לו חבלה חמורה באמצעות הסכין היפנית. בעת גזירת הדין צוין, כי נתקף זה אינו מסוגל לעבוד, אין הוא יכול להזיז את ידו השמאלית והוא זקוק לטיפול פיסיותרפי ולטיפולים נוספים. בגין עבירות אלו הושת על המבקש, ביום 20.5.99, עונש של שנת מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים וצו פיקוח שירות מבחן למשך שנה וחצי מיום שחרורו. בהטלת העונש התחשב בית המשפט, לקולא, בתסקיר מבחן אשר המליץ להסתפק בעונש מאסר שיומר בעבודות שירות. עם זאת, קבע בית המשפט, כי באיזון בין עניינו של הנאשם לעניינו של הציבור יש להטיל על המבקש מאסר בפועל.

בית המשפט המחוזי עיכב את תחילת ריצוי עונשו של המבקש למשך 45 ימים, עד ל6.7.99-, וקבע כי המבקש ימשיך וישהה באותם תנאים בהם שוחרר ממעצרו.

ביום 1.7.99 הגיש המבקש לבית משפט זה ערעור על חומרת העונש. בערעורו הוא מבקש לבטל את עונש המאסר בפועל. לטענתו, יש להתחשב בכך שהמבקש הודה באישומים המיוחסים לו כבר בשלבי החקירה הראשונים ומאז שיתף פעולה עם השוטרים ועם קצין המבחן, ובכך שתסקיר שירות המבחן המליץ שלא לשלוח אותו למאסר בפועל בשל הסכנה הטמונה בפועל על תפקודו ועתידו של המבקש. כן יש להתייחס לנסיבותיו האישיות של המבקש: גילו, הרקע המשפחתי בו גדל ותנאי גידולו, ולנסיבות שקדמו לאירוע. כן טוען המבקש לאחדות הענישה בינו לבין חברו למעשה, שעליו הושת עונש של ארבעה חודשי מאסר בלבד.

בדיון לפניי, הדגיש ב"כ המבקש את הנסיבות המקילות, ובמיוחד את תסקיר שירות המבחן ואת הסיכויים לקבלת הערעור על חומרת העונש. ב"כ המדינה הביע את התנגדותו לעיכוב ביצוע המאסר בשל חומרת העבירה בה הורשע המבקש.

לאחר ששקלתי את נסיבות העניין, הגעתי למסקנה, כי אין לעכב את ביצוע גזר הדין. המדובר בעבירת אלימות חמורה שגרמה לחבלות חמורות לשני אנשים.

אי לכך, הבקשה נדחית. עם זאת, מתבקשת המזכירות לקבוע את תאריך שמיעת הערעור תוך חודש ימים מהיום.


המבקש יתחיל בריצוי העונש ביום 12.7.99. הוא יתייצב במשטרת באר-שבע ביום 12.7.99 בשעה 10.00 בבוקר.

ניתנה היום, כא בתמוז התשנ"ט (5.7.99)


ש ו פ ט

העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
99043650.
q02
/שב







עפ בית המשפט העליון 4365/99 ירון פנחס נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 05/07/1999)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים