Google

אברהם סימון, בת ציון סימון - הבנק הבינלאומי הראשון למשכנתאות בע''מ, עו'ד יונתן סונדרס, כונס נכסים

פסקי דין על אברהם סימון | פסקי דין על בת ציון סימון | פסקי דין על הבנק הבינלאומי הראשון למשכנתאות בע''מ | פסקי דין על עו'ד יונתן סונדרס | פסקי דין על כונס נכסים |

2045/07 עא     29/05/2007




עא 2045/07 אברהם סימון, בת ציון סימון נ' הבנק הבינלאומי הראשון למשכנתאות בע''מ, עו'ד יונתן סונדרס, כונס נכסים




החלטה בתיק ע"א 2045/07



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
2045/07 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת שושנה ליבוביץ


המערערים:

1. אברהם סימון



2. בת ציון סימון



נ


ג


ד



המשיבים:

1. הבנק
הבינלאומי הראשון למשכנתאות בע''מ



2. עו'ד יונתן סונדרס
, כונס נכסים


בקשה לפטור מאגרה וערבון




החלטה


לפני בקשה לפטור מאגרה וערבון בהליך שבכותרת.

1.
עניינו של ההליך פסלות רשם. לטענת המערערים, מצבם הכלכלי אינו מאפשר להם לשלם אגרה ולהפקיד ערבון. עוד נטען, כי סיכויי ההליך טובים. המשיבים מתנגדים לבקשה.

2.
בהחלטות שנתנו לפני זמן לא רב בבקשות של המערערים לפטור מאגרה וערבון נקבע כי מצבם הכלכלי קשה (ראו: החלטתי ברע"א 637/07). לא מצאתי מקום שיש לסטות מקביעה זו. במצב דברים זה, פטורים המערערים מתשלום אגרה, כמבוקש. אשר לערבון, לעניין זה יש לבחון תנאי מצטבר נוסף שעניינו סיכויי ההליך. לצורך פסילת שופט נדרשת הוכחה לכך שקיים חשש ממשי למשוא פנים. עיון בחומר המצוי בתיק מעלה, כי על פני הדברים ולצורך ההליך שלפני, אין בידי לקבוע כי סיכויי ההליך
טובים. במצב דברים זה, אין בידי להיעתר לבקשה לפטור מהפקדת ערבון. בנסיבות העניין, אף אין בידי להיעתר לבקשתם החילופית של המערערים אשר הוגשה במסגרת תשובתם לתגובת המערערים, לפיה יתרת הסכום שיוותר בידי המשיב 2 ממכירת הנכס נשוא ההליך העיקרי, לאחר תשלום החוב המובטח, ישמש להבטחת הוצאת המשיב. מתגובת המשיב עולה כי על הנכס רשומים עיקולים ושעבודים נוספים של צדדים שלישיים, להבטחת חובות בשיעור העולה לכאורה על היתרה. לפיכך אין מקום להיעתר אף לבקשה חלופית זו להמרת ערובה. יחד עם זאת, בשים לב למצבם הכלכלי של המערערים, יועמד הערבון על סך של 2,000 ₪. אשר יופקדו תוך 14 יום מעת המצאת החלטה זו, ולא – ירשם ההליך לדחיה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, י"ב בסיוון תשס"ז (29.5.2007).




שושנה ליבוביץ


ר ש מ ת
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.


07020450_e04.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






עא בית המשפט העליון 2045/07 אברהם סימון, בת ציון סימון נ' הבנק הבינלאומי הראשון למשכנתאות בע''מ, עו'ד יונתן סונדרס, כונס נכסים (פורסם ב-ֽ 29/05/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים