Google

מירב שרעבי, הגר שרעבי, דוד שרעבי ואח' - שלמה חלימי, יפה חלימי

פסקי דין על מירב שרעבי | פסקי דין על הגר שרעבי | פסקי דין על דוד שרעבי ואח' | פסקי דין על שלמה חלימי | פסקי דין על יפה חלימי |

2681/98 עא     01/11/1998




עא 2681/98 מירב שרעבי, הגר שרעבי, דוד שרעבי ואח' נ' שלמה חלימי, יפה חלימי








ב
בית המשפט העליון



ע"א 2681/98 - א'


בפני
: כבוד הרשמת מ' אגמון

המערערים

:
1. מירב שרעבי
2. הגר שרעבי
3. דוד שרעבי
4. לונה שרעבי-אפוטרופסית הטיבעית


נגד

המשיבים
:
1. שלמה חלימי
2. יפה חלימי

בקשה לפטור מהפקדת ערבון

בשם המערערים: עו"ד אהרן סדן

בשם המשיבים: עו"ד שטינמץ אליהו



החלטה


בפני
בקשה לפטור מהפקדת ערבון המתייחסת לערעור שהגישו המערערים על פסק דינו של בית-המשפט המחוזי מיום 12.3.98 בתל-אביב בו דחה תביעה שהגישו המערערים לאכיפת הסכם שנכרת בינם לבין המשיבים (המוכרים) למכירת דירה.

בבקשה לפטור מערבון ובתצהיר שצורף לה נטען, כי המשיבים מחזיקים בכספי המערערים בסכום בשקלים השווה ל15,000-$ מאז שנת 1995. סכום זה, שולם על ידי המערערים למשיבים על פי ההסכם למכירת הדירה נשוא תובענה, אשר המשיבים הודיעו על ביטולו. לכן טוענים המערערים כי ניתן להסתפק בסכום כסף זה המצוי בידי המשיבים, לבטחת הוצאותיהם בערעור.

המשיבים מתנגדים לבקשה.

בתגובתם, ובתצהיר של המשיב מס' 1 שצורף לה נטען, כי הסכום אליו מתייחסים המערערים בבקשתם אכן שולם תמורת הדירה, אולם בעקבות הודעתם על ביטול ההסכם בשל הפרה יסודית מצד המערערים ולאור ס' 11א' להסכם אשר קבע כי צד המפר תנאי יסודי בהסכם ישלם לצד השני פיצוי מוסכם בסך השווה ל15,200-$, וכן לאור הוראת סעיף 11ג' להסכם אשר קבעה זכות קיזוז למוכרים, הודיעו למערערים על חילוט הסכום האמור. לטעת המשיבים, אין הם זקוקים ל

פסק דין
שיצהיר על זכותם לחלט תחת ידם סכום זה. כמו כן טוענים המשיבים, כי לו סבורים המערערים שהמשיבים לא היו רשאים לחלט הסכום האמור היה עליהם להגיש תביעה להשבתו. לפיכך, הסכום הנ"ל אינו שייך עוד למערערים ועל כן לא יכול לשמש כערבון להבטחת הוצאות המשיבים בערעור. מוספים המשיבים כי המערערים טרם שילמו ההוצאות בהן חוייבו על ידי בית המשפט המחוזי.

על פי הראיות שהובאו בפני
(אשר כללו אך תצהיר של המערערת מס' 4 ותצהיר של המשיב מס' 1) לא שוכנעתי בטענת המערערים כי בידי המשיבים מצויים כספים השייכים למערערים והיכולים על כן לשמש כערבון להוצאות המשיבים בערעור.

לפיכך, בקשת המערערים לפטור מהפקדת ערבון, נדחית.








כאמור בהחלטת כב' הרשמת, השופטת אורית אפעל-גבאי מיום 1.6.98, המועד להפקדת הערבון יהה תוך חמישה עשר ימים ממועד המצאת החלטה זו.

ניתנה היום, י"ב בחשון תשנ"ט (1.11.98).


מיכל אגמון
, שופטת
ר ש מ ת






העתק מתאים למקור
שמריהו כהן - מזכיר ראשי
98026810.
p02






עא בית המשפט העליון 2681/98 מירב שרעבי, הגר שרעבי, דוד שרעבי ואח' נ' שלמה חלימי, יפה חלימי (פורסם ב-ֽ 01/11/1998)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים