Google

בן נתן רפאל, בן נתן אורנה - מונה טורס בע"מ

פסקי דין על בן נתן רפאל | פסקי דין על בן נתן אורנה | פסקי דין על מונה טורס בע"מ

1047/07 תק     22/10/2008




תק 1047/07 בן נתן רפאל, בן נתן אורנה נ' מונה טורס בע"מ




תובעים 1. בן נתן רפאל

2. בן נתן אורנה

נגד

נתבעת 1. מונה טורס בע"מ
פסק דין
התובעים הזמינו באמצעות הנתבעת מלון בפראג למשך 4 ימים בחודש מאי 2007, הם ביקשו מנציגת הנתבעת קטי כי המלון יהיה בקירבת בית כנסת, וכי יהיה זול ככל האפשר, ודיברו על דירוג של 4 כוכבים.
הם שילמו עבור החבילה שכללה גם טיסה מהולנד לפראג, סה"כ 620 דולר.
כאשר הגיעו למלון באישון ליל, מצאו כי הוא בשיפוצים. שתי מעליות לא עבדו, לא הועמדו עגלות לפינוי מזוודות לרשות האורחים, ולא היו אשי שירות, באופן שהם נאלצו לשאת את המזוודות בעצמם במדרגות, והתובע הינו חולה טרשת נפוצה לטענתו.
החדר שקיבלו היה סמוך לכביש סואן בשעה 03:30 לפנות בוקר התעוררו לקולות משאיות זבל שהגיעו על מנת לאסוף אשפה ממש מתחת לחדרם.
ב- 05:30 הגיעו פועלים שהחלו בעבודות השיפוץ שגרמו לרעש רב.
בשעה 08:30 שוחח התובע עם קטי, ובשעה 12:40 קיבל ממנה הודעה כי הזמינה עבורם חדר במלון חלופי, שהיה במרחק של חצי שעה הליכה מבית הכנסת.
המלון החלופי היה ברמה גבוהה מאד, התובעים נהנו ממנו, אך הם תובעים פיצוי של 4800 ₪ בגין הסבל שנגרם להם בלילה הראשון.
התובעים מציגים תרגום של תמליל שיחה שהתנהלה בשפה האנגלית ב- 23/10/07 בינם לבין פקידת המלון ריזידנס בו שהו כאמור בלילה הראשון, לפיו אמרה פקידת המלון כי מדובר במלון של שלושה כוכבים, וכן במהלך השיחה דובר על השיפוצים במלון הנמשכים כבר 5 חודשים, וטרם הסתיימו והפקידה ציינה כי בשלב זה בחודש אוקטובר כבר אין כל כך הרבה רעש כמו בחודש מאי או בקיץ.
הנתבעת טוענת כי מלון רזידנס מדורג כ- 4 כוכבים, והתובעים הסכימו למלון זה שהיה זול באופן משמעותי, מהמלון המדורג 5 כוכבים, אינטרקונטנטל, שהציעה להם. עוד טוענת הנתבעת כי סוכן נסיעות המזמין מלון ללקוח איננו יכול להיות אחראי למצב המלון בפועל, ולתקלות שקורות בו, כמו למשל מעליות מושבתות.
עוד טוענת הנתבעת כי עשתה מאמץ למצוא לתובעים מלון חילופי והודיעה להם מראש כי יהא עליהם להוסיף 150 יורו, והם הסכימו לכך, אך כאשר חזרו ארצה, סירבו לשלם את התוספת ואף הגישו תביעה זו הנראית לנתבעת קנטרנית.
אינני מקבלת את טענת הנתבעת כי איננה אחראית למצבו של המלון אליו היא שולחת לקוחות, וטענתה כי לא ידעה על כך שבמלון מבוצעים שיפוצים מזה זמן רב, איננה משמשת הגנה מפני תביעה מסוג זה שהוגשה ע"י התובעים.
אין מדובר בתקלה אקראית שארעה במעלית ושאין סוכן נסיעות אמור לדעת עליה כמובן, אלא כאמור בתקופה ארוכה של שיפוצים הגורמים רעש ומטרד לאורחים.
על הנתבעת היה לידע את התובעים על השיפוצים במלון, ואם הייתה עושה כן והתובע היה מחליט בכל זאת להזמין מלון זה, כיוון שהוא זול, הייתה הנתבעת יוצאת בכך ע"י חובתה כלפיו.
עם זאת מדובר בתביעה מוגזמת מאד, העולה כמעט כפליים על עלות החבילה כולה, כאשר מדובר בלילה אחד בגינו זכאים התובעים לפיצוי, מתוך 3 לילות.
עוד יש לציין כי הנתבעת פעלה מיד עם פנייתו של התובע וחיפשה מלון אחר, יקר בהרבה ממלון רזידנס ובכך הקטינה את נזקיהם של התובעים, כפי שהיה עליה לעשות, לאחר שהתרשלה בבדיקת מלון רזידנס מלכתחילה.
הנני מקבלת את טענת הנתבעת כי התובעים הסכימו כאשר היו בפראג ובטרם עברו למלון החלופי היקר, לשלם תשלום נוסף, ודוחה את טענת התובעים בכתב התביעה כאילו נודע להם על התשלום הנוסף רק כשחזרו לארץ.
הנני סבורה כי די בפיצוי של שני הלילות במלון חלופי שעלותו, בהתאם לרמתו, עולה באופן משמעותי על עלות מלון רזידנס , ומורה על קיזוז 225 דולר שהתובעים חייבים לנתבעת באופן שאין הם חייבים לשלם תמורה נוספת עבור העברתם למלון החלופי, ובכפוף לכך הנני דוחה את התביעה ללא צו להוצאות.

ניתן היום, כ"ג תשרי תשס"ט, 22 אוקטובר 2008, בהעדר הצדדים.
נילי פלד
,שופטת
בית משפט לתביעות קטנות בחדרה
ת"ק 07-1047 בן נתן רפאל
ואח' נ' מונה טורס 22 אוקטובר 2008
בע"מ
2 מתוך 2
בית משפט לתביעות קטנות בחדרה
ת"ק 07-1047 בן נתן רפאל
ואח' נ' מונה טורס 22 אוקטובר 2008
בע"מ
בפני
כב' השופטת נילי פלד
1 מתוך 2








תק בית משפט לתביעות קטנות 1047/07 בן נתן רפאל, בן נתן אורנה נ' מונה טורס בע"מ (פורסם ב-ֽ 22/10/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים