Google

עלי מחמוד ג'אברין, מחמוד ג'בארין - מדינת ישראל - מינהל מקרקעי ישראל

פסקי דין על עלי מחמוד ג'אברין | פסקי דין על מחמוד ג'בארין |

4967/08 רעא     30/10/2008




רעא 4967/08 עלי מחמוד ג'אברין, מחמוד ג'בארין נ' מדינת ישראל - מינהל מקרקעי ישראל




החלטה בתיק רע"א 4967/08
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א
4967/08 - ג'


בפני
:

כבוד הרשם יגאל מרזל


המבקשים:

1. עלי מחמוד ג'אברין



2. מחמוד ג'בארין



נ


ג


ד



המשיבה:
מדינת ישראל - מינהל מקרקעי ישראל


בקשה לפטור מעירבון




החלטה




1.
לפני בקשה לפטור מהפקדת עירבון בסך 15,000 ₪


שנקבע בהליך שבכותרת, ולחלופין, המרתו להתחייבות אישית. עניינו של ההליך בבקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה (מפי כב' השופטים: הנשיאה ב' גילאור, א' רזי וא' שיף) מיום 20.5.08 (להלן: "פסק הדין"), במסגרתו התקבל ערעור המשיבה על פסק דינו של בית משפט השלום בחיפה (מפי כב' השופטת ת' שרון-נתנאל) מיום 10.1.07. בפסק הדין של בית המשפט המחוזי, הוציא בית המשפט קמא צו הריסה למבנה שבנו המבקשים על מקרקעין מסוימים.

2.
המבקשים – אב ובנו – טוענים כי מצבם הכלכלי אינו מאפשר להם הפקדת העירבון האמור. לטענתם, השתכרותו הנמוכה של המבקש 1 מספיקה בקושי רב לכיסוי הוצאות משפחתו, ולכספי התמיכה שהוא מעניק להוריו, ואילו המבקש 2 אינו עובד ומתקיים, יחד עם אשתו,
מקצבת הביטוח הלאומי. עוד טוענים המבקשים, כי נצטברו להם חובות בגין הלוואות אותן נטלו על מנת לשלם את הסכומים אותם נדרשו לשלם במסגרת תביעה לפירוק שיתוף המתנהלת לגבי החלקה עליה נסוב הליך זה. בנוסף, טוענים המבקשים כי אין ביכולתם של בני משפחתם לסייע בידם, וכן כי אין בבעלות המבקש נכסים כלשהם שניתן למכרם על מנת להפקיד את העירבון האמור. לבסוף, טוענים המבקשים כי סיכויי ההליך טובים.

3.
המשיב מתנגד לבקשה. לטענתו, המבקשים לא הוכיחו דלות כלכלית, שכן לא הציגו את מלוא התשתית העובדתית הנדרשת לשם כך, ובפרט לא הסבירו כיצד היה ביכולתם לעמוד בהוצאות בנית המבנה לגביו ניתן צו ההריסה. עוד טוען המשיב, כי המבקשים טרם שילמו את ההוצאות שנפסקו לחובתם בהליכים דלמטה, וכי ממצבם הנטען עולה כי במידה ולא יופקד עירבון, וההליך ידחה תוך פסיקת הוצאות לחובתם, ניתן להניח כי לא ישלמו גם את הוצאות אלו. בנוסף, טוען המשיב כי סיכויי ההליך נמוכים היות והטענה המשפטית היחידה שבו לוקה בשיהוי ניכר. לבסוף, טוען המשיב כי מטרת הגשת הליך זה על ידי המבקשים, ובכלל זאת גם בקשה זו, היא לדחות את ביצוע צו ההריסה שניתן ולשמר ככל הניתן את המצב הקיים בחלקה.

4.
לאחר עיון בחומר שהובא לפני ובטענות בעלי הדין, באתי למסקנה כי דין הבקשה להידחות. על המבקש פטור מערבון לעמוד בשני תנאים מצטברים, חוסר יכולת כלכלית להפקיד עירבון, וקיום סיכויים טובים להליך. על המבקשים בענייננו מוטל נטל מוגבר, היות וטרם שילמו כמסתבר את סך ההוצאות שנפסקו לחובתם בהליכים לפני בית המשפט המחוזי. בנטל זה לא עמדו המבקשים. בקשתם חסרה אסמכתאות הכרחיות כגון: תדפיסי חשבונות בנק עדכניים, פירוט בעלות המבקש 1 בנכסים ובחסכונות (שכן בתצהיר המבקש 2 אין התייחסות לכך), ואסמכתאות נוספות המעידות על מצבם הכלכלי הנטען. זאת, למרות הזכאות החלקית לגמלת הבטחת הכנסה. כמו כן חסרה בקשתם הסבר כיצד עולה בידיהם לממן את ייצוגם המשפטי בהליך זה ובהליכים שקדמו לו. לא זו אף זו, מקובלות עלי טענות המשיב לעניין סיכויי ההליך הנמוכים, אם נוכח מהות ההליך ואם לגוף הטענות.

5.
התוצאה היא, כי דין הבקשה לפטור מערבון, להידחות. אין גם מקום להמרת הערבון בהתחייבות אישית, שאינה שקולה לערבון בטיבה. עם זאת, נדמה כי שעור הערבון שנקבע בהליך זה היה מלכתחילה על הצד הגבוה ועל כן היא מועמדת בזאת על 10,000 ₪. על המבקשים להפקיד את העירבון האמור לעיל תוך 15 ימים מעת המצאת החלטה זו. בהעדר הפקדה כאמור יירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת. אין צו להוצאות בבקשה זו.



ניתנה היום, א' חשוון תשס"ט (30.10.2008).





יגאל מרזל

, שופט




ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

08049670_l06.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






רעא בית המשפט העליון 4967/08 עלי מחמוד ג'אברין, מחמוד ג'בארין נ' מדינת ישראל - מינהל מקרקעי ישראל (פורסם ב-ֽ 30/10/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים