Google

שלום טרבלסי - יהושע סנוף, רחל סנוף, גאלדה נאכט ואח'

פסקי דין על שלום טרבלסי | פסקי דין על יהושע סנוף | פסקי דין על רחל סנוף | פסקי דין על גאלדה נאכט ואח' |

4121/07 רעא     16/07/2007




רעא 4121/07 שלום טרבלסי נ' יהושע סנוף, רחל סנוף, גאלדה נאכט ואח'




החלטה בתיק רע"א 4121/07

בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א
4121/07 - א'


בפני
:

כבוד הרשם יגאל מרזל


המבקש:
שלום טרבלסי



נ


ג


ד



המשיבים:

1. יהושע סנוף



2. רחל סנוף



3. גאלדה נאכט


4. אמנון בר אור


בקשה להפחתת סכום ערבון



החלטה


1.
לפני בקשה להפחתת עירבון בסך 20,000 ₪
שנקבע בהליך זה. עניינו של ההליך - בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת מיום 1.04.07 לדחות ערעור המבקש על החלטת בית המשפט השלום בקרית שמונה מיום 30.07.06 במסגרתה נדחתה תביעתו של המבקש לחיוב המשיבים בנזקים שנגרמו לו, לטענתו, בשל עדות כוזבת שניתנה על ידי המשיבים 1 ו-2, וזאת מחמת מעשה בית דין והעדר עילה.

2.
המבקש, אב ומפרנס למשפחה מרובת ילדים, טוען כי נקלע למצוקה כלכלית קשה המונעת ממנו להפקיד סכום העירבון המבוקש בהליך. לשיטתו קיימים סיכויים גבוהים כי בקשת רשות הערעור שלו תתקבל ותידון כערעור אשר יהפוך את החלטת בית המשפט קמא. אשר על כן, מבקש הפחתת סכום העירבון באופן משמעותי. משיבים 3-1 מתנגדים לבקשה, והמשיב 4 מצטרף לטענותיהם. לטענתם, המבקש לא פרש לפני בית המשפט תשתית ראייתית מספקת שיש בה כדי להוכיח את דלותו הכלכלית. עוד נטען כי המבקש טרם שילם מלוא ההוצאות שנפסקו לחובתו בהליכים לפני בית המשפט קמא וכי סיכוייו של המבקש בערעור קלושים.

3.
לאחר עיון בבקשה ובתגובה לה, נחה דעתי כי דין הבקשה להפחתת העירבון להידחות. על המבקש פטור מערבון או הפחתתו, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא לא יוכל לגבות את מלוא הוצאותיו אם ייפסקו כאלה, לעמוד בשני תנאים מצטברים, חוסר יכולת כלכלית להפקיד העירבון, וקיום סיכויים טובים להליך. מקובלת עלי עמדת המשיבים לפיה התשתית העובדתית שהונחה לפני בית המשפט אינה מצדיקה הענות לבקשה. גם אם אכן יש למבקש חוב בהוצאה לפועל הקרוב ל-200,000 ₪, הרי שהבקשה חסרה פירוט אשר למקורות הפרנסה של המבקש, בעלותו בנכסים, ותדפיסי חשבונות בנק עדכניים. כן חסרה הבקשה הסבר מדוע לא יוכל המבקש להסתייע בקרוביו לשם גיוס סכום העירבון. מתגובת משיבים 3-1 אף עולות תהיות באשר למצב הכלכלי הנטען, בשים לב לתיעוד בעניין עסקים שמנהל המבקש ונכסים שבהם. זאת ועוד, סיכויי המבקש בהליך אינם טובים. ערעורו לפני בית המשפט קמא נדחה פה אחד ב

פסק דין
מפורט הנשען על אדני הדין והפסיקה. אינני סבור כי ההליך דנן, בגלגולו השלישי, מגלה עליה להתערבות נוספת של בית משפט זה בשים לב לאמת המידה המצמצמת הנוהגת בנדון. יתרה מכך, החשש כי המשיבים לא יוכלו לגבות הוצאותיהם, אם ייפסקו כאלה, מקבל משנה תוקף לאור העובדה שהמבקש טרם שילם מלוא ההוצאות שנפסקו לחובתו בהליכים לפני בתי המשפט קמא. לבסוף אין בעיקול שהוטל על רכבי המבקש בכדי לשמש חלופת ערבון מתאימה, זאת נוכח הקשיים במימוש חלופה מעין זו. התוצאה היא כי דין הבקשה להידחות.
על המבקש להפקיד עירבון
בסך 15,000 ₪ תוך 10 ימים מעת המצאת החלטה זו (וימי הפגרה במניין). בהעדר הפקדה כאמור יירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, א' באב תשס"ז (16.7.2007
(
.





יגאל מרזל
, שופט




ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

07041210_l02.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






רעא בית המשפט העליון 4121/07 שלום טרבלסי נ' יהושע סנוף, רחל סנוף, גאלדה נאכט ואח' (פורסם ב-ֽ 16/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים