Google

מדינת ישראל - מנסור ג'אבר

פסקי דין על מנסור ג'אבר

2394/02 פ     17/06/2003




פ 2394/02 מדינת ישראל נ' מנסור ג'אבר




בתי המשפט

ת.פ. 2394/02
בית משפט השלום ירושלים
17/06/2003

כבוד השופט אהרן פרקש

לפני:
מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
גורג' קיוורקיאן
מענף התביעות מחוז ירושלים של משטרת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
מנסור ג'אבר
הנאשם
מ. חביבאללה
מטעם הסנגוריה הציבורית
ע"י ב"כ עו"ד
גזר דין
מבוא
1. כנגד הנאשם - ג'אבר מנסור - הוגש כתב אישום מתוקן ביום 28.04.02 כדלקמן:
העובדות
"1. בתאריך 08.04.02 בין השעות 17:30-20:00 בשייך ריחאן 11 בירושלים התפרץ הנאשם לדירה השייכת לעדנאן סיאם.
2. הנאשם שבר את דלת הבית וגנב מתוכו מכונת כביסה, טלוויזיה ומכשיר טלפון סלולרי.
3. בתאריך 13.04.02 בשעה 19:40 בביתו בעקבת רסס בירושלים החזיק הנאשם סם מסוכן מסוג הרואין במשקל 0.6 גר' וזאת ללא היתר כדין".

לנאשם יוחסו 2 עבירות רכוש - התפרצות למקום מגורים - עבירה לפי סעיף 406(ב) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 (להלן:"חוק העונשין") ועבירת גניבה, לפי סעיף 384 לחוק העונשין ועבירת סמים - אחזקה ושימוש - עבירה לפי סעיף 7(א)+(ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג- 1973 (להלן :"הפקודה").
2. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום ביום 28.04.02 וניתנה הכרעת דין בעניינו, בה הורשע בשני עבירות רכוש לפי סעיף 406(ב) וסעיף 384 לחוק העונשין, וכן הורשע בהחזקה ושימוש בסם מסוכן לפי סעיף 7(א)+(ג) רישא לפקודה.

תסקיר שירות המבחן
3. מתסקיר שירות המבחן עולה, כי הנאשם יליד 1973, רווק ומתגורר עם אימו. אביו עזב את הבית והתחתן עם אישה אחרת, אמו נטלה את האחריות על גידול 8 אחיו ואחיותיו.
הוא סיים 7 שנות לימוד, אין לו הכשרה או התמדה במקצוע מסויים.
הנאשם הופנה מספר פעמים לשרות המבחן, בגין עבירות של סחר בסם מסוכן, ולא שיתף פעולה או הביע רצון להיגמל ועד לאותו מועד לא הופנה למסגרת טיפולית לגמילה מסמים.
שירות המבחן התרשם כי ניתן להפנותו לקהילה טיפולית והמליץ על כך.
בית המשפט קיבל את בקשת הנאשם על פי המלצת שירות המבחן והנאשם הופנה לקהילה שיקומית "אזהאר" בכפר קאסם. מתאריך 23.09.02 ועד לתאריך 05.05.03 שהה הנאשם בקהילה, עד אשר הורחק מהקהילה הטיפולית בעקבות שימוש והחזקת סמים בתוך הקהילה.

טענות הצדדים לעונש
4. ב"כ המאשימה טען, כי בית המשפט נתן לנאשם מספר הזדמנויות להיגמל ולהשתקם, אך הנאשם לא ניצל זאת. במסגרת השהות בקהילה השיקומית, הנאשם ברח ממוסד הגמילה וחזר למחרת, בית המשפט ומוסד הגמילה התייחסו למעשה זה כמעידה חד פעמית והבליגו על כך.
אך הנאשם לא ניצל הזדמנות זו, וחזר לסורו בשימוש והחזקת סמים, ובכך מוצו כל האפשרויות השיקומיות עם הנאשם, מחוץ לכתלי הכלא.
עוד הוסיף, כי יש לנאשם מאסר על תנאי של 12 חודשים בגין עבירות סמים שלא לצריכה עצמית, שהוא לא בר הפעלה וזאת מפני שסוכם שכמות של 0.6 גרם, שנזכר בכתב האישום, ייחשב לצריכה עצמית בגלל נסיבותיו האישיות של הנאשם.
ב"כ המאשימה ביקש מבית המשפט, כי יטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך וכן מאסר על תנאי.
ב"כ המאשימה הגיש לבית המשפט את רישומו הפלילי של הנאשם וביקש כי הסמים שנתפסו יושמדו.
5. ב"כ הנאשם טען מנגד, כי לנאשם נסיבות אישיות שהביאו אותו למצבו היום וזאת כפי העולה משני תסקירי שירות המבחן.
כן ציין כי הנאשם שהה במוסד גמילה קרוב לשמונה חודשים, חירותו נגזלה ממנו, וזאת יש לזקוף לזכותו.
ב"כ הנאשם הוסיף, כי הנאשם חסך מזמנו של בית המשפט והודה במעשיו, והחזיר את הרכוש הגנוב לבעליו.
כן ביקש כי בכל עונש שייגזר עליו יילקח בחשבון ששני המאסרים על תנאי התלויים ועומדים נגדו יהיו חופפים שאותם ירצה באגף נקי מסמים.
הנאשם ביקש להתחשב בתקופה בה נגמל וכן ביקש להורות לאוסרו באגף נקי מסמים.

דיון
7. הנאשם הורשע בשתי עבירות רכוש ועבירת סמים, אחת, שהומרה בהסכמת הצדדים לצריכה עצמית, על אף הכמות הנזכרת בכתב האישום.
השילוב של עבירות אלו ממחיש לפנינו את החומרה והבעיתיות של השימוש בסמים והתלות בהם, דבר הפוגע קשות באדם הפרטי בגופו ובנפשו, במשפחתו ובחברה בכלל. אותם משתמשים פועלים ללא חשיבה והבדל בין טוב לרע ובראש מעיינם הסיפוק הרגעי של הסם.
אנו עדים כיצד התמכרותו של האחר יכולה ופוגעת בכל אחד מאיתנו כחברה וקהילה, התמכרותו נופלת כנטל על החברה בכלל, והמכור ינסה להשיג את הסם בכל אמצעי אפשרי חוקי ואם לאו ואין אנו מוגנים בפני
ה.
לפיכך, קבע המחוקק חומרת עונש עד 20 שנה ואף קנס כבד בגין עבירות סמים וזאת על מנת להרתיע על העומד לעבור עבירה מעין זו.
8. הנאשם ביקש מבית המשפט הזדמנות להליך שיקומי על מנת להיגמל מהתמכרותו וזאת בעקבות המלצת שירות המבחן. התמכרותו לסם לצערנו, מהווה אות קין לחברה הישראלית בכלל, כאשר נגע הסמים משתולל ברחובות העיר, אדם שנופל לפיתוי מסוכן שכזה ,יש לעזור ולקוות לשיקומו.
לצערי, במסגרת תוכנית השיקום הפר הנאשם את האמון שניתן בו וברח מהקהילה, בית המשפט החליט להעניק לו הזדמנות נוספת להיגמל, אבל הנאשם לא נטל בשתי ידיו את ההזדמנות, אלא בגד באמון שניתן בו, צרך והחזיק סמים בשטח הקהילה, דבר חמור ביותר. מעשיו אף סיכנו את האחרים בתוכנית השיקום, כי פיתוי מעין זה של סמים בשטח הקהילה, יכול להרוס הליך שיקום של אחר ומסכן את חייהם עד כדי מוות.
9. כנגד הנאשם תלויים ועומדים תקופות של מאסר על תנאי בגין עבירות סמים ורכוש. הנאשם אף ריצה בעברו תקופות מאסר בבית כלא. את העבירות דנן ביצע, כשאימת הדין אמורה להיות מרחפת מעל ראשו, ובכל זאת לא שינה ממעשיו, משמע כי לא היה בהן כדי להרתיעו.
העונש
10. מעשיו של הנאשם חמורים הם ביותר ומהווים פגיעה קשה בבריאותה ובטחונה של החברה בכלל. במסגרת השיקולים לקולא, אין להתעלם מכך שהנאשם הודה בעבירות שיוחסו לו ואף שהה במסגרת הקהילה הטיפולית כ- 8 חודשים ומבקש לרצות את עונשו באגף נקי מסמים.
12. לאחר שקלול לחומרא ולקולא, ובהתחשב בכך שהנאשם הודה בעבירות שיוחסו לו וחסך מזמנו של בית המשפט, הנני משית על הנאשם את העונשים הבאים :
א. 9 חודשים של מאסר בפועל.
ב. מופעל בזאת המאסר על תנאי של 6 חודשים שנגזרו על הנאשם ביום 13.06.00 בת"פ (י-ם) 4215/99, באופן שמחציתו תתוסף למאסר שנגזר על הנאשם בסעיף א' לעיל, ומחציתו תהא חופפת למאסר זה, כך שעל הנאשם לרצות תקופה כוללת של 12 חודשים.
ג. מתקופה כוללת זו ינוכו הימים בהם שהה הנאשם במעצר - מיום 09.04.02 עד ליום 23.09.02, סה"כ 167 ימים, וכן מיום 26.05.02, ואילך.
ד. 8 חודשים של מאסר על תנאי והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו ממאסרו עבירה לפי פקודת הסמים (למעט לצריכה עצמית וכלים), וכן בגין כל עבירת רכוש.
ה. הסם שנתפס יושמד.

13. שירות בתי הסוהר מתבקש לאפשר לנאשם לשהות באגף נקי מסמים, לאור העובדה, כי במשך 8 חודשים היה נקי מהם במסגרת הקהילה הטיפולית.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 ימים מהיום.

ניתן והודעדד היום יז' בסיון, תשס"ג (17 ביוני 2003) במעמד ב"כ הצדדים והנאשם.

אהרן פרקש
, שופט









פ בית משפט שלום 2394/02 מדינת ישראל נ' מנסור ג'אבר (פורסם ב-ֽ 17/06/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים